Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard ICS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Creditcard ICS

Bericht door mocatow »

Het leek mij handig om een tweede creditcard aan te vragen. Van mijn bank heb ik een CC via International Card Services. Nu wilde ik er eentje bij de ANWB aanvragen, maar die zal dan ook van ICS zijn. Heeft het alsnog zin om deze extra CC aan te vragen, of zal een blokkade op de ene kaart ook een blokkade op de andere kaart betekenen?

Alvast bedankt!
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Creditcard ICS

Bericht door avsboz »

Ics is de 'provider' van veel cc in Nederland. Zowel visa als mastercard. Elke cc account is echter gescheiden van de andere. Wil je voor de zekerheid een tweede, dan in het handig om een van visa te hebben en een andere van Mastercard. Ik heb er een van Visa en een (gratis) abn amro Mastercard.

Blokkades gaan per cardnummer
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij hebben afgelopen voorjaar een extra CC genomen. We hebben de ANWB visa card(1e jr gratis) erbij genomen.
Onze andere CC is een mastercard.
En wat waren we blij dat we dat gedaan hadden!
De avond voor vertrek keek ik nog ff online naar de CC afrekening en zag daar 2, ons onbekende afschrijvingen van zo'n 1000 euro.
Gelijk de fraude helpdesk gebeld en het bleken betalingen voor vluchten en hotelkamers te zijn. Heel raar als je zelf ook op het punt van vertrekken staat. Er werd ook steeds gevraagd of we echt wisten dat dit geen aankopen van ons waren. Nee natuurlijk niet, je gaat niet op de avond voor je reis nog vliegtickets kopen. Althans wij niet :D
CC werd dus geblokkeerd. Gelukkig konden we de huurauto met de visa ophalen nadat we uitgelegd hadden dat de CC waarmee was geboekt, geblokkeerd was. De 2e CC moet dan wel op naam staan van diegene die de auto gehuurd heeft.
En om op je vraag terug te komen, ze worden dus niet beiden geblokkeerd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mocatow »

Bedankt voor de reacties :thumbup:

Ik heb al een Visa CC, en die van de ANWB is ook een Visa. Aan een mastercard kom ik niet zo makkelijk. Maar ik zal toch voor de zekerheid de CC van de ANWB erbij aanvragen.
IHOP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door IHOP »

ICS creditcards zijn prima kaarten.
Helaas is mijn creditcard vorige maand ergens geskimmed in de VS, en is er ca €900 euro afgeschreven.
In een restaurant bijvoorbeeld verdwijnt het kaartje meestal uit het zicht bij het afrekenen, en kan je niet zien wat ermee gebeurt.
Ook heb ik wel meegemaakt dat je niet eens een handtekening hoeft te zetten.
Gelukkig is het bedrag inmiddels geheel vergoed.
Maar het blijft een heel gedoe, en je moet heel wat formulieren invullen.

Er is wel een groot verschil tussen de voorwaarden, de consumentenbond publiceert hierover regelmatig.
Af te raden zijn kaarten van LaSer (o.a. Gamma en Knab) !!!
Hier heb je een eigen risico van liefst €150 :evil:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer