Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie Amerika & Canada

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kayser Soze
Amerika-newbie

Vakantie Amerika & Canada

Bericht door Kayser Soze »

Hallo! :D Dit is mijn eerste post hier op dit forum dus zal me eerst ff netjes voorstellen. Ik ben Bas Benthem, 20 jaar oud en ga van 22 juli tot 20 augustus met mijn broer Lennart (18 jaar oud) voor het eerst op vakantie naar Amerika en Canada. We zijn de afgelopen weken lekker alles aan het plannen en regelen. En we hebben er onwijze zin in!

We vliegen 22 juli met United Airlines vanaf Schiphol naar Washington D.C. Daar verblijven we tot 29 juli bij kennissen. Maar we willen in de tussentijd ook nog met de greyhound naar New York en misschien nog naar Philladelphia. En dan overnachten we in een hotel/motel.

29 juli vetrekken we vanaf Washington D.C. International Airport naar Calgary, met een tussenstop In Chicago (O' Hare). Daar verblijven we bij familie in het dorpje Cochrane zo'n 25 km van Calgary vandaan. We zijn daar dus zo'n 3 weken! Nou heb ik van Ooms tantes etc. die al een keer daar heen zijn geweest, te horen gekregen dat er daar niet zoveel te doen is. In ieder geval niet genoeg voor 3 weken. Dus willen met een gezamelijk budget van zo'n 2200 euro een reis van twee weken vanaf Calgary naar Salt Lake City, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Seattle, Vancouver en weer terug naar Calgary te maken. Zeg maar een soort van gigantisch rondje door de Rockey Mountains en de westkust.

Nou is mijn vraag aan jullie ervaren amerika reizigers... is dit wel mogelijk in zo'n relatief kort tijdsbestek en klein budget. We kunnen waarschijnlijk een auto lenen van mijn oom en ik heb uitgerekend dat het mogelijk moet zijn in 2 weken tijd. Maar ja je wilt natuurlijk ook nog relaxed vakantie vieren en wat zien van het land en de steden ipv de hele tijd te racen om op schema te blijven.... En tja ons budget is nou ook niet echt een vetpot.

bvd voor jullie opmerkingen/aanmerkingen.

Ow ja we nemen gedeeltijk travellers cheques mee en de rest van ons budget laten we staan op onze rekening. Kan je echt pinnen daar met Maestro? En zijn daar kosten aan verbonden? We zitten allebei bij ABN AMRO. En hoe hebben jullie het gedaan met jullie geld? Ook travelers cheques?

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag! :)
Raised as a northern star,
with a London underground travel card.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Vakantie Amerika & Canada

Bericht door hekkie »

Hoi Bas,
Kayser Soze schreef:Hallo! :D Dit is mijn eerste post hier op dit forum dus zal me eerst ff netjes voorstellen. Ik ben Bas Benthem, 20 jaar oud en ga van 22 juli tot 20 augustus met mijn broer Lennart (18 jaar oud) voor het eerst op vakantie naar Amerika en Canada. We zijn de afgelopen weken lekker alles aan het plannen en regelen. En we hebben er onwijze zin in!
Welkom op dit forum. Onwijs gaaf, zo'n trip te kunnen maken met je broer.
We vliegen 22 juli met United Airlines vanaf Schiphol naar Washington D.C. Daar verblijven we tot 29 juli bij kennissen. Maar we willen in de tussentijd ook nog met de greyhound naar New York en misschien nog naar Philladelphia. En dan overnachten we in een hotel/motel.
Moet je doen! Moet lukken zo'n trip in die 6 dagen. Voor goedkope overnachtingen moet je je goed van tevoren informeren waar je terecht kunt, anders kost je dat veel te veel tijd en geld. Op internet is genoeg te vinden.
29 juli vetrekken we vanaf Washington D.C. International Airport naar Calgary, met een tussenstop In Chicago (O' Hare). Daar verblijven we bij familie in het dorpje Cochrane zo'n 25 km van Calgary vandaan. We zijn daar dus zo'n 3 weken! Nou heb ik van Ooms tantes etc. die al een keer daar heen zijn geweest, te horen gekregen dat er daar niet zoveel te doen is. In ieder geval niet genoeg voor 3 weken. Dus willen met een gezamelijk budget van zo'n 2200 euro een reis van twee weken vanaf Calgary naar Salt Lake City, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Seattle, Vancouver en weer terug naar Calgary te maken. Zeg maar een soort van gigantisch rondje door de Rockey Mountains en de westkust
.

Mijn mening: niet doen! veel te ver en te veel voor 2 weken. Ik neem aan dat je ook nog wel wat wil zien, beleven, plezier maken onderweg en niet alleen maar kilometers (in dit geval mijlen) wilt vreten en dan nog...
Wat denk je dat dat kost? Benzine is daar goedkoper dan in Nederland, maar het laatste half jaar behoorlijk duurder geworden in vergelijking met bijv. vorig jaar. Afgezien van de afstanden is California (ook LA en SF dus) bijna de helft duurder dan de andere Staten (benzine, overnachtingen en eten), dus dat liet ik zowiezo vallen.

Even voor de goede orde: ben net terug van een trip (de 10e reis die kanten op) van 6 weken door het hele westen, ben niet bang om kms te maken (deze keer ruim 13500 gereden). M.a.w. ik weet redelijk goed waar ik over praat.
Ik snap heel goed dat jullie graag "het liefst alles" willen zien, maar je moet "helaas", ook wat betreft vakantie, keuzes maken.
Nou is mijn vraag aan jullie ervaren amerika reizigers... is dit wel mogelijk in zo'n relatief kort tijdsbestek en klein budget. We kunnen waarschijnlijk een auto lenen van mijn oom en ik heb uitgerekend dat het mogelijk moet zijn in 2 weken tijd. Maar ja je wilt natuurlijk ook nog relaxed vakantie vieren en wat zien van het land en de steden ipv de hele tijd te racen om op schema te blijven.... En tja ons budget is nou ook niet echt een vetpot
.

Misschien een idee om een tentje mee te nemen? Doen wij ook. Je kunt dan goedkoop overnachten m.n. in de parken voor $ 5 - $ 15. Voor motel ben je al gauw zo'n $ 50 kwijt. Je kunt ook eentje kopen bij de Walmart (is het goedkoopst) voor $ 29 heb je een geschikte voor 2 personen. Ook evt. andere spulletjes
is bij deze zaak het goedkoopst. Als je dan een auto kunt lenen van je oom moet je met dit budget rond kunnen komen. De dollarkoers is ook gunstig op dit moment. Ter info: Canada is t.o.v. USA wel wat goedkoper om rond te reizen, dus zou ik daar mij voor het grootste deel op concentreren en dat gebied is werkelijk schitterend.
Ow ja we nemen gedeeltijk travellers cheques mee en de rest van ons budget laten we staan op onze rekening. Kan je echt pinnen daar met Maestro? En zijn daar kosten aan verbonden? We zitten allebei bij ABN AMRO. En hoe hebben jullie het gedaan met jullie geld? Ook travelers cheques
?

Traveller cheques is tegenwoordig minder interessant (wel dekking tegen verlies en diefstal). Creditcard is eigenlijk een must. Kun je dat nog regelen? Pinnen bij de automaat doe je via het "Cirruslogo" en met "Maestro" kun je bij sommige benzinepompen en winkels betalen.
Een beetje cash in kleine coupures bijv. Can/US $ 200 zou ik meenemen.

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Suggestie voor een route:

Calgary - Banff NP - Lake Louise - Jasper NP - via Kamloops naar Vancouver (veel te zien en uit te gaan) - evt. Vancouver Island (Whale watching, Victoria geweldige stad) - Seattle (Space Needle - Boeingfabr. - Museum of Flight met o.a. Concorde en Air Force One enz.) Mt Rainier NP en/of Mt St. Helens NP - via Spokane naar Missoula (Smokejumpers) - evt. Yellowstone - Waterton/Glacier NP - Galgary.

Heel veel te zien en te doen op dit traject.

Veel succes met de planning!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer