Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bembi
Amerikafan

Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?

Bericht door bembi »

Ik heb al best wat gezien van Amerika, maar ik kan er geen genoeg van krijgen :clap: Om inspiratie op te doen voor een eventuele volgende reis vroeg ik me af wat jullie mooiste/unieke bestemming of belevenis was?

Een paar hoogte punten van mij:
Vanuit de Empire statebuilding over NYC heen kijken en Liberty vanaf dichtbij zien (kon je toen niet betreden)
jagen op groundhogs
het bezoeken van Hawk mountain (wat een adembenemend uitzicht)
Longwoord Gardens
paardrijden dwars door de natuur
het zien van een babybeer met moeders, slangen, krokodillen, manta ray's, herten, haaien, hagedissen langs het zwembad enzovoorts
het bezoeken van pretparken zoals Dorney park, Disney world en bush gardens
de Niagara falls
een vulkaan zien, door een echte grot gaan, met schilpadden zwemmen, surfen, door het bamboe bos wandelen, op een zwart strand liggen
sky diven met uitzicht op Oahu(Hawaii)

Hoe wel NYC een beleving an sich is prefereer ik de natuur, rust en het soms uren lang niemand tegen komen :D
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
gastxyz

Re: Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?

Bericht door gastxyz »

Mooiste Bestemming: Zion NP
Unieke Belevenis: mijn 1e blik op de Grand Canyon
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooiste bestemming: Canyonlands
Unieke belevenis(sen): Poehéé, dat zijn er veel. Twee dan. Een oude oorlogsveteraan in tranen bij Mt. Rushmore. En eten bij een familie in Hollywood, die na het dessert de BBQ nog even aandeden :blink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Mooiste bestemming: Bryce danwel Moab
Unieke belevenis: Eerst keer Daytona Bikeweek
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooiste plekken: SeKi in de lente, Muley Point en Tioga Pass
Unieke belevenis: oog in oog staan met een beer op 5 meter, het bereiken van Observation Point in Zion NP
Groetjes,
Daniel
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Mooiste plek: Porcupine Mountains State Park
Unieke belevenis: zitten op een steen, genieten van het uitzicht op Lake Superior, waar het zo stil is dat het pijn doet aan je oren.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

een lange lijst bij mij maar ik probeer mij in te houden ;-)

Mooiste:
Blue Canyon
Coyote Buttes South
Needles gedeelte van Canyonlands
Capitol Reef en omgeving
White sands
Het allerbijzonderste National Park is voor mij nog altijd Death Valley
icefields parkway (canada)

Uniekste:
Balloon Fiesta in Albuquerque
The inside passage ferry op een zonnige dag - zalig! (canada)
Overnachten in de lodge van Big Bend, zo'n ruig park en wauw die sterrenhemel!
Stewart/Hyder met zijn zalmen vissende beren
Zeeleeuwen die op zalmen jaagden in de monding van de Klamath river
Met een stoere speciale jeep naar de Racetrack en verlaten mijn er vlakbij, in Death Valley
New Foundland as such, nog heel "ongerept" qua toerisme, waar je walvissen gewoon "hoort" en ontmoet terwijl je rustig langs de kust wandelt
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Het mooiste: Grand Canyon de grootsheid is niet te beschrijven.
Uniek: Las Vegas, zo'n aburde stad vind je nergens
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Het mooiste: zo veel mooie dingen, maar wat wel heel mooi was: Yellowstone en Antelope Canyon.
Unieke belevenis: onze huwelijksdag in Florida en verjaardagstaart krijgen van Amerikanen waar we mee in gesprek raakten naast onze hotelkamer in Pigeon Forge.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

bembi schreef:Om inspiratie op te doen voor een eventuele volgende reis

Een paar hoogte punten van mij:
het bezoeken van pretparken zoals Dorney park, Disney world en bush gardens
Voor je eventuele volgende reis:
- Dollywood
- Silver Dollar City

Voor mij één van de mooiste parken in Amerika...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Dat is toch bijna teveel om op te noemen?

Het mooist:
- Glacier Bay nat. park Alaska - Glacier Point Yosemite- Yellowstone tijdens zonsopkomst

Uniek:
Ten huwelijk worden gevraagd op het Empire state building :-)
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Mooiste: Muley Point, Antelope Canyon en Yellowstone.

Unieke belevenissen: mijn eerste overnachting in de USA met een kamer die niet op slot kon, een airco die het niet deed en midden in de nacht wakker worden van schietgeluiden om het hotel. :roll: Duidelijk een verkeerde wijk en hotel uitgezocht als groentje lang voor het internettijdperk.
Eigenlijk was de hele eerste reis naar de USA een unieke belevenis. De cultuurshock was 25 jaar geleden veel groter dan nu, waarin steeds meer Amerikaanse dingen en producten overgewaaid zijn naar Europa.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Het mooiste: Echt alleen op de wereld gevoel in Colorado op Argentine pass.

Uniek: Achtervolgt worden door de bewaking van Area 51.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Big_Mo schreef: Uniek: Achtervolgt worden door de bewaking van Area 51.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal hier achter :D Iets te ver doorgereden?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Moeilijk hoor...... er zijn zoveel mooie en unieke momenten geweest tijdens onze vakanties :D
Ik zal er een paar opnoemen die zo direct bij me opkomen:

Tot de mooiste plekken die we hebben gezien horen zeker de Coyote Buttes South, Chesler Park, Bisti Badlands en de Racetrack Playa.

Er zijn ook diverse unieke momenten die me speciaal zijn bijgebleven.

In 2008 waren de locatie en de naam van Blue Canyon nog geheim. We zijn er maandenlang mee bezig geweest om de juiste gegevens te achterhalen, en uiteindelijk wisten we waar we - misschien - een permit zouden kunnen krijgen om het gebied te mogen bezoeken. In het kleine plaatsje Kykotsmovi maakten we kennis met de Hopi Indiaan met wie we eerder al email-contact hadden gehad. Het was nog even heel spannend of hij ons een permit zou mogen geven, het moment dat hij met dat felbegeerde papiertje binnenkwam zullen we niet gauw vergeten.

Ook een ander uniek moment heeft met een Native American te maken. We waren op weg naar White Mesa Arch toen we, in the middle of nowhere, een oude indiaan tegenkwamen die daar schapen aan het hoeden was. We hebben geprobeerd een gesprek met hem te voeren, maar omdat hij maar nauwelijks verstaanbaar Engels sprak was dat heel moeilijk. Een prachtige herinnering is dit!

De momenten waarop je in alle stilte van de prachtige natuur kunt genieten vind ik ook heel speciaal. Alleen met mijn man en mijn zoon op de plek vanwaar je uitzicht hebt over Upper Cathedral Valley, wat was dat indrukwekkend. En jarenlang heb ik gedacht dat ik de trail naar Druid Arch (in Canyonlands National Park) niet aan zou durven. Maar toch, ik ben de uitdaging aangegaan, en het is gelukt! De beloning als je na een lange wandeling en een zware klim die arch voor je ziet, ik kan daar nu nog van genieten.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Mooiste: Daimond Head Crater op Hawaii.
Uniekste: Werkbezoek (beveiligd) aan slechtste wijken van Detroit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Essiej schreef:
Big_Mo schreef: Uniek: Achtervolgt worden door de bewaking van Area 51.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal hier achter :D Iets te ver doorgereden?

Nee is standaard procedure bij de back gate. Ze staan daar op een heuvel op de uit kijk, was op 4th of July. Waarschijnlijk de meeste actie wat zij gezien hebben de hele dag LOL. Daarna netjes weg gereden waarna zij de achtervolging in zetten om je beetje "angst" in te zaaien. Was een vreemde en hele unieke ervaring helemaal omdat je weet waar je in de buurt bent
Rachel43
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Rachel43 »

Dat is nogal veel maar een paar hoogtepunten voor ons :

- Grand canyon
- Death Valley
- Alcatraz
- Las Vegas
- bezoek Minexpo
- bezoek Caterpillar fabrieken in Peoria
- wedstrijd New York Yankees
- bezoek Indy 500

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Moeilijk hoor...... er zijn zoveel mooie en unieke momenten geweest tijdens onze vakanties :D
Met deze quote ben ik het eens, maar ook ik zal er een paar opnoemen die zo direct bij me opkomen:

Mooi: de natuur in het zuidwesten in het algemeen, maar in het bijzonder de roderotsennatuur in Arizona en Utah.
Als natuurparken springen er voor mij uit: Bryce Canyon NP, Capitol Reef NP, Valley of Fire SP en, ook al liggen ze niet in het zuidwesten, Yellowstone NP en Grand Teton NP. Bovendien is de natuur rond de plaats Moab, UT ook zo prachtig.

Uniek:
- voor de eerste maal door een woestijn rijden (in het Joshua Tree NP) en als je stopt helemaal niets horen en je alleen op de wereld voelen
- zoiets dergelijks: door Death Valley rijden en langere tijd (soms wel een kwartier) helemaal niemand tegenkomen
- de eerste keer aan de rand van de Grand Canyon staan
- de stoomtreinreis van Durango naar Siverton
- de saguarobossen in het zuiden van Arizona
- de majestueuze sequoia's en redwoods in Californië
- op een parkeerplaats aan de kust in Washington State aangesproken worden door een ouder stel en gevraagd worden om als getuigen op te treden tijdens hun huwelijksvoltrekking op het strand, hetgeen wij gedaan hebben
- in het Yellowstone NP met de auto moeten stoppen, omdat een kudde buffels de weg ging oversteken, wij daar als enige auto minstens een kwartier helemaal alleen midden in een buffelkudde van meerdere honderd dieren stonden
- in een Indianen-pueblodorp in New Mexico, waar een lokaal feest aan de gang was, dat georganiseerd werd door de katholieke kerk in die plaats, uitgenodigd worden door de (blanke) priester om de kerk te bezichtigen, de priester had Duitse voorvaderen, kende een paar woorden Duits en dan met hem, op zijn verzoek, een aantal zinnen in het Duits praten
- aan de kust van Washington State zittend op een aangespoelde boomstam kijken naar de ondergaande zon, terwijl wij van een meegebrachte pizza en een biertje genieten
- voor het eerst een beer zien in de natuur van het Grand Teton NP.

En dan denk ik, dat ik nog best wat vergeten ben.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

- op een parkeerplaats aan de kust in Washington State aangesproken worden door een ouder stel en gevraagd worden om als getuigen op te treden tijdens hun huwelijksvoltrekking op het strand, hetgeen wij gedaan hebben
Die is leuk! Heb je nog ooit contact met dat stel gehad?
- in het Yellowstone NP met de auto moeten stoppen, omdat een kudde buffels de weg ging oversteken, wij daar als enige auto minstens een kwartier helemaal alleen midden in een buffelkudde van meerdere honderd dieren stonden
En dit lijkt me inderdaad ook een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Een beetje spannend ook wel, denk ik?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer