Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

luchthaven Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Xientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

luchthaven Chicago

Bericht door Xientje »

Beste mensen,

Ik vertrek eind augustus naar florida. Ik land in Chicago en vlieg daarna door naar Tampa. Bij de terugkeer zitten we zo'n 10 uur vast in Chicago, is het mogelijk om buiten de luchthaven te gaan of is het verplicht binnen te blijven en is er daar veel te doen want 10 u lijkt mij wel erg lang!

groetjes
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Xientje,

Volgens mij mag je gewoon 'naar buiten' gaan. Het eerste gedeelte is gewoon een binnenlands vlucht, dus je zit niet met douane.
Chicago is een enorm vliegveld dus er is wel het een en ander te doen. Er zijn genoeg eetgelegenheden en verder boekwinkels en dergelijke.

ALs je wilt, zou je even de stad in kunnen gaan. Je moet alleen wel goed op de tijd letten. Ik ben er in April nog geweest. Ik zat in een hotel een stop met de 'L' (oftwel metro/trein) vandaan van O'hare airport.

De metro is echt heel eenvoudig. Er gaat 1 lijn van O'hare richting downtown chicago, het is de 'blue line'. Het kost $1.75 voor een enkeltje, dus $3.50 retour. De rit vanaf het vliegveld naar de binnenstad neemt ongeveer 45 minuten in beslag. Alleen de metro rit vond ik al leuk om te doen. Je kan uitstappen ergens op de 'inner circle', stops zoals 'Washington', 'Monroe', 'Jackson'. De meeste attracties in de binnenstad zijn dan op redelijke loopafstand te bezoeken.

Als je je koffers ergens kan stallen en je hebt werkelijk 10 uur of meer te besteden, dan zou je best voor een paar uur de stad in kunnen gaan. Kijk of je direct na aankomst uit Tampa al kan inchecken, dit scheelt wellicht tijd. Zorg er anders voor dat je zeker weer op tijd terug bent.

website voor de metro: http://www.transitchicago.com/
Een paar foto's van mijn korte stop :wink:
http://www.bovenkerk.nl/gallery/Chicago ---> tulpen in chicago
Xientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Xientje »

Dank je wel voor je antwoord hoor want in het reisbureau zeiden ze ons dat we waarschijnlijk niet buiten het gebouw mochten en ik vond het wel heel lang om daar te blijven. Ik zou dan ook niks liever willen dan een tripje naar Chicago te maken.

nogmaals bedankt
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik zou het raar vinden als je het gebouw niet uit mag, en ik zou ook niet weten hoe ze het willen controleren?
Vraag anders nog eens na bij het reisbureau waarom het niet zou mogen...?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer