Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaarten, atlas, etc
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Kaarten, atlas, etc
We zijn druk bezig met de planning voor onze eerste Amerika trip in 2017.
Al veel gelezen en opgezocht hier en in reisgidsen.
Maar zijn er nu volgens jullie specifieke reisgidsen en landkaarten die echt aan te raden zijn.
Het lijkt me plezanter met plannen ook eens op een detailkaart langs u te kunnen kijken.
Dus welke kaarten raden jullie aan?
We gaan dus het zuidwesten doen. (Nevada, Californië, Arizona, Utah)
Al veel gelezen en opgezocht hier en in reisgidsen.
Maar zijn er nu volgens jullie specifieke reisgidsen en landkaarten die echt aan te raden zijn.
Het lijkt me plezanter met plannen ook eens op een detailkaart langs u te kunnen kijken.
Dus welke kaarten raden jullie aan?
We gaan dus het zuidwesten doen. (Nevada, Californië, Arizona, Utah)
- Albert
- Amerikafan
- Partner van: Nieuwenoord
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Kaarten, atlas, etc
Note: Nieuwenoord op account van Albert.
Ik weet dat veel mensen zweren bij de Hallwag-kaarten, maar voor mij gaat er nog steeds niets boven een verse RandMcNally Road Atlas. Wij kochten er elk jaar een.
Nu heb ik ook de app van RandMcNally op mijn iPad. Het is niet zo fijn als dat knisperende papier waar je op kan tekenen (ik koop er toch weer een hoor), maar het grote voordeel is wel dat ik nu heel erg ver kan inzoomen. Prettig als je al 50 bent en de kleine lettertjes wat lastiger worden
Ik weet dat veel mensen zweren bij de Hallwag-kaarten, maar voor mij gaat er nog steeds niets boven een verse RandMcNally Road Atlas. Wij kochten er elk jaar een.
Nu heb ik ook de app van RandMcNally op mijn iPad. Het is niet zo fijn als dat knisperende papier waar je op kan tekenen (ik koop er toch weer een hoor), maar het grote voordeel is wel dat ik nu heel erg ver kan inzoomen. Prettig als je al 50 bent en de kleine lettertjes wat lastiger worden

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hebt een aantal goede wegenkaarten. Bijvoorbeeld die van Michelin of rand mcnally. Ook de hallwag nr 5 en nr 6 zijn gedetailleerde kaarten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Hallwag-kaarten en de RandMcNally road atlas zijn qua gedetailleerdheid vergelijkbaar. Ik vind de Hallwag kaarten heel prettig; je hebt maar 1 of 2 delen nodig (nr 5 en soms ook 6 ) voor het zuidwesten, en je hebt meerdere staten op een kaart zodat je niet hoeft te bladeren als je de staatsgrens passeert. Vooral bij het uistippelen van de route is dat handig. Onderweg is dat weer een nadeel, in de auto vouw je die kaart niet zomaar even uit. Wij gebruiken de kaart vooral om - voordat we vertrekken - te kijken welke route we nemen en welke afslagen we moeten hebben. Ter plekke halen we vaak nog de wat gedetailleerde kaarten van de AAA (gratis voor ANWB-leden). Ze hebben daar kaarten per staat maar ook per nationaal park, regio, etc.
De Hallwag en de Roadatlas zijn gedetailleerd genoeg voor het reizen buiten de steden.
Marianne
De Hallwag en de Roadatlas zijn gedetailleerd genoeg voor het reizen buiten de steden.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor binnen de steden is de navigatie een mooie aanvulling op de kaarten. Ik weet dat jullie die niet gebruiken Marianne, maar het kan soms echt heel handig zijn 

Ik zweer ook bij de Rand McNally in de auto, maar moet zeggen dat ik in de voorbereiding vooral google maps gebuik.
Voor de parken leef ik op de kaartjes van de parken (krijg je bij de ingang), ook heel goed op pdf formaat op de pc te downloaden voor de voorbereiding, maar ik ben niet zo van de detail-voorbereiding, meestal zien we te plaatse wel. Loop ik het visitor euro in en vraag wat op dat moment goed te doen is of waar jet juist heel druk is etc.
Ter plaatse pak ik in de visitor buro's nog locale kaartjes.
Voor de parken leef ik op de kaartjes van de parken (krijg je bij de ingang), ook heel goed op pdf formaat op de pc te downloaden voor de voorbereiding, maar ik ben niet zo van de detail-voorbereiding, meestal zien we te plaatse wel. Loop ik het visitor euro in en vraag wat op dat moment goed te doen is of waar jet juist heel druk is etc.
Ter plaatse pak ik in de visitor buro's nog locale kaartjes.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zo doen wij het inderdaad ook. Google Maps (hoewel ik vroeger vooral Streets & Trips gebruikte) en ter plaatse RandMcNally erbij vooral ook voor de scenic routes (de groene stipjes) en de TomTom voor de rijtijden, om vooraf al goed de bochten in te kunnen schatten (vooral met een grote camper erg prettig) en voor de drukke stukken.
En in de parken de kaarten van het Visitor Center.
En in de parken de kaarten van het Visitor Center.
Ik had dezelfde vraag, fijn dat de vraag al gesteld is.
Waar is Kaart 6 precies voor?
Ik heb 5 al opgeschreven.
En bedoelen jullie deze atlas?
https://www.dezwerver.nl/r/noord-amerik ... wgodKMAJkA
Waar is Kaart 6 precies voor?
Ik heb 5 al opgeschreven.
En bedoelen jullie deze atlas?
https://www.dezwerver.nl/r/noord-amerik ... wgodKMAJkA
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Bedank, ik heb hem op het lijstje gezet
.

Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallwag nummer 6 is voor Arizona, Utah, Colorado en New Mexico en een randje Wyoming en Nevada.SuzieQ schreef: Waar is Kaart 6 precies voor?

Dankje,
Dan denk ik dat we 5 en 6 nodig hebben
.
Dan denk ik dat we 5 en 6 nodig hebben

Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wil echt gedetailleerde kaarten hebben, dan kan ik je de Recreation Maps van Benchmarks Maps aanbeven. Hierop vind je veel touristische info welke je niet op gewone kaarten tegen komt. Ikheb er verschillende van amazon.de gekocht ,(grAtis verzending). Alleen ben.ik nog opzoek naar die van South Dakota maar kan dienergens vinden. Rechtstreeks bij de uitgever komt er 17 dollar verzendkosten bij. Dat is me net wat te gek.
Voorbeeldje van Utah:http://www.benchmarkmaps.com/products-p ... eation-map
Voorbeeldje van Utah:http://www.benchmarkmaps.com/products-p ... eation-map
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@SuzieQ: De Hallwag 5 en 6 overlappen elkaar voor een deel; met alleen 5 kom je ook al een heel eind.
Als je googelt op Hallwag 5 zie je welke staten die beslaat. Bekijk ze eens bij de ANWB of zo. Je kunt ze ook bestellen via Tioga Tours.
@avsboz: Wij hebben de Recreation Map van Utah: prachtige kaarten! Zagen we in een visitor center en konden we niet laten liggen.
Marianne
Als je googelt op Hallwag 5 zie je welke staten die beslaat. Bekijk ze eens bij de ANWB of zo. Je kunt ze ook bestellen via Tioga Tours.
@avsboz: Wij hebben de Recreation Map van Utah: prachtige kaarten! Zagen we in een visitor center en konden we niet laten liggen.

Marianne
Bedankt voor de tip we gaan zaterdag even kijken.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten