Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citytrip: New York City en ??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Citytrip: New York City en ??

Bericht door newyorkgirl »

Afgelopen jaar heb ik twee maanden vertoeft in the Big Apple en binnenkort wil ik graag weer afreizen naar New York. Ik ben al eens in Boston en Philadelphia geweest en wil graag de citytrip combineren met een grotere stad, ik vond die steden wat aan de saaie/kleine kant. Voor nu zit ik te denken aan vijf dagen NYC en drie dagen een andere stad.

Zelf zat ik te denken aan Chicago maar ken de stad niet zo heel goed. Washington is ook een optie maar indien mogelijk wil ik het liefst een plek aandoen die niet aan de oostkust ligt. Zijn er andere grote steden die jullie kunnen aanraden? Mijn voorkeur gaat uit naar een plek zo'n max. drie/vier uur vliegen vanaf NYC ivm tijdsgebrek en het liefst van een grote omvang zodat ik zo veel mogelijk kan doen. Ik sta eventueel ook open voor suggesties voor Canada, volgens mij is Toronto wel goed te doen vanaf JFK.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Citytrip: New York City en ??

Bericht door PSVwally »

Chicago kan je makkelijk een aantal dagen doorbrengen. Zo ook in Washington trouwens en ook in steden als Atlanta, New Orléans, Miami en wat Canadese steden aan de oostkant.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Ik ben een week in Chicago geweest en heb nog niet alles kunnen wat ik wilde. Erg leuke stad. Washington is ook leuk, en makkelijker te bereiken vanaf NY. Voor drie dagen is dat een mooie bestemming.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Volgens mij kan je Washington ook heel erg leuk doen met de trein.
Heb daar wel eens het een en ander over gelzen hier op het forum ;)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Alles over Chicago: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=51988

Tijdens de zomer maanden heerlijk aan het meer! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou toch ook kijken naar Washington DC of Chicago. Toronto is ook een mooie stad.

Steden aan de westkust zijn net iets te ver mijn inziens. Als je houdt van musea en monumenten is Washington zeker en vast de beste keuze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de snelle tips, ik ga er de komende tijd even goed voor zitten. :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

newyorkgirl schreef:Afgelopen jaar heb ik twee maanden vertoeft in the Big Apple en binnenkort wil ik graag weer afreizen naar New York. Ik ben al eens in Boston en Philadelphia geweest en wil graag de citytrip combineren met een grotere stad, ik vond die steden wat aan de saaie/kleine kant.
wat heerlijk om te horen! Zelf probeer ik tijdens (langere) verblijven in NYC ook een andere stad mee te pakken, maar de 2 die ik inmiddels aangedaan heb, konden mij ook niet boeien. Voor mij waren dat Chicago en Boston... allebei zeker leuke steden en ik kan me ook best voorstellen dat mensen er langer kunnen verblijven, maar ik werd niet gegrepen door de steden .... ik voelde geen vibes, zoals ik (en ik denk jij ook) dat wel in New York heel sterk voel ....

IN Boston heb ik een leuke wandeltour gevolgd met als thema iets van misdaad, geloof ik, bij Bostononfoot, erg leuk, en daarnaast een deel van de bekende geschiedenisroute, maar daar ben ik vrij snel afgehaakt vanwege de drukte ...
In Chicago heb ik onder andere de Achitecture boottocht gedaan, heel boeiend, en wat door de oude en ook door de rijke buurt wandelroutes gevolgd en dat was zeker de moeite waard .... maar toch ....

Philly zou de volgende op mijn lijst zijn, maar nu ik jouw reactie lees .... :lol:
Jammer dat je weinig tijd hebt ... is je ticket al geboekt? Anders zou je een multi-city ticket kunnen overwegen en bijvoorbeeld een stad als San Francisco aan kunnen doen ....
Mijn plan voor mijn volgende, ook relatief korte, tripje (10 dagen) om een aantal dorpjes langs de Hudson aan te doen, daar is ook best nog veel te bezichtigen:
Trip 1
Trip 2
Kykuit

succes met de keus :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Hoi Meyem, bedankt voor je reactie! Ik ben inderdaad onwijs gegrepen door NYC en wat mij aan Boston en Philly een beetje tegenstond was dat het niet NYC was. :lol: De vibe en de energie van New York was er gewoon niet. Wel moet ik daarbij vermelden dat je vrij goedkoop kan afreizen naar beide steden en voor een 1/2dag(en)trip is het prima te doen. Ik zou daarom Philly nog niet helemaal afschrijven maar in grote lijnen lijken de steden wel veel op elkaar.

Omdat ik ook graag wat meer van Amerika wil zien leek het mij een goed idee om naast New York ook een andere grote stad aan te doen. Ik twijfel nu nogal welke stad ik daarbij het beste kan aandoen zonder dat het op een teleurstelling uitloopt. Na het enorme geweld van een drukke stad als New York wil ik wel naar een stad afreizen die daar enigszins in tegemoet komt. Geen idee of dat eigenlijk wel mogelijk is. Tevens ben ik afhankelijk van het OV en is mijn keuzevrijheid niet erg groot.

Ik denk daarom dat ik toch echt neig naar Washington omdat een treinreis mij toch wel erg aanspreekt (bedankt voor de tip Thierry!). Tevens hou ik erg van musea en historie en denk ik dat die stad mij op dat gebied meer te bieden heeft. Mocht ik er echt niet uitkomen kies ik er voor om een goede week in New York te blijven. Die stad heeft gewoon iets magisch en zal mij daar uitstekend kunnen vermaken.

De dorpjes aan de Hudson zien er interessant uit! Is dat te doen, op en neer op 1 dag met het OV?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ja, zo'n dagje Hudson Valley is schijnbaar goed te doen (lees mijn 2e link maar even, dat is een verslag van iemand) .... ik kan nog steeds niet uit eigen ervaring spreken, maar in mei hoop ik dat het toch eens gaat lukken

nog een link over de Hudson Valley:
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html

dit is misschien ook handig voor een idee:
http://www.timeout.com/newyork/things-t ... page=36151

of:
http://www.huguenotstreet.org/
http://casanctuary.org/
http://howecaverns.com/
http://stormking.org/
http://www.groundsforsculpture.org/
(deze laatste 2 heb ik bezocht, echt leuk voor goedweer dagen ...)

en Philly hou ik dan voor een langere trip hopelijk tijdens de komende Indian Summer in mijn achterhoofd ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lyntje »

Wij hebben vorig jaar New York gecombineerd met San Francisco...
3 nachten NY en 6 SF. Was heel goed te doen en we hebben het heel goed gehad!

Is indeed wel even vliegen tussen de twee maar het meer dan waard...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Heel rare keuze.....

3 dagen SF en 6 dagen NYC zou ik dan nog verstaan.

Maar met max 3 a 4 uur vliegen ben je nog niet in SF vanuit NYC, en dat was nu net de startvraag van TS. NYC - SF heb je al een uur of 6 nodig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

Het was onze derde keer NY en eerste keer SF vandaar de Keuze van de verdeelsleutel van de dagen...

We wouden naar SF Maar om de Lange vlucht te breken hebben we eerst een paar dagen NY gedaan ;)

Was indeed een 6tal uur vliegen tussen de twee.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ook voor mij is Chicago de max van een stad om te bezoeken! Je hebt er musea, toffe architectuur, mooie vergezichten, natuur, amusement, ... Kortom alles om je meerdere dagen geweldig te vermaken. Wij waren er drie dagen en hebben nog niet alles kunnen zien.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Ik heb er ook aan gedacht om San Francisco te combineren met een trip naar NYC maar vind het zonde om een groot gedeelte van de reis te besteden aan vervoer. Vandaar mijn keuze om een kortere vliegafstand in gedachten te houden. Maar als het jullie goed is bevallen neem ik het zeker mee! Het gaat nog lastig worden om een keuze te maken!

Bedankt voor de links @Meyem. Ook een erg leuke optie om te gaan doen!
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

Uiteindelijk van dat heel lang onderweg zijn naar NY merk je eigenlijk niet zo veel vond ik persoonlijk. Je moet rekenen dat er tussen NY en sf nog eens 3u tijdverschil zit. Je vliegt dan misschien wel 6u maar eigenlijk maar 3u tijd kwijt ;)

Ik vond het zeker de moeite en niet lastig ofzo.
Maar ieder zijn ding natuurlijk ;)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

zo, ik heb uiteindelijk voor een nachtje Charleston, SC, gekozen ... lijkt me een gezellig stadje, lekker aan het water, lekker weer .... nu nog een betaalbaar onderkomen zien te vinden .... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer