Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verblijf in NYC en LA
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Verblijf in NYC en LA
Hallo,
Ik wil in september 2 dagen naar NYC en 19 dagen naar LA.
Ticket heb ik al op het oog en zal ik asap gaan boeken, ik zit alleen een beetje met het verblijf. Als ik op booking kijk zijn de hotels best prijzig in NY voor 1 persoon. Iemand een tip welk hotel ik eventueel zou kunnen boeken wat niet al te prijzig is. Ik hoef niet perse in Manhattan te zitten.
Verder wil ik vragen of iemand ervaringen heeft met verblijf in LA. Als ik een hotel voor 1 persoon wil boeken in LA zit ik al snel bijna op 3000 euro.
Airbnb is een optie, iemand dit ooit gedaan ???
Thanks for the help.
Ik wil in september 2 dagen naar NYC en 19 dagen naar LA.
Ticket heb ik al op het oog en zal ik asap gaan boeken, ik zit alleen een beetje met het verblijf. Als ik op booking kijk zijn de hotels best prijzig in NY voor 1 persoon. Iemand een tip welk hotel ik eventueel zou kunnen boeken wat niet al te prijzig is. Ik hoef niet perse in Manhattan te zitten.
Verder wil ik vragen of iemand ervaringen heeft met verblijf in LA. Als ik een hotel voor 1 persoon wil boeken in LA zit ik al snel bijna op 3000 euro.
Airbnb is een optie, iemand dit ooit gedaan ???
Thanks for the help.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Verblijf in NYC en LA
Is een hostel misschien ook een optie?
Je zit gewoon in 2 hele dure steden, dus je zou zeker ook naar een B&B kunnen kijken.
Ik weet niet wat je 19 dagen in LA gaat doen en of je daar een vervoersmiddel hebt of alles met het OV wilt gaan doen?
Je zit gewoon in 2 hele dure steden, dus je zou zeker ook naar een B&B kunnen kijken.
Ik weet niet wat je 19 dagen in LA gaat doen en of je daar een vervoersmiddel hebt of alles met het OV wilt gaan doen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je kunt naar het Ramada Inn Long Island City. Net hotel, dicht bij de metro en binnen 15 minuten op TS
19 dagen in LA... Wat ga je daar doen dan?
19 dagen in LA... Wat ga je daar doen dan?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Als je al eens (of vaker) in New York bent geweest zou je het op 2 dagen kunnen houden, maar als je daar voor de eerste keer naartoe gaat, dan zou ik van die 19 dagen LA er al gauw 6 afhalen en bij NY zetten. Je gaat ze daar heel goed kunnen gebruiken. (Er vanuit gaande dat je echt 19 IN LA bent.)
Je zou in LA kunnen kijken naar verschillende hotels verspreid over de stad (steeds voor een nacht of 4 a 5), dan kan je telkens de dingen in de buurt doen, en verlaag je je reistijd in de stad. Op die manier hoef je ook niet altijd een duur hotel aan santa monica of hollywood nemen, maar ook eens eentje in een minder dure buurt.
Je zou in LA kunnen kijken naar verschillende hotels verspreid over de stad (steeds voor een nacht of 4 a 5), dan kan je telkens de dingen in de buurt doen, en verlaag je je reistijd in de stad. Op die manier hoef je ook niet altijd een duur hotel aan santa monica of hollywood nemen, maar ook eens eentje in een minder dure buurt.
-
- Amerika-ontdekker
Wij verbleven vorig jaar in deze Airbnb https://www.airbnb.be/rooms/821625?locale=nl in de wijk Silver Lake in LA. Heel erg de moeite! Als je een wagen ter beschikking hebt is alles goed bereikbaar.
Belangrijkste vraag is uiteraard: wat is het budget van topicstarter? M.a.w. hoeveel wil hij/zij per nacht betalen?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
kijk eens naar het seafarer's guest house ... er komt geen belasting bovenop de prijs die zij quoten en het ligt in een leuke buurt van Manhattan. De kamers zijn aardig groot, wifi niet zo betrouwbaar, gedeelde badkamers op de gang in nette staat.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
Thanks voor al jullie reacties.
Ik ben 3x eerder in NY geweest dus 2 dagen zijn voldoende. Ik ga even naar het hotel kijken op Long Island.
In LA ben ik van plan een auto te huren, ben nog aan het twijfelen om te gaan rijden naar Las Vegas voor 2 a 3 dagen.
Verder wil ik in LA lekker genieten van deze prachtige stad, ik ben al 2x eerder geweest maar het verblijf werd toen geregeld voor me, dit zal m'n eerste keer alleen zijn en ook zal ik alles zelf moeten boeken.
Ik weet nog niet zo goed aan hoeveel budget ik moet denken voor 19 dagen LA, jullie enige tips?
Thanks ya'll
Ik ben 3x eerder in NY geweest dus 2 dagen zijn voldoende. Ik ga even naar het hotel kijken op Long Island.
In LA ben ik van plan een auto te huren, ben nog aan het twijfelen om te gaan rijden naar Las Vegas voor 2 a 3 dagen.
Verder wil ik in LA lekker genieten van deze prachtige stad, ik ben al 2x eerder geweest maar het verblijf werd toen geregeld voor me, dit zal m'n eerste keer alleen zijn en ook zal ik alles zelf moeten boeken.
Ik weet nog niet zo goed aan hoeveel budget ik moet denken voor 19 dagen LA, jullie enige tips?
Thanks ya'll
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt echt af van de locatie waar je heen gaat. Wil je echt in het 'bekende' LA zitten als Hollywood, Santa Monica, etc. Of mag het ook wat zuidelijker tussen Long Beach en de Orange County regio/Newport. Dan zit je qua verkeer verder weg, maar vaak wel iets goedkoper. Of juist ten noorden van de stad. Ik weet niet of je 2 weken via AirB&B kunt regelen, maar ik denk dat als dat kan je veel goedkoper uit bent dan met hotels. Ik denk dat je voor 19 nachten in een minimaal hotel echt in LA inderdaad tussen de €2500 en €3000 minimaal kwijt gaat zijn. Zeker in september. Voor de wat betere hotels gaat dat nog veel meer zijn.
Ik weet niet je precieze data, maar je zou eens een mailtje kunnen sturen naar seashoremotel.com om te kijken wat hun je kunnen bieden? Dat kan daar voor $125 per nacht tot $175 dollar per nacht, maar je kan omdat je zo lang blijft eens vragen naar hun economy rate. Dat is niet het beste hotel (wat oud), maar wel op een toplocatie.
Verder zie ik via trivago als je voor los angeles metropolitan area kiest toch echt wel wat goedkopere hotels, maar dan kom je uit in Redondo Beach (prima lokatie), long beach (hangt af van de precieze plek, niet overal even goed), Anaheim (dichtbij Disney en wat verder van het echte LA, maar met 19 dagen lijkt het me niet zo'n probleem eigenlijk of richting costa mesa.
Best Western Plus Orange County Airport North zie ik voor €1600, en de super 8 hotels in Orange County en Long Beach zijn goedkoper.
Ik zou dat eens op het gemak vergelijken met diverse airbnb's, vooral omdat je met hotels qua eten natuurlijk weinig kunt doen en de bnbs vaak net wat gezelliger zijn dan een saaie hotelkamer
Ik weet niet je precieze data, maar je zou eens een mailtje kunnen sturen naar seashoremotel.com om te kijken wat hun je kunnen bieden? Dat kan daar voor $125 per nacht tot $175 dollar per nacht, maar je kan omdat je zo lang blijft eens vragen naar hun economy rate. Dat is niet het beste hotel (wat oud), maar wel op een toplocatie.
Verder zie ik via trivago als je voor los angeles metropolitan area kiest toch echt wel wat goedkopere hotels, maar dan kom je uit in Redondo Beach (prima lokatie), long beach (hangt af van de precieze plek, niet overal even goed), Anaheim (dichtbij Disney en wat verder van het echte LA, maar met 19 dagen lijkt het me niet zo'n probleem eigenlijk of richting costa mesa.
Best Western Plus Orange County Airport North zie ik voor €1600, en de super 8 hotels in Orange County en Long Beach zijn goedkoper.
Ik zou dat eens op het gemak vergelijken met diverse airbnb's, vooral omdat je met hotels qua eten natuurlijk weinig kunt doen en de bnbs vaak net wat gezelliger zijn dan een saaie hotelkamer
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
saidafouradi1984 schreef:Ik ben 3x eerder in NY geweest dus 2 dagen zijn voldoende.

ik ga voor de 11e keer en wil juist alleen maar steeds langer blijven ...
een hotel op LIC is absoluut een goede keuze. Je zit met de subway zo in Manhattan en het is vaak een stuk goedkoper. Zelf heb ik een paar maal naar volle tevredenheid in het Country Inn & Suites gezeten. Diverse subway haltes waar je dan uit kunt kiezen, die op Queensbridge heeft een lift en een roltrap, dat is handig met koffers.
Dat is dan ook meteen het grote punt waar je op moet letten: zit je vlakbij een subwayhalte?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Begin deze maand zaten wij in het Best Western hotel op 21st in Queens. Dit was het goedkoopste hotel dat wij konden vinden met een goede bereikbaarheid. Binnen 5 minuten ben je bij de subway en met de subway binnen 10 minuten in manhattan. Een voordeel is dat je de F lijn hebt, waardoor je langs Central Park komt en helemaal kunt blijven zitten tot Brooklyn.
Het hotel was verder prima. Iedere dag werd er schoongemaakt en ontbijt zit erbij. (ruime keuze naar mijn mening)
Het hotel was verder prima. Iedere dag werd er schoongemaakt en ontbijt zit erbij. (ruime keuze naar mijn mening)
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Had je al enigszins een planning dat je 19 dagen naar LA gaat? Zo niet, dan zou ik eerst gaan opzoeken wat ik allemaal zou willen doen.saidafouradi1984 schreef:Hallo,
Thanks ya'll
Daarmee kan je ook al inzicht krijgen in wat je gaat uitgeven.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo,
ik ga ook in mijn eentje naar NY dit najaar, ik verblijf in een hostel YMCA Westside NY, kamer alleen, wel basic maar heel centraal ( en heel dicht bij de finish van de NY marathon
), bij colombus circle Central park.
350 dollar voor 4 dagen
ik ga ook in mijn eentje naar NY dit najaar, ik verblijf in een hostel YMCA Westside NY, kamer alleen, wel basic maar heel centraal ( en heel dicht bij de finish van de NY marathon

350 dollar voor 4 dagen
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap je punt. En het is ook een goed punt qua budget.Had je al enigszins een planning dat je 19 dagen naar LA gaat? Zo niet, dan zou ik eerst gaan opzoeken wat ik allemaal zou willen doen.
Daarmee kan je ook al inzicht krijgen in wat je gaat uitgeven.
Maar als IK bij wijze van spreken 3 dagen naar LA zou gaan dan maak ik een (strakke planning), met 19 dagen zou ik juist weinig vooraf plannen en ter plekke aankijken wat ik die dag wil gaan doen.
Maar ik zou me qua LA wel vooraf wat meer inlezen omdat itt New York veel bekende zaken wat afgezaagd zijn en juist de minder bekende zaken (voor mij) LA zo leuk maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1646 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 9 Reacties