Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget redelijk of te veel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jroen91
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Budget redelijk of te veel?

Bericht door jroen91 »

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik willen graag volgend jaar (2017) naar de Westkust van de Verenigde staten en hierna/hiervoor nog 1 week New York City en Washington D.C.. Helaas zitten we vast aan de bouwvak en zijn we genoodzaakt om in augustus/september te gaan.

De vakantie zal 6 weken duren (5 weken rondreis + 1 week NYC/WDC). We vliegen met KLM en huren een SUV tijdens de rondreis, in NYC weten we het nog niet zeker.

Nou hebben we alles al redelijk uitgezocht, hoe veel tijd we ergens willen verblijven en in welke hotels, autohuur, vliegtickets en zakgeld.
De gemiddelde nachtprijs voor de hotels is +- €150,- omdat we ook in NP's willen slapen en helaas hoogseizoen-gebonden zijn.

Al met al komen we nu uit op € 16.500 incl alles!

Op het forum zie ik sommige stellen al voor veel minder gaan maar deze gaan dan vaak buiten het hoogseizoen en/of 2 á 3 weken.
Nou is onze vraag of dit een redelijk budget is voor reisduur in combinatie met seizoen of is dit veel ste duur en kunnen we gemakkelijk ergens 2 of 3.000 besparen?

"Globaal" reisschema:
Amsterdam - Los Angeles - San Francisco - Yosemite NP - Glacier NP - Yellowstone NP - Zion NP - Grand Canyon NP - Las Vegas - Death Valley/Sequia NP - San Diego - Los Angeles - New York - Washington D.C. - Amsterdam

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes, Jeroen
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Budget redelijk of te veel?

Bericht door Anneke_88 »

Ik vind jullie budget ruim maar je zit er zo aan.

Ik denk dat je met 150 euro per nacht heel wisselend uitkomt. In NY en SF zul je dat wel nodig hebben, maar als net iets buiten een park gaat zitten kom je met 70 euro per nacht ook wel uit. Daar zul je wellicht een middenweg in kunnen vinden.
Je kunt je afvragen of je met een midsize SUV niet voldoende uitkomt.

Even een grove rekensom leert:
-Vliegticket (ik zou multicity trip doen) 1000 euro pp
-Busticket NY - Washington 100 euro samen
-Autohuur 5 weken +- 1000 euro
Zit je qua vervoer zo op 3500 euro
6*7 = 42 hotel overnachtingen maal 150 euro = 6300 euro

Wij zijn nu voor 2x 3 weken ongeveer 6500 euro kwijt inclusief alles.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vind het een redelijk ruim budget. Wij zouden het met minder ook wel toekunnen. Maar je kunt beter op het eind overhouden dan tekort komen toch? :lol:
jroen91
Amerika-newbie

Bericht door jroen91 »

Hoi Anneke_88,

Inderdaad,we kunnen redelijk wat besparen op de auto huur dus misschien slim om hier nog even kritisch naar te kijken. Ook hebben we inderdaad gerealiseerd dat we de laatste week (NYC-WDC) geen auto hoeven te huren.
We hebben ook gekeken voor de multicity trip direct te boeken via KLM en we kwamen toen uit op ongeveer €3.250,- met zijn 2e. (AMS - LAX - NYC - AMS). Dan vliegen we met KLM heen en terug en met Delta de binnenlandse vlucht.

Maar bedoelde je op het laatst dat je 2 á 3 weken gaat of ben je 2 jaar gegaan 3 weken lang voor ieder jaar € 6500 (2 personen)?
jroen91
Amerika-newbie

Bericht door jroen91 »

michelly schreef:Ik vind het een redelijk ruim budget. Wij zouden het met minder ook wel toekunnen. Maar je kunt beter op het eind overhouden dan tekort komen toch? :lol:
Heb je misschien wat tips waar je al snel op kunt besparen?
Zag op je (zeer mooie en leuke) website dat je al de nodige reizen hebt gemaakt naar o.a. de USA.
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Ik bedoel inderdaad 2 jaar voor telkens rond de 6500 euro 3 weken in de USA.
Ik denk dat je goed de werelddealweken in de gaten moet houden van de KLM. Dan kun je vaak voordeliger een ticket boeken naar New York. Sowieso kun je als je goed zoekt voor 400 euro retour met lufthansa / united, maar als KLM een vereiste is red je dat niet denk ik.

Ik denk dat je zeker kunt besparen op de locatie van hotels. In sommige parken is de winst enorm als je in het park zelf zit, maar soms hoef je maar een klein half uur te rijden voor een besparing van 75 euro per nacht (denk aan Hurricane voor Zion, Panquitch voor Bryce). Je moet natuurlijk zelf weten of je dat de moeite waard vind, maar al je wilt besparen zijn dat goede opties.
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Overigens ben ik 7 jaar geleden 6 weken lang in de USA / Canada geweest voor 2750 euro inclusief echt alles.Oke dat was wel met voornamelijk hostels, alles met OV en soms ook nachtjes op een vliegveld, zelf koken en fastfood maar toch :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt aardig wat besparen door met ene tent te kamperen; zeker in de parken bespaar je dan heel veel. En je kunt ook eens zelf koken dan. NY weg laten scheelt ook erg veel. :wink:
Het lijkt mij dat een vlucht wel goedkoper moet kunnen. Ik zou niet alleen naar KLM kijken. Werk je route eens helemaal uit, en kijk eens of het iets uitmaakt of je NY en Washington in het begin doet (wat qua tijdsverschil wel het mooiste is) of aan het eind. Ik zou zeker de route eens goed uitwerken; van Yosemite naar Glacier is bijvoorbeeld niet zo voor de hand liggend.
Yellowstone kun je nu al boeken, en het loopt snel vol. Dus kijk daar alvast eens naar; de beste deals zijn het snelste weg. Zie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een tent bespaart je inderdaad heel veel :thumbup:
Maar ook qua eten kun je besparen door bijv. hotels te nemen inclusief ontbijt en je lunch gewoon in de supermarkt te kopen.
Wandelingen in de natuur zijn helemaal gratis en voor niks (oké, je koopt 1x een pas voor alle nationale parken van $ 80).
Hotels kun je bijv. via Priceline of Hotwire boeken. Het nadeel is dat die niet meer te annuleren zijn maar onze ervaring is dat we dat in het hoogseizoen toch niet doen.
Met tickets moet je een beetje geluk hebben, misschien moet je een alarm op bijv skyscanner zetten?
De mooiste deals hebben wij geboekt na tips hier op het forum. Het is vaak wel zaak om snel te reageren want zo'n echte stuntprijs is binnen een paar uur weer weg.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je budget wat hoog is, maar ik denk aan de andere kant dat je met een reis van 6 weken echt wel een aardig eind richting dat bedrag komt.

Je hebt al extra vluchten. Je bent genoodzaakt om in de bouwvak te gaan, wat in het zuidwesten gewoon de drukste en duurste periode is. Daarbij geef je aan IN de parken te willen slapen. En je hebt steden als SF, NY en Washington waar je gewoon de hoofdprijs betaald. En vooral in NY zal je ook nog wel in de buidel moeten tasten voor sommige highlights te bekijken.
Ik vind je begroting voor een reis van 6 weken in die periode met de plekken waar je heen wilt zo gek nog niet als ik eerlijk ben. En het is toch juist lekker als blijkt dat je daar misschien door goede aanbiedingen nog flink wat eraf kan halen. Vooral vliegtickets kan van dag tot dag wel eens 100-en euro's schelen. En eten kan je ook zo duur maken als je wilt.

Hou met de tips van Anneke in het achterhoofd dat te ver doorrijden voor hotels soms ook niet loont. Minder tijd voor parken/bezienswaardigheden en meer benzinekosten. Ga echt vanaf augustus/september en evt nu al voor bv yellowstone dingen regelen. Verder heb je 21 augustus volgend jaar ook nog eens de eclips in het noorden van Amerika wat ook voor veel extra drukte en dure hotels zal zorgen.
Gast

Bericht door Gast »

Nu ja, voor zes weken lijkt me dat niet onredelijk.

Ga je alles zelf regelen, of is dit via een reisbureau?
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik vind het eigenlijk wel een reële inschatting. Volgende berekening hanteer ik ook:
Anneke_88 schreef: Even een grove rekensom leert:
-Vliegticket (ik zou multicity trip doen) 1000 euro pp
-Busticket NY - Washington 100 euro samen
-Autohuur 5 weken +- 1000 euro
Zit je qua vervoer zo op 3500 euro
6*7 = 42 hotel overnachtingen maal 150 euro = 6300 euro
Samen dus 9800 € al. Reken daar nog eten (2000 - 3000€), benzine (1000€) en (dure) excursies bij. Voor je het weet, heb je uw bedrag bereikt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor zes weken is dit zeker niet overdreven. Ik heb meer uitgegeven op 3 weken, maar dan wel met duurdere hotels en een aantal dure uitstappen en shows.

Overigens op de reisplannen zelf: het is altijd handiger om eerst de oostkust te doen en dan pas de westkust en niet omgekeerd. Met NY en DC op het einde verlies je als het ware een dag door het tijdsverschil (5 uur vliegen + 4 uur tijdsverlies = 9 uur onderweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Ik vind dit een mooi budget! Ik ben van mening dat je hiervoor een hele mooie vakantie kan hebben. Als je nog een paar gave aanbieding kan vinden dan kun je er helemaal een topvakantie van maken en extra geld uitgeven aan de leukere dingen in het leven :-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Voor 3 weken ben ik tot nu toe meestal tussen de 6000-7000 kwijt en dan leven wij niet extreem zuinig.
Wij zijn ook niet iemand die per se overal in 4 of 5 sterren hotels moet zitten, maar iedere dag fastfood is aan ons ook niet besteed.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik denk dat je voor 6 weken wel dicht in de buurt komt vooral met NY erbij, want dat is ook prijzig, inclusief de dingen die je daar wilt bezichtigen. Je kunt voor NY ook kijken of je net buiten NY kunt overnachten dichtbij de metro, path of bus.
Verder is alles duurder in het hoogseizoen: vliegtickets en hotels, maar je kunt wel voor minder dan 150 per nacht slapen als je op tijd boekt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik weet dat wij waarschijnlijk goedkoper vakantie vieren dan de meeste van jullie maar ik vind het toch een fors budget. Je betaalt je tickets maar 1x dus dan maakt het niks uit of je 1 week gaat of 6. In 2009 zijn wij met z'n vijven ook 6 weken geweest incl. New York. We hadden toen voor ons doen dure tickets (923 pp) en waren ook in het hoogseizoen. In totaal waren wij toen iets over de 11000 euro kwijt. Ik weet dat dat 7 jaar geleden is, ik weet dat overnachtingen met een tent goedkoper zijn (hebben we ongeveer 1/3 van de overnachtingen gedaan), ik weet dat er toen een andere dollarkoers was, ik weet dat alles inmiddels duurder is geworden. Maar toch, wij waren met z'n vijven. Dus het lijkt me voor 2 personen toch makkelijk te doen voor een stuk minder dan 16500 euro. Maar goed dat is mijn ervaring en mening.
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Hou inderdaad de klm werelddeal weken in de gaten of kijk voor een combi deal met voor je verblijf in ny een hotel.
Als je via expedia vlucht hotels en auto boekt krijg je punten, hiermee kun je weer korting of gratis nachten krijgen.
(Wel registreren voor expedia membership)

Verdiep je in priceline, wij hebben hiermee vele mooie luxe hotelkamers geboekt voor veel minder dan normaal.
Heb echter geen ervaring in hoogseizoen. Als je zorgt dat je hotels gratis te annuleren zijn kun je iig bieden voor betere deals.

Alvast beginnen te duimen voor een volgende hinko of harry deal in 2017 :thumbup: :D

Als je goed zoekt en beetje oppast zal je budget voldoende moeten zijn.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

jroen91 schreef:We hebben ook gekeken voor de multicity trip direct te boeken via KLM en we kwamen toen uit op ongeveer €3.250,- met zijn 2e. (AMS - LAX - NYC - AMS). Dan vliegen we met KLM heen en terug en met Delta de binnenlandse vlucht.
Hoi Jeroen,

Wij (gezin van 4 met schoolgaande dochters) reizen al jaren in het hoogseizoen (eind juli/augustus en laatste jaren ook de meivakantie). Ik zou nooit 3.250,- voor 2 vliegtickets multicity uitgeven eerlijk gezegd. Wij houden van aanbiedingen en ik heb nooit meer dan 650,- pp naar de oost of westkust uitgegeven, meestal behoorlijk wat minder zelfs.
Op de KLM Werelddealweken hoef je als ik je planning lees (bouwvak) niet te wachten, die golden tot nu toe vanaf de laatste week augustus/eerste week september.
De binnenlandse vlucht multicity bij KLM boeken kan, maar ik heb daar nooit aantrekkelijke prijzen gevonden. Als voorbeeld, wij doen de binnenlandse vlucht deze zomer met Southwest (prijs is incl. 2 koffers).
Multicity met Delta, American en United kan tegenwoordig duurder uitvallen dan vroeger en is misschien niet meer aantrekkelijk, zie http://finance.yahoo.com/news/why-next- ... 30153.html

Nu vroeg ik me nog het volgende af: De meeste vliegtarieven zijn pas 330 dagen van tevoren beschikbaar. Voor aug-sep 2017 ga je daarom nu nog geen prijzen online kunnen vinden. Heb je daar rekening mee gehouden?
Voor een budget van 1000 per ticket pp, zoals iemand anders ook al zei, zit je prima denk ik.
jroen91
Amerika-newbie

Bericht door jroen91 »

Hoi Harryh,

Ja de vliegtickets zijn berekend op dit jaar nog te gaan. Het geeft inderdaad een vertekend beeld maar dit hebben we gedaan om het budget te bepalen.
Vond het ook niet realistisch om te kijken voor april/mei vandaar.

Ik heb dan via klm.nl gekozen voor AMS - Washington D.C. dan New York City - San Francisco/Los Angeles en dan SF/LA - AMS. Voor de heenvlucht staat er dan bijvoorbeeld €1500 tussenvlucht is gratis en naar huis is dan per tijd verschillend (+- €50).

Ik hoop dat we tegen die tijd ook goedkopere tickets kunnen aankomen want dit jaar gaan we naar Japan in het hoogseizoen voor €900 per persoon retour.

Persoonlijk wil ik het liefste vliegen met KLM, maar vind een andere maatschappij ook goed mits het niet zo'n aeroflot achtig iets is.

Stel we kunnen op die prijs alweer €1000 besparen dan geven we dat wel uit aan de leukere dingen in het leven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer