Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Via welke site weblog?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Via welke site weblog?

Bericht door SuzieQ »

Ik zie dat er veel mensen hier een mooie weblog hebben. Ik wil er zelf ook een gaan maken maar wat is nu de beste website? Ik heb ervaring in wordpress maar het liefst wil ik algemene dingen van te voren al plaatsen. Ook ben ik tijdens de reis afhankelijk van tablet en telefoon dus het moet makkelijk te bedienen zijn. Ik wil de foto's pas achteraf toevoegen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Via welke site weblog?

Bericht door ingrid14 »

Ik gebruik Blogger.
Thuis zet ik al het één en ander klaar voor ons vertrek.
Op vakantie werk ik met de iPad en met de Blogger App. Voor mij werkt dat vlot. Iets beperkt wat betreft layout maar dat verhelp ik wanneer we terug zijn. Ook foto's toevoegen gaat makkelijk via de iPad in de Blogger App.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ik ben d'r absoluut nog geen held in maar ik vind wordpress prima werken. Ik heb de app op de telefoon en ipad staan waarmee je eenvoudig een post kan maken. Je kan ook al eea klaar zetten kwa posts. Ik heb iig al de categorien aangemaakt omdat ik dat gebruik om orde te scheppen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ArianneV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ArianneV »

Wij hebben voor onze reis naar Australië een aantal jaar geleden, gebruik gemaakt van 'gaatverweg.nl' Wij vonden dat toen goed bevallen. Voor komend jaar ( voor onze reis naar het westen van Amerika) willen we deze ook weer gaan gebruiken. We hebben gewerkt met Ipad en telefoon en als je offline werkt kan je ook al via wordpress je verhaal klaarzetten zodat je zodra je wifi hebt het kan uploaden.
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

Ik had eert waarbinnen.nu maar heb me nu verdiept in Wordpress.
Als je een beetje door hebt hoe het werkt is dat ideaal.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Ik ben op dit moment ook voor het eerst met Wordpress aan het stoeien. Ben geen digibeet en dus meteen begonnen zonder me eerst in te lezen. Maar ik vind het tot nu toe nog niet helemaal intuïtief werken...
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik wist niet dat er een wordpress app is. Nadeel van wordpress denk ik is dat klaarzetten niet echt handig is of wel?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoewel ik ook wordpress heb gebruikt vind ik blogger toch prettiger werken. Maar de keuze is heel persoonlijk.
Ik zie bij veel verslagen in WP dat de navigatie moeizaam gaat: er wordt dan met week1, week2 etc gewerkt. Ik vind het zelf prettiger als ik in een reisverslag in een oogopslag de route kan zien en naar een bepaalde dag kan.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welk doel en voor wie je het blog schrijft. Voor een dagelijks verslag voor mensen die je volgen is elk blog prima: je ziet altijd de laatste post. Maar als je het ook als naslagwerk gebruikt is een goede navigatie belangrijk.
Ik heb bij ons 2015-verslag van te voren de dagen klaargezet. Wij hadden en laptop mee en schreven bijna dagelijks een verslag (off line). Als we dan verbinding hadden werd het in het blog geplaatst.

Kijk ook hoeveel foto's je kunt uploaden; bij sites als waarbenje.nu etc is dat beperkter dan bij blogger en wordpress.

Marianne
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Marianne, ik heb net nog eens gekeken naar je blog, en ziet er inderdaad goed, rustig en overzichtelijk uit. Ik denk dat ik maar eens naar blogger ga kijken. Ik denk wel dat ik zelf de voorkeur zou hebben, om de laatste dag bovenaan te hebben in plaats van onderaan. Zou dat kunnen of is dit een vaste volgorde?
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De laatste dag bovenaan is de normale volgorde, ik heb het zelf aangepast omdat ik het prettig vind om het chronologisch te hebben. In ons 2013-verslag staat het juist andersom.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dat blogger ziet er ook goed uit.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb al jaren ervaring met Wordpress omdat ik een gewone blog heb. Voor ons reisverslag afgelopen zomer wou ik eens iets anders proberen, vooral omdat je bij Wordpress voor de lay-out vrij sterk gebonden bent aan het thema dat je kiest. Je kan wel wat veranderen (achtergrondkleur, header, lettertype), zeker als je ervoor betaalt, maar ik wou toch meer zelf gaan creëren. Dat gaat prima met Wix. Heel veel mogelijkheden en ik vond het super om te doen. Ook helemaal niet moeilijk, het wijst zichzelf uit. Maar het kost wel tijd natuurlijk. Belangrijkste nadeel van Wix voor mij is dat je de site niet kan bewerken via de tablet. Bekijken kan wel.
Om dit jaar gemakkelijker te kunnen bewerken en opladen tijdens de reis zelf, heb ik opnieuw voor Wordpress gekozen. Ik vind het net als Marianne prettig om in een reisverslag in een oogopslag de route te zien en naar een bepaalde dag te kunnen. Ik denk dat me dat gelukt is zoals ik onze reisblog voor komende zomer nu in Wordpress heb klaar gezet. Bedoel je het zo, Marianne?
Maar met Blogger kan dat natuurlijk ook.
Nadeel van een blog vind ik dat het laatste bericht bovenaan staat. Dat werkt prima voor een live verslag. Maar als ik een reisverslag achteraf lees, als naslagwerk, vind ik het fijner om alles chronologisch te lezen. Daarom heb ik er nu in Wordpress voor gekozen om per dag een 'pagina' aan te maken in plaats van met 'berichten' te werken. Die heb ik al klaar gezet en naarmate de reis vordert, zal het verslag worden toegevoegd (als we er tenminste in slagen om onderweg regelmatig een internetsignaal op te vangen - niet zo evident in de parken, hebben we vorig jaar ondervonden). Dat betekent wel dat volgers niet automatisch het laatste bericht te zien krijgen als ze naar mijn blog gaan, maar de desbetreffende dag zullen moeten aanklikken. Ik twijfel nog een beetje of ik tijdens de reis de verslagen als berichten zou posten. Achteraf kan ik het dan nog anders ordenen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor mij ook heilig aan WordPress omdat het voor mij een heel stuk flexibeler is.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wanneer we op vakantie zijn, staat bij mij ook het laatste bericht vooraan.
Maar, eens we terug zijn en ik de fine tuning van de blog doe (linkjes, foto's, uitleg toevoegen) dan wijzig ik de datum in mijn berichten zodanig dat het oudste bericht bovenaan staat en het jongste onderaan.

Ik heb er nog geen ander trucje voor gevonden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Ik gebruik deze plug-in om de Posts op de gewenste volgorde te krijgen. Misschien heb je d'r wat aan?
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Anneleen, ja herkenbaar wat je zegt. Je blog ziet er goed uit! Leuke foto ook.

Marianne
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Mjah voor mij toch ook wordpress. Vooral omdat dit via smartphone en tablet is aan te passen. De app werkt echt heel erg fijn.
Voordat wij weg gaan maak ik de verschillende dagen al aan als pagina en doe ik hier vaak alvast een routekaartje van die dag plaatsen.

Zodra ik de pagina beschreven heb en de foto's erbij gevoegd heb dan maak ik een bericht aan met een link naar de pagina. Degene die ons volgen krijgen dan gelijk een email met een persoonlijk bericht en een link naar die dag. Via de navigatieknoppen kan je achteraf altijd chronologisch de vakantie nog doornemen.
Een groot pluspunt van wordpress vind ik ook dat foto's op verscheiden manieren in het blog geplaatst kunnen worden. Maar goed eenieder moet dat gebruiken wat ze zelf prettig vinden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb bij ons laatste blog via de widgets de dagen op volgorde in het zijmenu geplaatst. Ik zweer bij Wordpress.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

@vinceG hoe plaats jij de routekaartjes? heb geen lekkere plug-in gevonden daarvoor. althans niet gratis. en ik ben wat dat betreft el cheapo, ik heb er geen 40-50 dollar voor over :).

je kunt wel een Google map maken en dan met embed er in zetten maar dat kwam niet mooi uit vond ik en kan ik niet on the fly op de tablet doen. aangezien wij geen route van te voren bedacht hebben is dat wel nodig.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Check mijn reisverslagen website.

Gemaakt met Jimdo. Erg makkelijk. En ook via app te bewerken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer