Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Speeding ticket niet betaald, wat nu?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
EdithF86
Amerika-ontdekker

Speeding ticket niet betaald, wat nu?

Bericht door EdithF86 »

Hoi,

Vorig jaar heb ik tijdens een road trip in de VS een speeding ticket gekregen en mijn adres in België opgegeven.
Er werd mij toen verteld dat ik de boete thuis in de bus zou krijgen. Intussen zijn we 1 jaar later en heb ik nooit iets in de post gekregen.
Binnen een paar maanden trek ik opnieuw naar de VS dus wil deze situatie graag proberen op te lossen.

Kan iemand mij vertellen wie ik zou moeten contacteren hiervoor of hoe ik dit best aanpak?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Speeding ticket niet betaald, wat nu?

Bericht door Marcopstal »

Heb je hiervan gegevens ? Zoniet dan is er niets aan te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

en zorg ervoor dat je hem in ieder geval zo kan betalen als daarom gevraagd wordt.
Al is dat volgens mij niet iets waar men op let op het moment dat je de states in wil. Maar dat weet ik niet zeker.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je zou er hooguit nog iets van kunnen horen als je weer in dezelfde staat gecontroleerd zou worden. Er even van uit gaande dat het geen enorme overtreding was, er geen drank in het spel was etc. Ik zou mij er niet druk om maken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je de boete zelf wel meegekregen? Dus de gegevens? Deze kan je namelijk opvragen. Volgens mij in de county waar je de boete hebt gekregen. Gebruik de zoekfunctie ook eens, er zijn meer mensen met hetzelfde probleem als de jouwe.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Het enige land waar ze snel zijn met een snelheidsovertreding is Nederland. Heb er in Amerika ook wel eens eentje gehad en dat heeft naar ik meen meer dan anderhalf jaar geduurd voordat ik m thuiskreeg. En dat ging nog om een bedrag dat je denkt dit heeft al meer aan postzegels gekost...

Topper op dit vlak is Zwitserland. Ergens op een doordeweekse avond/nacht in 2005 uit Milaan komen vliegen na een niet zo goed verlopen halve finale van de Champions League en "iets" te hard door de Gothardtunnel gevlogen. Stonden er twee en een half jaar later op vrijdagavond in enen twee agenten op de stoep bij mij vrouw terwijl ik niet thuis was. Goedenavond mevrouw...
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

tomhster schreef:Ik zou mij er niet druk om maken.
On the contrary. In verreweg the meeste staten teken je voor een "promise to appear" op een bepaalde datum en tijd, en dat staat op je citation. Er wordt van je verwacht dat je -of- de "bail" op of voor die datum betaalt, of op een andere manier de boete afhandelt. Trial by declaration, een advocaat of uitstel.

Als je niks doet, zal de rechter een zogenaamde bench warrant uitvaardigen. Dit is anders dan een arrest warrant, maar kan nog steeds erg vervelend zijn, en een tripje naar Jail betekenen.

Het goede nieuws is dat je zelf actief dit kan fixen. Als je de citation nog hebt, bel naar het nummer op het briefje en hou je credit card bij de hand. Als je geen gegevens meer hebt, bel dan naar de Superior Court in de staat waar je je boete hebt gekregen, en vraag of ze een bench warrant open hebben. Ze kunnen je dan naar de juiste lokale rechtbank verwijzen om het op te lossen.
--
I route, therefore you are.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

TS heeft deze post geplaatst en is sedertdien niet meer op het forum ingelogd.

Blijkbaar toch niet zo op zoek naar hulp ????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer