Ja hey ik zou heeeeeeel graag naar Amerika willen reizen maar heb eigenlijk zo'n klein beetje vliegangst hoe lang duurt zo'n reis eigenlijk en pak dat ik met de boot ofzo zou gaan hoe lang duurt dat.
En zo'n reis naar Amerika kan ik zomaar voor 2 maanden gaan tijdens het zomer of moet ik aan bepaalde voorwaarden ofzo voldoen. Hoeveel zou zo'n reis me eigenlijk kunnen kosten?
Sorry voor al die vragen he alvast bedankt
Naar New York duurt een rechtstreekse vlucht van uit zaventem(Belgie) ongeveer 8 uren. En met de boot is eigenlijk geen optie.
als je vakantie niet langer duurt dan 90 dagen heb je geen visum nodig.
Prijs? hangt er weer vanaf waar je heen gaat! New York is bijvoorbeeld een dure stad. Handig zou zijn om te weten waar je precies heen wilt gaan en hoeveel budget je wilt of kunt uitgeven aan je vakantie.
Ik wil je niet ontmoedigen maar 1500 euro voor 2 maanden is wel wat weinig. Je hebt dan slechts 25 euro p/dag te besteden! Als ik in Amerika ben, ga ik uit van zo'n 100 euro p/dag!
Hoe wil je je verplaatsen binnen Amerika? Per auto of openbaar vervoer? Kun je bij familie/kennissen overnachten of slaap je in motels?
Als je bij famlie/kennissen terecht kunt, zal het je heel misschien lukken met 1500 euro anders geef ik je weinig kans...
Ik denk dat je alleen maar optimaal kunt genieten van een reis naar de VS als je goed voorbereid bent. Onderschat de prijzen hier niet. Die 100 euro/dag houd ik inderdaad ook aan.
Je zegt dat je naar NY, San Francisco en LA wilt. Ten eerste liggen die plaatsen zowel aan de oostkust en westkust (5 uur vliegen...). Daarbij zijn het denk ik ook nog de duurste steden van de VS.
Succes!
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Als ik je berichten lees, krijg ik niet de indruk dat je veel denkwerk in je reisplannen hebt gestoken. Je doet het voorkomen alsof je even op het vliegtuig wilt stappen en alles wat er daarna gebeurd dat zien we dan wel weer. Een reis van dit kaliber eist een goede voorbereiding, zoals nojz hierboven terecht al opmerkte.
Op pad gaan zonder een vastomlijnd plan, met uitwijkmogelijkheden, en je verdiept te hebben in wat er bij komt kijken aan b.v. kosten voor vervoer, onderdak, eten, toegangsprijzen(!) en verzekeringen, is vragen om moeilijkheden als je een beperkt budget hebt. Naast dit forum lijkt het mij dat je op internet genoeg informatie kunt vinden om je (goed!) op weg te helpen.
nojz schreef:Ik denk dat je alleen maar optimaal kunt genieten van een reis naar de VS als je goed voorbereid bent. Onderschat de prijzen hier niet. Die 100 euro/dag houd ik inderdaad ook aan.
Je zegt dat je naar NY, San Francisco en LA wilt. Ten eerste liggen die plaatsen zowel aan de oostkust en westkust (5 uur vliegen...). Daarbij zijn het denk ik ook nog de duurste steden van de VS.
Redneck schreef:Als ik je berichten lees, krijg ik niet de indruk dat je veel denkwerk in je reisplannen hebt gestoken. Je doet het voorkomen alsof je even op het vliegtuig wilt stappen en alles wat er daarna gebeurd dat zien we dan wel weer. Een reis van dit kaliber eist een goede voorbereiding, zoals nojz hierboven terecht al opmerkte.
Op pad gaan zonder een vastomlijnd plan, met uitwijkmogelijkheden, en je verdiept te hebben in wat er bij komt kijken aan b.v. kosten voor vervoer, onderdak, eten, toegangsprijzen(!) en verzekeringen, is vragen om moeilijkheden als je een beperkt budget hebt. Naast dit forum lijkt het mij dat je op internet genoeg informatie kunt vinden om je (goed!) op weg te helpen.
Suc6!
gr. Redneck
Heyy, ja ik heb daar niet zooo goed over nagedacht het enige dat ik weet is da ik voor +- 2 maanden wil gaan naar de VS en daar zie ik dan wel, ik trek mijn plan wel .
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.