Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route planners

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ruth
Amerika-ontdekker

Route planners

Bericht door Ruth »

Wij zijn momenteel druk bezig om de route compleet te krijgen voor onze reis naar Amerika in september.
Echter zit er nogal een verschil in de diverse route planners.
Ik heb zo links en rechts geinformeerd naar de afstanden die een route planner aangeeft voor een bepaalde afstand.
Omdat we dit jaar behoorlijk wat gaan rijden hebben we besloten de route te printen met het DeLorme streetatlas programma, want dan hebben we veel meer tijd over dan b.v. de route van Rand McNally. :lol:

Route Las Vegas - Zion :
Delorme - 142 Miles / Rand McNally Tripmaker 168 Miles / Ms Mappoint 169 Miles / Mapquest (Inet) 153 Miles / Mapsonus (Inet) 299 Miles.
Route zion - Bryce :
Delorme - 51 Miles / Rand McNally Tripmaker 99 Miles / Ms Mappoint 82 Miles / Mapquest (Inet) 89 Miles / Mapsonus (Inet) 102 Miles.
Totaal kortste 193 Miles, langste 401 Miles. :?

Wie heeft er nu gelijk ?
Welke gebruiken/vertrouwen jullie voor de route te maken ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb vorig jaar voor al mijn afstanden Mapquest gebruikt en die waren kwa afstand en tijd ervoor nodig redelijk precies.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Ruth,

Ik heb geen ervaring met de genoemde routeplanners, doe het altijd via de Rand McNally Roadatlas als ik dat dan vergelijk met de werkelijk gereden miles dan zit er per dag hooguit 4 mile verschil maar meestal zit er helemaal geen verschil in,
over 3 trips verdeeld hebben we 13237 mile gereden met nog geen 50 mile verschil.
Werkelijke afstand van de campground bij Ruby's Inn naar de Wathman campground in Zion is 83 mile, dat kan je terug vinden op dag 16 van ons reisverslag 2001, kijk onderaan voor de link hiernaartoe.
Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Ruth,

Ik gebruik zelf altijd mappoint of AND Amerika, en soms ook http://www.freetrip.com op internet, maar ik heb de werkelijke afstanden nog nooit vergeleken met de planning. Ik maak de planning wel omdat ik vantevoren wil inschatten hoe ver iets is, en hoeveel tijd ik ervoor nodig heb. Als ik dan verschillende uitkomsten krijg, ga ik altijd uit van de langste, voor de zekerheid. Als ik eenmaal aan het reizen ben, controleer ik de planning niet meer. Ik heb overigens nooit voor verrassingen gestaan, dat iets niet haalbaar bleek of zo.

Ik kan dus niet zeggen welke routeplanner de beste is.

Ik zou als ik jullie was niet uitgaan van de routeplanner met de kortste route, maar van de langste, gewoon voor de zekerheid. Als je op vakantie bent, wil je toch ook niet gaan jakkeren of zo, maar gewoon op je gemak rijden. Onderweg stop je regelmatig, of je gaat even naar het toilet of een kopje koffie drinken.

Groetjes,
Jacqueline
Anita

Bericht door Anita »

Heeft iemand van jullie dan ervaring met Streets & Trips 2004 van Microsoft? Wij gebruiken nu dat programma en dat wijkt behoorlijk veel af van wat Rob zegt over de afstand Sequoia - Death Valley! (scheelt ongeveer 200 miles, de weg is ietsjes anders, maar niet veel!)

Ik ben benieuwd in hoeverre ons programma klopt. We hebben straks wel een auto met het Neverlost Navigatiesysteem, maar toch...

Anita
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Anita schreef:Heeft iemand van jullie dan ervaring met Streets & Trips 2004 van Microsoft? Wij gebruiken nu dat programma en dat wijkt behoorlijk veel af van wat Rob zegt over de afstand Sequoia - Death Valley! (scheelt ongeveer 200 miles, de weg is ietsjes anders, maar niet veel!)

Ik ben benieuwd in hoeverre ons programma klopt. We hebben straks wel een auto met het Neverlost Navigatiesysteem, maar toch...

Anita
Hoi Anita,

Moet je 200 mile meer of minder rijden volgens jullie routeplanner, de afstand die ik berekend had is uit de Rand McNally Roadatlas, zelf hebben we nog een overnachting in Bakersfield gehad dus kan ik niet meer nagaan wat onze werkelijk gereden afstand tussen Sequoia NP en Death Valley NP was.
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anita schreef:Heeft iemand van jullie dan ervaring met Streets & Trips 2004 van Microsoft?
Anita,

zoals je weet gebruik ik het programma Streets & Trips al enige tijd tot volle tevredenheid.

Ik zie niet hoe jij aan dat grote verschil met Rob's gereden route komt. Hij reed de route verdeeld over 2 dagen volgens mij. Ook hij komt aardig in de buurt van de 400 miles. (Of heb ik het nu mis Rob?)

Wat de betrouwbaarheid van S & T betreft, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Mijn route van de afgelopen 5 weken in Amerika had ik ook helemaal met S & T gepland en klopte precies voor de routes die ik precies zo gereden heb als ik ze gepland had.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anita

Bericht door Anita »

Oke Coyote, thanks!

zoals ik al zei hebben we ook het neverlost navigatiesysteem van Hertz, maar daar kunnen we thuis nog niks mee voorbereiden natuurlijk! En het hoeft ook allemaal niet tot op de kilometer nauwkeurig voorbereid te zijn, maar het is wel prettig om te weten dat zo'n programma wel klopt. Anders hoef je 't niet te kopen natuurlijk!

Groetjes!
Anita
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef:
Ik zie niet hoe jij aan dat grote verschil met Rob's gereden route komt. Hij reed de route verdeeld over 2 dagen volgens mij. Ook hij komt aardig in de buurt van de 400 miles. (Of heb ik het nu mis Rob?)

Groet,

Roland
Hoi Roland,
Klopt helemaal voor ons zat er een overnachting in Bakersfield tussen.
Gr.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer