Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twijfel wel of niet travelcot mee
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Twijfel wel of niet travelcot mee
Nog anderhalve week en dan gaan we eindelijk op de al lang geplande reis richting Amerika voor 5 weken.
Maar nou twijfel ik of ik voor de peuter van 3.5 wel of niet de travelcot (zo'n campingbedje dat een tentje is) mee moet nemen.
We gaan met opa en ik en peuter op reis. Dus hij heeft in de camper zijn eigen bed, maar zonder de zijkanten die zijn bed thuis wel heeft, maar zo'n cot is wat knusser en als hij gaat rollen dan beschermt de cot hem. De Cot kunnen we als nog gewoon op het bed zetten. Maar in de koffer wel een enorm ding.... qua gewicht maakt het niet uit (lichtgewicht ding), maar qua ruimte wel.
Twijfel twijfel twijfel. Wat is jullie advies?
Maar nou twijfel ik of ik voor de peuter van 3.5 wel of niet de travelcot (zo'n campingbedje dat een tentje is) mee moet nemen.
We gaan met opa en ik en peuter op reis. Dus hij heeft in de camper zijn eigen bed, maar zonder de zijkanten die zijn bed thuis wel heeft, maar zo'n cot is wat knusser en als hij gaat rollen dan beschermt de cot hem. De Cot kunnen we als nog gewoon op het bed zetten. Maar in de koffer wel een enorm ding.... qua gewicht maakt het niet uit (lichtgewicht ding), maar qua ruimte wel.
Twijfel twijfel twijfel. Wat is jullie advies?
Re: Twijfel wel of niet travelcot mee
Ik vond het een ideaal bedje voor jongere kinderen, en onze jongste heeft er tot 4.5 in geslapen zodat we makkelijk met 5 personen op een kamer konden, maar als je voor een 3.5 jarigeeen bed hebt zou ik de moeite niet nemen. Kijk na ophalen van de camper hoe je een 'hekje' kunt improviseren (tas/koffer daar neerzetten, of koop zo'n zwembad 'noodle' ofzo) en bespaar je het meesjouwen van het bed.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als hij gewend is om in een travelcot te slapen zou ik hem meenemen.
Je hoeft geen verbouwingen aan de camper uit te voeren, en hij kan er lekker in slapen zoals hij het gewend is.
Ook kan je de travelcot afsluiten, zodat je 's avonds bijvoorbeeld buiten kan zitten, zonder je zorgen te maken of de camper afgebroken wordt
En als hij toch op een bed staat kan je besluiten om het luchtbedje thuis te houden. Als dit tegenwoordig nog los zit...
Dan kost het iets minder ruimte.
En nachtelijke ongelukjes zijn ook beter schoon te maken, dan al het beddengoed van de camper.
Je hoeft geen verbouwingen aan de camper uit te voeren, en hij kan er lekker in slapen zoals hij het gewend is.
Ook kan je de travelcot afsluiten, zodat je 's avonds bijvoorbeeld buiten kan zitten, zonder je zorgen te maken of de camper afgebroken wordt

En als hij toch op een bed staat kan je besluiten om het luchtbedje thuis te houden. Als dit tegenwoordig nog los zit...
Dan kost het iets minder ruimte.
En nachtelijke ongelukjes zijn ook beter schoon te maken, dan al het beddengoed van de camper.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Wij hebben de travelcot steeds op reis meegenomen, maar afgelopen april was wel de laatste keer. Onze dochter is nu 2,5 en heeft op onze laatste reis ook eens een nacht alleen in een groot bed (queensize) geslapen. Daar heeft ze goed in geslapen en de randjes goed vermeden. Mijn nacht was toen wat minder
Op onze volgende reis slaapt ze gewoon mee in het tweede bed op de kamer. Travelcot neemt idd veel plaats in, maar is ter plekke wel erg handig gebleken.

-
- Amerika-ontdekker
Dankjullie wel voor de feedback. Ik neem hem mee als backup, maar dan zonder matje, dat scheelt ruimte en het bedje staat toch op een bed, dus dat kan makkelijk en het is inderdaad bij ongelukjes een stuk makkelijker schoon te maken.
Ik denk dat ik zelf ook beter slaap als hij in die cot ligt en dat is met 5 weken reizen ook wel wat waard.
Ik denk dat ik zelf ook beter slaap als hij in die cot ligt en dat is met 5 weken reizen ook wel wat waard.

Zoiets?
https://www.walmart.com/ip/Kidco-PeaPod ... i/39601590?
deze weegt zo te zien maar 2 kilo (4 LBS) en past terug makkelijk in je koffer.
https://www.walmart.com/ip/Kidco-PeaPod ... i/39601590?
deze weegt zo te zien maar 2 kilo (4 LBS) en past terug makkelijk in je koffer.
Met wie vlieg je? Misschien even bagage regels checken, wij mochten het babybedje bij BA nl. gratis en extra inchecken......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerika-ontdekker
We vliegen met KLM, maar die Cot is inderdaad 2 kilo en ik heb hem al voor de kampeer vakanties 2 jaar geleden gekocht, dus ik neem hem zonder matrasje mee, scheelt weer ruimte en mocht hij op de terug weg niet meer passen ivm leuke dingen die we gekocht hebben, dan vraag ik gewoon of hij apart als extra handbagage mee mag. Zo niet kunnen mijn broer of schoonzus hem vast wel een keer in de koffer meenemen als ze deze kant op komen. (Die wonen namelijk in Amerika en brengen ons naar het vliegveld)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1284 Weergaves
-
Laatste bericht door Björn