Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat voor geld mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
miszkelliej
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wat voor geld mee?

Bericht door miszkelliej »

Hoi allemaal!

Uiteraard weet ik dat je in Amerika betaald met dollars :D Maar ik vroeg me af op welke manier jullie dit meenemen?
Hoeveel (of welk percentage van je budget, als dat makkelijker is) neem je cash mee, wat hou je op je pinpas, hoeveel gaat er op de credit card?

Ik weet natuurlijk dat je, wanneer je pint, ook een bepaald percentage aan je bank betaald, dus bij voorkeur wil je alleen grote bedragen pinnen of met de CC betalen? En hoeveel geld nemen jullie mee?

Ik weet niet of mn vraag duidelijk is, anders hoor ik het graag natuurlijk en zal ik pogen om beter uit te leggen wat ik bedoel :D

Edit: Oh, om het misschien nog wat duidelijker te maken. We gaan in 3 weken een zuidwesten rondje doen. Alle hotels en tickets etc. zijn betaald, dus het gaat alleen om geld voor eten en om uit te geven aan nutteloze (of juist nuttige, het is maar hoe je er naar kijkt ;) ) dingen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat voor geld mee?

Bericht door PSVwally »

Ik pin in Amerika altijd een paar 100 dollar voor bepaalde uitgaven als een ijsje en bv een middaglunch of broodje ergens. Verder doe ik eigenlijk alles met de CC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is hierover al veel geschreven op het forum. Zie bijvoorbeeld dit topic.
Neem niet te vel contant geld mee en ozrg voor meerdere credit cards en debet cards (pinpassen).
Geld opnemen kan goedkoop door bij een winkel meer te betalen en cash back te vragen.

Marianne
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben altijd wel een paar 100 dollar cash op zak (just-to-be-safe). Maar gebruiken onderweg en in restaurants e.d. zoveel mogelijk onze creditcard. Als we geld moeten opnemen onderweg doen we dat met onze bankpassen. Met de creditcard cash geld pinnen is te duur.

Cash back hebben wij afgelopen september een aantal keer geprobeerd bij diverse Wallmarts maar is ons steeds niet gelukt. Op zich geen probleem, er zijn immers ATM's genoeg waar je met je bankpas geld kunt opnemen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik gebruik zo min mogelijk de creditcard. Alleen om te laten zien bij hotels etc. Verder pin ik alles met mijn bankpas uit Nederland (wel op wereld zetten) ik pin per keer een paar honderd dollar. Als ik in een grotere stad ben zorg ik dat ik een deel van dat bedrag in de kluis op de hotelkamer achterlaat.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Marco en Cindy schreef: Cash back hebben wij afgelopen september een aantal keer geprobeerd bij diverse Wallmarts maar is ons steeds niet gelukt. Op zich geen probleem, er zijn immers ATM's genoeg waar je met je bankpas geld kunt opnemen.
Voordeel dat wij vinden hieraan is dat je omwisselkoers een stuk beter is.
Die komt nu volgens mij gewoon deels voor kosten winkelier!
(is al even geleden, dus weet niet zeker meer)
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

De VS is het land van de creditcards, dus ook zo goed als overal geaccepteerd en ook voor kleinere bedragen.
Bij ons gaat 90% op de creditcard en hooguit 100 dollar cash voor fooien etc. totdat het op is en dan doen we via cashback hooguit weer 100 dollar.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik neem altijd wat kontanten mee, de rest met credit card
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

We hebben de vorige keer niets meegenomen.
Op het de luchthaven van aankomt hebben we de eerste keer geld gepind met onze bankpas.

Verder had ik 2 creditcards mee (1 visa, 1 visa partnercard, en een mastercard). Op beide had ik een positief saldo.
Hierdoor betaal je bij Visa geen rente en betaal je niet veel meer als bij de bank als je geld opneemt.

De meeste contanten zijn opgenomen bij de bank. Een paar honderd dollar per keer.
Je betaald dan wel een paar euro per reis. Maar om heel eerlijk te zijn op een reis die een paar duizend euro kost is dat ook niet z'n schrikbarend bedrag.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Marco en Cindy schreef: Cash back hebben wij afgelopen september een aantal keer geprobeerd bij diverse Wallmarts maar is ons steeds niet gelukt.
Mag ik vragen waarom dat niet lukte?
Groet,

Old Faithful
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Het lukte ons ook niet bij de Walmart. Ze wilden het wel doen, maar hij weigerde ons (ABN) pasje. Mijn ING pasje ook wel eens geprobeerd, lukte ook niet. Geloof dat het ons in 4 reizen totaal 1 à 2 keer gelukt is om ergens cashback te krijgen. Hebben het niet overal geprobeerd hoor, na paar keer geen succes stopte ik met proberen. Geen idee waarom het dan niet werkt.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bij de Walmart lukt het bij ons ook niet. Geen idee waarom het bij Walmart niet lukt maar daar kunnen wij ook niet betalen met de pinpas, alleen met de creditcard. Bij de Publix lukt betalen met de pinpas wel en wordt er ook direct op het schermpje gevraagd of je nog cashback wilt.
Wij hebben altijd maar een $ of 40 cash bij ons.
Marco en Cindy
Amerikafan

Bericht door Marco en Cindy »

Bij ons precies dezelfde ervaringen bij de Wallmart. Volgens de medewerker achter de kassa zou ik de vraag moeten krijgen voor cashback op het schermpje. Maar helaas: geen vraag en dus ook geen cashback. Heb het trouwens alleen met de creditcard geprobeerd. En ook wij zijn na een paar pogingen gestopt met proberen. Vind het ook wel prima zo.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Bij ons ook geen cashback, twee keer geprobeerd. Eén keer in de Walmart, één keer in de Von's. Beiden nop.
Wij nemen geen cash mee. Alleen de overschot van vorig jaar, en dat was toen ook de overschot van het jaar daarvoor. Alleen in Vegas halen we iets af om te gokken, maar in het dagelijkse gebruik alles met de CC.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

miszkelliej schreef: Maar ik vroeg me af op welke manier jullie dit meenemen?
Hoeveel (of welk percentage van je budget, als dat makkelijker is) neem je cash mee, wat hou je op je pinpas, hoeveel gaat er op de credit card?
100%
De cc alleen te gebruiken voor borg en aankopen voor derden (zodat er geen gezeur ontstaat over de dollarkoers)
De pinpas alleen als back up.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

en aankopen voor derden (zodat er geen gezeur ontstaat over de dollarkoers)
Heb je daar discussie over dan? Iets met graag of niet...

Ik heb 2 CC's, 1 American Express. Deze gebruik ik voor alle gezamenlijke kosten die wij met z'n 3e maken. Gewoon direct delen door 3 en klaar. Hiermee spaar ik ook nog award miles waarvoor ik iig weer 1 gratis vlucht heb naar USA na de vakantie :)
M'n MC gebruik ik alleen voor borg en mijn eigen kosten doe ik gewoon van m'n pinpas.

Uiteraard ook een beetje losgeld, maar dat zal niet veel zijn.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Bedankt Vimo. Dat is dus het bekende probleem dat betalen met de pinpas bij Walmart vaak niet lukt.
Marco en Cindy schreef:Bij ons precies dezelfde ervaringen bij de Wallmart. Volgens de medewerker achter de kassa zou ik de vraag moeten krijgen voor cashback op het schermpje. Maar helaas: geen vraag en dus ook geen cashback. Heb het trouwens alleen met de creditcard geprobeerd. En ook wij zijn na een paar pogingen gestopt met proberen. Vind het ook wel prima zo.
Cashback bij betaling met credit card is bij mijn weten nooit mogelijk geweest, alleen bij betaling met pinpas (debit card).
Groet,

Old Faithful
miszkelliej
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door miszkelliej »

Dank jullie wel voor jullie adviezen :D
We gaan met zn 4en en nemen per stel 1 cc mee. Ik heb aan verjaardagscadeautjes en kerstcadeautjes (we zijn al een hele tijd aan het sparen ;) ) ongeveer $300, in principe zou dit genoeg moeten zijn om cash mee te nemen wat jullie betreft?
IHOP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door IHOP »

Vergeet inderdaad Wal-Mart voor cashback op je bankpas. De bankpas werkt tot en met de pincode.
Daarna gaat er iets mis in het protocol, en het kan ze helemaal niets schelen heb ik de indruk.
Heb het recent enkele keren uitgeprobeerd.
Daarnaast, maar dit terzijde, heb je vaak lange rijen bij de kassa.
Zij missen duidelijk concurrentie van een sterke opponent.

Cashback lukt *altijd* bij Target en Safeway, en de kassa afhandeling gaat vele malen sneller.

Meestal lukt betalen met een bankpas uitstekend bij de benzinepomp.

Bij mij is er in de afgelopen jaren twee keer fraude gepleegd met mijn creditcards.
Vervelend. Veel papierwerk.
Je kan helaas niet altijd zien wat er precies gebeurt als de kaart uit je zicht verdwijnt.
Pas nog zei iemand bij een motel dat er een storing was in zijn computer, en nam de kaart mee naar een ander bureau. Raar dacht ik. Heb er een notitie van gemaakt, en ga het toch maar melden bij mijn creditcard maatschappij, hoewel er misschien niets aan de hand was.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Cashback lukt zeker niet altijd bij Safeway. Bij ons namelijk niet. Gewoon nergens.
Maar je weet dat die lange rijen bij Walmart met opzet zijn, hè? Het is niet het doel van een winkel om zo kort mogelijke rijen te hebben. Het is net de bedoeling om zo lang mogelijke rijen te hebben, waar de klant nog nét in wil blijven staan. Dus het frustratieniveau moet net onder "vertrekken" zitten. Anders betaal je te veel kassiersters.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer