Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3de keer USA!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Muncky
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

3de keer USA!

Bericht door Muncky »

Hoi allemaal,

Na ruim 4 jaar afwezig te zijn geweest van het forum begint het USA-virus toch weer te omhoog te komen. Doel is om wellicht weer naar de USA af te reizen over een maand (3 weken vakantie).
Geen idee of dit het juiste topic is, anders hoor ik het graag.

Even wat achtergrondinfo:

- In 2013 21 dagen naar de USA geweest, 'alle' highlights van het westen gezien. In een notendop:
Van SFO -> Yosemite (via 108 richting Bodie/Mono Lake) -> Death Valley -> Las Vegas -> Zion NP -> Bryce Canyon -> Page -> Monument Valley ->
Grand Canyon -> Lake Havasu -> Los Angeles -> SFO (via Highway 1).

Inmiddels een andere relatie en het lijkt mij weer tof om naar de USA te gaan. Waar loop ik nu tegenaan zou je denken..? Komt ie!
- Waarheen? Bovenstaande was zeker een enorm toffe route met afwisseling tussen natuur en steden...
- Ik wil niet dezelfde reis maken, echter een combi tussen bovenstaande en iets wat ik zelf nog niet gezien heb is :thumbup:
- Wellicht toch maar een combi maken tussen verschillende staten met wellicht een binnenlandse vlucht?
- Vorig jaar in Orlando geweest en dus ook een deel van Florida gezien (geen Miami / Key West / Everglades trouwens), dit deel van de USA trekt mij gewoon een stuk minder ben ik achter gekomen.

De vraag is dus; wie kan mij adviseren waar heen te gaan? Ik ben blanco, geen idee van een route/mogelijkheden, combi is prima..

Shoot! :)

Bedankt!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3de keer USA!

Bericht door elninjoo »

Yellowstone/Grand Teton
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Muncky schreef:Hoi allemaal,

Na ruim 4 jaar afwezig te zijn geweest van het forum begint het USA-virus toch weer te omhoog te komen. Doel is om wellicht weer naar de USA af te reizen over een maand (3 weken vakantie).
Ik ben erg bang dat als je al over een maand wil dat het zeer moeilijk zal worden om in het Zuid-Westen nog iets te vinden op de bekende plaatsen. Alle accommodaties moet je echt vele maanden (vaak zelfs een jaar) van te voren boeken.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Je gaat nu plannen voor over een maand? :o

Nou ik denk dat het wel kan om een rondje te doen in het zuidwesten. Al zal het wel meer puzzelen en zoeken worden naar hotels in de buurt van de bekende sites en in de grote steden. Maar is in principe wel te doen.
Al denk ik wel dat je de hoofdprijs gaat betalen voor alles.

Ik zou voorstellen om een rondje san diego - palm springs (josua tree) - Las Vegas - phoenix oid te doen.

yellowstone/grand teton daarentegen is denk ik erg lastig om nu nog in te plannen en daar goede accommodaties voor te vinden.
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Jvdkorput »

Als je een tussenvlucht serieus overweegt kun je die zaken kiezen die je in het westen al gezien hebt en nog eens wil zien en dat wellicht combineren met New york, Washington en niagra falls. Zo heb ik 3 jaar terug die oostkant gecombineerd mer las Vegas en omringende natuurparken. Was prima te doen!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Noordwesten? Dus bijv. vliegen op Seattle, terug op San Francisco?
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Noordwesten, dikke aanrader!

Qua weer en drukte prima te doen als je daar over een maand of wellicht nog iets later heen wilt.

Wellicht een one way SF - SEA of andersom waarbij je Oregon ook meepakt. Je hebt dan Seattle, Portland en SF qua steden en qua natuur opties te over: Olympic, North Cascads, Mt Rainier, Crater Lake, John Day NM, Lassen Volcanic en zo kan ik nog wel even doorgaan :thumbup:
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als je nu nog moet boeken zou ik september kiezen, dan zit je in elk geval na het ergste hoogseizoen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer