Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handbagage bij transfer
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Handbagage bij transfer
Ik heb het al twee keer proberen te vragen op twitter aan het askTSA account, maar ik krijg net niet het antwoord wat ik zoek.
Wij vertrekken straks vanaf Amsterdam naar Las Vegas, met een transfer op Chicago.
Nu wil ik graag voor familie een goede fles whiskey mee nemen vanaf schiphol.
Die kan je laten sealen waardoor het mee mag aan boord... Naar Chicago dan.
De grote vraag is of het dan op de transfer van Chicago naar Las Vegas ook mee aan boord mag als het is gesealed?
Heeft iemand voor mij het verlossende antwoord?
Wij vertrekken straks vanaf Amsterdam naar Las Vegas, met een transfer op Chicago.
Nu wil ik graag voor familie een goede fles whiskey mee nemen vanaf schiphol.
Die kan je laten sealen waardoor het mee mag aan boord... Naar Chicago dan.
De grote vraag is of het dan op de transfer van Chicago naar Las Vegas ook mee aan boord mag als het is gesealed?
Heeft iemand voor mij het verlossende antwoord?
Re: Handbagage bij transfer
Als je ook ruimbagage hebt, moet je die tijdens je transfer in Chicago ophalen en door de douane. Je zou dan die fles whisky in je ruimbagage kunnen stoppen voor je je koffer weer afgeeft voor de volgende vlucht...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Thierry73
- Amerikakenner
En maar hopen dat hij het overleeft 
Het is de noodoptie.

Het is de noodoptie.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
bij mijn weten moet die fles whiskey bij de transfer in de ruimbagage gestopt worden. je gaat nog een keer door een security check heen en daar komt hij niet doorheen ook al is hij nog zo prachtig gesealed op Schiphol.
Hou er dus vast rekening mee dat je een plekje hebt voor die fles in je grote koffer waar je het veilig in kan stoppen. Ik heb ook kwetsbare dingen altijd heel over gekregen maar je kan bv al een lap bubbelplastic in je koffer stoppen waar je het in kan draaien voor je het tussen je kleren stopt. Komt wel goed.
Hou er dus vast rekening mee dat je een plekje hebt voor die fles in je grote koffer waar je het veilig in kan stoppen. Ik heb ook kwetsbare dingen altijd heel over gekregen maar je kan bv al een lap bubbelplastic in je koffer stoppen waar je het in kan draaien voor je het tussen je kleren stopt. Komt wel goed.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb hier geen ervaring mee in de USA maar in Thailand is het ok als je de gesealde tas met fles(sen) als handbagage meeneemt naar een domestic flight. Indien niet in een gesealde tas dan moeten ze alsnog in de ruimbagage.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ik ben ernstig in mijn geheugen aan het graven maar het staat mij bij dat ze het zelfs specifiek omriepen in het vliegtuig dat aangekochte dingen van Schiphol in ruimbagage moesten bij een overstap.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
Ik heb op de terugreis vanuit Miami afgelopen Juni een paar flessen whisky meegenomen uit de tax free store op miami airport.
Toen ik aangaf dat ik een stop in London Heathrow had, heeft ze de flessen in een andere tas gepakt dan dat ze normaliter zou doen: een doorzichtige tas met de kassabon in een apart (doorzichtig) vakje in de tas. Zij gaf aan dat ik de tas beter niet in mijn handbagage kon stoppen als ik in LHR door de douane ging, dus heb hem keurig apart gehouden en los op de band door de handbagage scanner laten gaan.
Nogmaals, dit was de andere kant op, en ik hoefde geen bagage op te halen in LHR omdat dit was doorgelabeld naar AMS.
Wellicht kun je navragen hoe het bij de Tax Free op schiphol werkt, maar ik denk dat het niet afwijkt van normaal: je moet sowieso in de eerste Port of Entry alle bagage ophalen en door customs. Daarna is je aansluitende vlucht een domestic flight en geldt de tax free beperking niet meer...dus zou je de spullen gewoon in eender welke koffer kunnen pakken. Het makkelijkste en veiligste (qua breuk risico) lijkt mij in je hand bagage.
Toen ik aangaf dat ik een stop in London Heathrow had, heeft ze de flessen in een andere tas gepakt dan dat ze normaliter zou doen: een doorzichtige tas met de kassabon in een apart (doorzichtig) vakje in de tas. Zij gaf aan dat ik de tas beter niet in mijn handbagage kon stoppen als ik in LHR door de douane ging, dus heb hem keurig apart gehouden en los op de band door de handbagage scanner laten gaan.
Nogmaals, dit was de andere kant op, en ik hoefde geen bagage op te halen in LHR omdat dit was doorgelabeld naar AMS.
Wellicht kun je navragen hoe het bij de Tax Free op schiphol werkt, maar ik denk dat het niet afwijkt van normaal: je moet sowieso in de eerste Port of Entry alle bagage ophalen en door customs. Daarna is je aansluitende vlucht een domestic flight en geldt de tax free beperking niet meer...dus zou je de spullen gewoon in eender welke koffer kunnen pakken. Het makkelijkste en veiligste (qua breuk risico) lijkt mij in je hand bagage.
Zodra je bent aangekomen in Chicago, ga je eerst door Immigratie. Daarna haal je je bagage op en doe je de fles in de koffer. Doe je dat niet, dan wordt dit in beslag genomen door de TSA en ben je het kwijt. Op de terugreis ook weer vanaf vertrek in de koffer doen. Goede reis!
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
- Thierry73
- Amerikakenner
Thanks,
Daar was ik al bang voor
Als er ruimte in de koffer is dan doe ik het zo en anders dan maar niets meenemen op schiphol
Meestal proberen we heen maar 1 koffer mee te nemen, dus die zal wel op het randje zitten
(Met stroopwafels, koffie, chocolade en kaas vooral
)
Daar was ik al bang voor

Als er ruimte in de koffer is dan doe ik het zo en anders dan maar niets meenemen op schiphol

Meestal proberen we heen maar 1 koffer mee te nemen, dus die zal wel op het randje zitten
(Met stroopwafels, koffie, chocolade en kaas vooral

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht