Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met creditcard telefoneren duur???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Met creditcard telefoneren duur???

Bericht door Ineke »

Toen ik 2.5 week geleden in Seattle aankwam kon ik een eerdere vlucht naar Medford nemen. Om mijn familie hiervan op de hoogte te stellen heb ik hen gebeld en met mijn creditcard betaald.
Ik zit nu net de afrekening van mijn creditcard te controleren en kwam een onbekend bedrag tegen van, schrik niet, $ 12.--.
Dit bedrag kan niet anders zijn dan voor dit telefoontje, van ongeveer 2 minuten (ze waren niet thuis en ik sprak hun antwoord-apparaat in).

Is telefoneren op deze manier zo duur?

gr, Ineke
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ja. Ik heb afgeleerd om via kredietkaarten te bellen in de VS, zelfs de kredietkaart die via je Amerikaanse telefoonnummer werkt. Zelfs gevestigde maatschappijen als AT&T berekenen je zonder blikken of blozen $8 of meer per minuut voor bellen binnen de VS (naar het buitenland bellen heb ik maar niet gedaan).

Goedkoper is om 'prepaid' belkaarten te kopen, je krijgt dan voor een bedrag ($5, $10, meer) een aantal minuten. Je moet dan een gratis nummer bellen, je code van die belkaart intikken plus het telefoonnummer.

Je kunt die kaarten overal kopen, ik koop ze meestal bij het postkantoor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben 1 keer op vakantie op de British Virgin Islands er mee gebeld. 41,- dollar !!! Niet normaal!!!
Ook wij hebben het inmiddels afgeleerd :(
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

wij hebben 1 keer 10 minuten vanuit las vegas naar Los Angeles gebeld.
$50,-

dat dus nooit meer!!!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb 1 keer een paar minuten collect gebeld van Schiphol. naar huis hier in Virginia ... en dat was screeuwend duur.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Color01 schreef:ik heb 1 keer een paar minuten collect gebeld van Schiphol. naar huis hier in Virginia ... en dat was screeuwend duur.
Terwijl collect call vanuit Amerika naar Nederland toe juist erg meevalt!
- Mike
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Kan inderdaad kloppen ja.... 1x gebeld met creditcard vanuit Florida, zo'n 5 minuten en gelijk $75 armer...... een telefoonkaart is stukken voordeliger! :cry:
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Mmm, ben dus niet de enige, die zoveel betaald heeft.
Een telefoonkaart kopen was op dat moment geen optie voor me, ik moest z.s.m. mijn familie bellen. Later op het vliegveld in Medford heb ik voor $ 0.50 gebeld.
Zou de afstand er ook nog mee te maken hebben? Bellen in de dezelfde staat voordeliger als een long distance call? Ik neem aan dat dit bij mij het geval was, van Washington naar Oregon.

gr, Ineke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer