Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur ter plaatse?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Autohuur ter plaatse?
Vanaf het topic 'plannen of niet' val ik meteen in de volgende kwestie. Ik weet (bijna zeker) dat een auto huren vanuit Nederland veel goedkoper is dan dat ter plaatse in Amerika regelen. Toch hebben wij dat afgelopen vakantie twee keer gedaan, de Jeep in Moab niet eens meegerekend. Wij vinden het weleens prettig om niet met die grote camper te moeten rijden en afgelopen jaar bleven de kids ook weleens met ons huisje op de camping. In Yellowstone en Seattle hebben we een auto gehuurd, allebei de keren voor twee dagen.
Nu gaan we deze zomer weer naar Las Vegas (ja ja, toch nog een keer proberen) en willen we graag op Oasis zitten. We weten nog niet precies wanneer we aankomen en weer vertrekken en willen dat ook niet vastleggen eigenlijk. De camping boeken moet ook een paar dagen van te voren wel lukken, gokken we. Om daar wat mobieler te zijn willen we ook een auto huren, maar dat kunnen we dus ook niet precies plannen. Heeft iemand ervaring met het huren ter plaatse en wat is nog een beetje voordelig?
Wellicht willen we ook in Chowchilla nog een paar daen een auto huren, maar ik vermoed dat onze vrienden daar altijd nog wel een auto voor ons beschikbaar hebben.
*note mod Bericht verplaatst uit emigratie topic, leek mij een foutje te zijn
Nu gaan we deze zomer weer naar Las Vegas (ja ja, toch nog een keer proberen) en willen we graag op Oasis zitten. We weten nog niet precies wanneer we aankomen en weer vertrekken en willen dat ook niet vastleggen eigenlijk. De camping boeken moet ook een paar dagen van te voren wel lukken, gokken we. Om daar wat mobieler te zijn willen we ook een auto huren, maar dat kunnen we dus ook niet precies plannen. Heeft iemand ervaring met het huren ter plaatse en wat is nog een beetje voordelig?
Wellicht willen we ook in Chowchilla nog een paar daen een auto huren, maar ik vermoed dat onze vrienden daar altijd nog wel een auto voor ons beschikbaar hebben.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Autohuur ter plaatse?
nieuwenoord schreef:Nu gaan we deze zomer weer naar Las Vegas (ja ja, toch nog een keer proberen) en willen we graag op Oasis zitten. We weten nog niet precies wanneer we aankomen en weer vertrekken en willen dat ook niet vastleggen eigenlijk. De camping boeken moet ook een paar dagen van te voren wel lukken, gokken we.
Zal in april niet nodig zijn denk ik.
Om daar wat mobieler te zijn willen we ook een auto huren,
Op Oasis CG kan je dit zelfs bij de receptie regelen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zit er zelf ook aan te denken tijdens ons verblijf ik LV vooral omdat we nog een paar scrapbookstore's langs willen, lijkt mij niet handig met een A32nieuwenoord schreef:Bedankt Rob, handig als dat kan bij Oasis, zal best duurder zijn dan vanuit hier, maar moet dan maar.

Hier al vastleggen maakt je weer zo gebonden en daar heb ik een hekel aan, die paar dollar extra maakt toch ook niet meer uit

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies mijn gedachte! Ben je trouwens weleens bij die nieuwe gigantische campingstore geweest, precies aan de andere kant van de 15 bij Oasis? Gewéldige zaak, helemaal kwijlen als je van campers en het campingleven houdt. Ze waren vorig jaar bezig met een brug erheen, vanaf de campground. Ben benieuwd of die al klaar is.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je geen verre afstanden gaat afleggen kun je ook overwegen niet bij een van de "groten" (Hertz, Avis, Alamo) te huren maar bij een lokaal bedrijf. Enige tijd geleden had ik nogal veel familie op bezoek en het huren van een 15 persoons fullsize van kwam ter sprake. Budget en Avis hadden dit soort vans, maar behoorlijk prijzig. Toen hoorde ik van een buurman dat de lokale Ford dealer ze ook verhuurt. Net zoals bij Avis en Budget waren het nieuwe autos, maar de prijs was slechts de helft. In Las Vegas heb je ook veel lokale verhuurders, dus probeer die daar dan ook.
-
- Amerika-newbie
Ik kan je aanraden om ter plekke via een computer een auto te bestellen.
Ik had in Nederland al gekeken wat een auto moest kosten bij Alamo voor 10 dagen. Niet geboekt maar gewoon naar het kantoor van Alamo gestapt op het vliegveld van Atlanta.( mei 2008)
Daar vroegen ze voor dezelfde auto $ 600 meer dan op hun site stond.
Toen ik hun daarop attendeerde kreeg ik botweg te horen dat dat internetprijzen waren, en nee, ik kon niet hun computer even gebruiken.
Op zoek gegaan naar een computer en binnen 5 minuten had ik online de auto, bij Alamo, voor het bedrag dat ik in Nederland al had gezien.
Toch weer $ 600 uitgespaart!!
Dit jaar via Ebookers een SUV besteld bij Budget.Goedkoper dan Alamo.
Ervaring daarmee zal ik doorgeven na de reis.
Ik had in Nederland al gekeken wat een auto moest kosten bij Alamo voor 10 dagen. Niet geboekt maar gewoon naar het kantoor van Alamo gestapt op het vliegveld van Atlanta.( mei 2008)
Toen ik hun daarop attendeerde kreeg ik botweg te horen dat dat internetprijzen waren, en nee, ik kon niet hun computer even gebruiken.
Op zoek gegaan naar een computer en binnen 5 minuten had ik online de auto, bij Alamo, voor het bedrag dat ik in Nederland al had gezien.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In onze reizen in 2007 (twee keer) hebben we in totaal vier keer een auto gehuurd in Amerika, alle keren voor een paar dagen. Het is een stuk duurder dan voor een aantal weken een auto huren, maar het prijsverschil tussen vanuit hier via de websites, vanaf Amerika via de website of rechtstreeks naar het kantoor bellend in Amerika (Enterprise) is eigenlijk minimaal in ons geval.
Voor de komende reis (over drie weken) hebben we drie keer een auto gereserveerd, bij Budget, Hertz en Avis.
Voor de komende reis (over drie weken) hebben we drie keer een auto gereserveerd, bij Budget, Hertz en Avis.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je zo lang een auto wil huren, waarom boek je die dan niet vantevoren in NL? Dat is meestal toch goedkoper dan huren in Amerika, en bovendien weet je bij huren vanuit NL zeker dat je met verzekeringen en zo altijd goed zit. Ik vind dat altijd een risico bij het huren in Amerika zelf. De verzekeringen zijn zooooo belangrijk, ik zou niet het risico willen lopen dat ik niet goed genoeg verzekerd ben als me iets gebeurt. Amerikanen zijn altijd verzekerd via hun eigen autoverzekering, ook als ze een auto huren, en bij toeristen van buiten Amerika ligt dat toch anders.Little Kate schreef:Ik kan je aanraden om ter plekke via een computer een auto te bestellen.
Maar goed, Monique heeft ook ervaring met het huren in Amerika (voor korte periodes dan weliswaar). Monique, hoe weet jij dat je alle verzekeringen hebt die nodig zijn?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De verhuurder vraagt om het bewijs van verzekering. Als wij vertellen dat we dat niet hebben en wel alles verzekerd willen hebben, krijgen we diverse verzekeringen aangeboden. Wij nemen alles (vooral ook SLI) behalve de personeninzittendenverzekering, die is gedekt onder onze reisverzekering. We vragen ook altijd nog of we nog enkele risico lopen, zowel in aansprakelijkheid als in cascoschade. We hebben tot nu toe altijd bij Enterprise gehuurd als we rechtstreeks daar huurden en krijgen steeds keurig uitleg.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht