Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag ik deze natuurlijke shampoo meenemen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
juniper
Amerika-ontdekker

Mag ik deze natuurlijke shampoo meenemen?

Bericht door juniper »

Hi all,

Wegens een allergie gebruik ik een natuurlijke shampoo. Dit is een poedershampoo (poeder in kleine zakjes) met de volgende ingrediënten:
Azadirachta indica (Neem), Emblica officinalis (Amla), Sapintus emarginatus (Shikakai), Eclipta prostata (Bhringray), Curcuma zedoaria (Kachur Sugandhi), Sapintus Trifoliatus (Aritha), Cyperus scariosus (Nagar motha), Psoralea corylifolia (Bawchi), Foeniculum vulgare (Mehti), Hibiscus rosa sinensis (Jaswand).

Mag ik dit eigenlijk wel meenemen? Voor mij is dit een belangrijk product omdat ik een allergische reactie krijg van shampoo uit een flesje, maar ik wil ook geen uur bij de douane staan (gezien de overstaptijd van Aer Lingus :P )
Ik hoor graag jullie advies!
WLegal
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mag ik deze natuurlijke shampoo meenemen?

Bericht door WLegal »

Het lijkt me toegestaan. Het is zover ik zie geen medicijn of drug, wat erin zit. Het lijkt geen vlees, fruit of groente. Geen wapen etc. Check hier de lijst van de Amerikaanse overheid:

https://www.tsa.gov/travel/security-scr ... ibring/all
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Ik zou ze voor de zekerheid ook gewoon in je handbagage doen, zodat ze niet je koffer moeten open sleuren als ze toch willen weten wat erin zit.

Als je kan uitleggen (en ze kunnen erop testen) wat erin zit en het geen drugs zijn, gaan je daar hooguit 5 minuutjes mee verliezen, als ze je er al extra vragen over stellen.
Ik reis altijd met een heleboel medicatie (gewoon standaard dingen), in de handbagage, en nooit iets van gehoord.
juniper
Amerika-ontdekker

Bericht door juniper »

Bedankt voor de reacties! Het lijkt me een goed idee om ze in mijn handbagage te doen. Ik wil ook vegetarische bouillon blokjes meenemen (ook wegens een allergie, ik heb het goed voor elkaar wat dat betreft :roll: ) en het lijkt me makkelijker om het dan zo aan te pakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer