Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe werkt bellen met skype?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Hoe werkt bellen met skype?
We willen eens gaan proberen om via Skype contact te houden met het thuis front en dan op deze manier van internet.
Kan iemand die hier mee bekend is eens even uit de doeken doen wat ik hier voor moet doen en hebben om dit voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat dit ook voor vele reizigers wel makkelijk is ,ik heb hier al meerdere keren gelezen dat hier gebruik van word gemaakt dus wil ik die stap ook eens maken.
Groetjes erika
Kan iemand die hier mee bekend is eens even uit de doeken doen wat ik hier voor moet doen en hebben om dit voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat dit ook voor vele reizigers wel makkelijk is ,ik heb hier al meerdere keren gelezen dat hier gebruik van word gemaakt dus wil ik die stap ook eens maken.
Groetjes erika
- Color01
- Amerika-expert
Mischien heb je hier wat aan. http://www.skypeforum.nl/
Heel makkelijk. Hier is de cursus Skype voor Beginners.
Skype draait op je PC of Mac en met behulp van een headset (earphones, mic) kun je dus naar iemand op een andere PC bellen. Dat is gratis. Het enige wat je even moet doen is het downloaden van Skype en degene waarmee je wilt bellen moet dat ook doen.
Skype biedt echter meer. Met SkypeOut kun je vanaf je computer ook naar een landlijn bellen - handig als je belpartner geen Skype heeft -, dat kost geld maar is nog steeds er voordelig. Dan is er ook nog SkypeIn waarmee je zelf een nummer kunt krijgen zodat mensen jou kunnen bellen zonder dat ze daar een computer en Skype voor nodig hebben. Ook dat kost geld (maar niet veel) en je krijgt er dan meteen voicemail bij. Het aardige is bijvoorbeeld als je veel familie in Nederland hebt en je daar mee wilt Skypen, je een Nederlands nummer kunt aanvragen. Dan kunnen je familie en vrienden je dus bellen tegen Nederlands tarief, terwijl jij in VS of waar dan ook woont.
Bovenstaande is nog steeds gebaseerd op het gebruiken van je computer als telefoon. Dat is niet altijd handig, het is niet mobiel en je PC gaat in slaapstand etc. Prima als je de calls altijd kunt plannen ("ik bel je om 3 uur") maar niet geschikt voor regulier, onvoorspelbaar bellen en gebeld worden. Dus zijn er tegenwoordig skype phones. Die komen wired en wireless. Wired Skype Phones sluit je gewoon aan op je PC en in plaats van je headset gebruik je dan de Skype Phone. Wi-Fi is echter nog leuker.
Ik heb net deze telefoon van Netgear gekocht waarmee ik thuis via mijn wireless internet en Skype kan bellen. Hij logt automatisch in op Skype via jouw wi-fi thuis, heeft toegang tot het Skype Address Book op de Skype Server en werkt verder via een normale draadloze telefoon. Werkt eigenlijk heel erg goed, beetje problemen met de speakerphone maar verder gaat dat als een trein. Als je ergens anders bent en er is "open wi-fi" beschikbaar (dus niet afgeschermd met een login en password) kan de Netgear phone daar ook inloggen en bellen. Het kan de wi-fi phone geen bal schelen waar je bent, zolang er maar wireless internet beschikbaar is.
De Netgear phone is de eerste generatie dus er problemen zoals de speakerphone zullen er wel uitgaan, het is duidelijk wel waar internet telephony naar toe gaat, ook voor de "niet-nerds" onder ons.
Hope this helps.
Skype draait op je PC of Mac en met behulp van een headset (earphones, mic) kun je dus naar iemand op een andere PC bellen. Dat is gratis. Het enige wat je even moet doen is het downloaden van Skype en degene waarmee je wilt bellen moet dat ook doen.
Skype biedt echter meer. Met SkypeOut kun je vanaf je computer ook naar een landlijn bellen - handig als je belpartner geen Skype heeft -, dat kost geld maar is nog steeds er voordelig. Dan is er ook nog SkypeIn waarmee je zelf een nummer kunt krijgen zodat mensen jou kunnen bellen zonder dat ze daar een computer en Skype voor nodig hebben. Ook dat kost geld (maar niet veel) en je krijgt er dan meteen voicemail bij. Het aardige is bijvoorbeeld als je veel familie in Nederland hebt en je daar mee wilt Skypen, je een Nederlands nummer kunt aanvragen. Dan kunnen je familie en vrienden je dus bellen tegen Nederlands tarief, terwijl jij in VS of waar dan ook woont.
Bovenstaande is nog steeds gebaseerd op het gebruiken van je computer als telefoon. Dat is niet altijd handig, het is niet mobiel en je PC gaat in slaapstand etc. Prima als je de calls altijd kunt plannen ("ik bel je om 3 uur") maar niet geschikt voor regulier, onvoorspelbaar bellen en gebeld worden. Dus zijn er tegenwoordig skype phones. Die komen wired en wireless. Wired Skype Phones sluit je gewoon aan op je PC en in plaats van je headset gebruik je dan de Skype Phone. Wi-Fi is echter nog leuker.
Ik heb net deze telefoon van Netgear gekocht waarmee ik thuis via mijn wireless internet en Skype kan bellen. Hij logt automatisch in op Skype via jouw wi-fi thuis, heeft toegang tot het Skype Address Book op de Skype Server en werkt verder via een normale draadloze telefoon. Werkt eigenlijk heel erg goed, beetje problemen met de speakerphone maar verder gaat dat als een trein. Als je ergens anders bent en er is "open wi-fi" beschikbaar (dus niet afgeschermd met een login en password) kan de Netgear phone daar ook inloggen en bellen. Het kan de wi-fi phone geen bal schelen waar je bent, zolang er maar wireless internet beschikbaar is.
De Netgear phone is de eerste generatie dus er problemen zoals de speakerphone zullen er wel uitgaan, het is duidelijk wel waar internet telephony naar toe gaat, ook voor de "niet-nerds" onder ons.
Hope this helps.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dit kost 2 X niks vergeleken met USA to NL calls, wij hebben het dit jaar verschillende keren gedaan en het kost iets van € 0,30 voor 20 minuten USA to NL.jvinch schreef: Skype biedt echter meer. Met SkypeOut kun je vanaf je computer ook naar een landlijn bellen - handig als je belpartner geen Skype heeft -, dat kost geld maar is nog steeds er voordelig.
Je moet wel van te voren een bedrag op de skyperekening zetten minimaal € 10,00 dacht ik.
Wij gebruiken het zelfs thuis af en toe voor een belletje naar familie zonder computer zo blijft het ook aktief.
-
- Amerika-expert
Wij gebruiken Skype ook heel vaak en vond de uitleg van jvinch heel duidelijk!
Ook heel handig die hand telefoon zeg. Lijkt me ideaal. Inderdaad ook voor op reis en ook even zonder headsetje bellen.
Wij gebruiken ook skype out. Je moet dan inderdaad een bedrag storten en dan bel je voor 0,02 cent per minuut naar NL naar een gewone telefoon. Heel makkelijk en goedkoop en zeker aan te raden.
Groetjes Petra
Ook heel handig die hand telefoon zeg. Lijkt me ideaal. Inderdaad ook voor op reis en ook even zonder headsetje bellen.
Wij gebruiken ook skype out. Je moet dan inderdaad een bedrag storten en dan bel je voor 0,02 cent per minuut naar NL naar een gewone telefoon. Heel makkelijk en goedkoop en zeker aan te raden.
Groetjes Petra
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoewel de stad bij ons begint op te dringen, worden wij nog steeds gerekend tot een rural property. Geen kabel TV en de internet komt wireless binnen. Maar deze methode is zeer betrouwbaar gebleken, en werkt ook tijdens een blackout zolang de computer op z'n UPS blijft werken (maximaal 45 minuten).Color01 schreef:ik weet niet of jij in een stad woont.. maar als je buiten af woont zoals ons, dan heb je soms wel dat het internet verbinding weg valt of last hebt kleine stroom storingen.Loek schreef: Sinds 2001 geen outages gehad. Gebeurt dat zo vaak bij jou dan?
Terug on-topic: Je kunt overigns met Skype nog tot het eind van dit jaar gratis bellen naar vaste telefoons binnen de US als je in de US woont. Ik gebruik dit momenteel uitbundig om mijn familie in Georgia en Florida persoonlijk mijn kerstwensen te geven.
Ik gebruik ook Skype en Skype Out om het thuisfront te bellen en ik vind het zeer makkelijk en lekker goedkoop. Het kost echt niks Skype Out, naja bijna niks dan.
Een half jaar geleden kocht ik mijn headset en ik kreeg daarbij $10 aan Skype Out credits en die is nog steeds niet op!
Wist je dat je Skype Out gratis is binnen de VS? Dus als je binnen de VS belt van PC naar telefoon dan is dat gewoon gratis. Dat blijft nog zo tot het einde van 2006, dus je kunt nog enkele dagen gratis bellen. Of dat in 2007 ook het geval blijft is nog onzeker, ik hoop het wel!
Bron: http://share.skype.com/sites/en/2006/05 ... es_an.html
--edit
Ah Loek was iets eerder met dat laatste punt
Een half jaar geleden kocht ik mijn headset en ik kreeg daarbij $10 aan Skype Out credits en die is nog steeds niet op!
Wist je dat je Skype Out gratis is binnen de VS? Dus als je binnen de VS belt van PC naar telefoon dan is dat gewoon gratis. Dat blijft nog zo tot het einde van 2006, dus je kunt nog enkele dagen gratis bellen. Of dat in 2007 ook het geval blijft is nog onzeker, ik hoop het wel!
Bron: http://share.skype.com/sites/en/2006/05 ... es_an.html
--edit
Ah Loek was iets eerder met dat laatste punt

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Iemand die wel eens de geluidskwaliteit van Skype en Live Messenger vergeleken heeft? Zelf hebgben we alleen nog met de laatste gekletst en ik vraag me dus af of het veel scheelt.
SkypeOut gebruiken we (nog) niet dus daar hoeven we het niet voor te installeren...
SkypeOut gebruiken we (nog) niet dus daar hoeven we het niet voor te installeren...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Er zit geen verschil in.Njit schreef:Iemand die wel eens de geluidskwaliteit van Skype en Live Messenger vergeleken heeft? Zelf hebgben we alleen nog met de laatste gekletst en ik vraag me dus af of het veel scheelt.
Soms soort de een en dan gebruiken we de andere maar dat kan even later weer andersom zijn.
Skype is inderdaad superhandig (en goedkoop: naar vast in Nederland is dacht ik 1,7 cent per minuut en ik geloof dat naar mobiel iets van 22 cent per minuut is). Alleen als ik met Skype een videogesprek van computer naar computer doe, dan hapert ie vrij veel... "atmosferische storingen"... bij msn heb ik daar eigenlijk nooit last van..
Msn gebruik ik dan ook meestal voor computer naar computer en skype van computer naar telefoon (vast/mobiel).. Allebei in ieder geval super handig
Msn gebruik ik dan ook meestal voor computer naar computer en skype van computer naar telefoon (vast/mobiel).. Allebei in ieder geval super handig

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Mocht je toevallig bij Xs4all zitten of een andere provider met VOIP (Voice over IP) kun je gratis gebruik maken van VOIP vanuit Amerika.
De kosten van het bellen is gelijk aan Skype (2ct p/m), voordeel is wel dat je op een telefoonnummer bereikbaar bent voor de mensen die gebeld willen worden door mensen zonder computer.
Ronald

De kosten van het bellen is gelijk aan Skype (2ct p/m), voordeel is wel dat je op een telefoonnummer bereikbaar bent voor de mensen die gebeld willen worden door mensen zonder computer.
Ronald

-
- Amerika-expert
Voor Skype gebruikers in de VS: voor $15 kun je heel 2007 in de VS en Canada bellen. Na januari 2007 wordt dat wat duurder, maar liefst $30 voor het hele jaar.
Een telefoonlijn hier hebben kost hier in Minnesota $20 per maand, zonder bellen, dat komt er nog bij. Skype is dus bijzonder goedkoop.
Een telefoonlijn hier hebben kost hier in Minnesota $20 per maand, zonder bellen, dat komt er nog bij. Skype is dus bijzonder goedkoop.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3653 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-