Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drukte 4 juli natuurparken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner

Drukte 4 juli natuurparken

Bericht door Renée76 »

Volgens jaar willen we eind juni begin juli naar de VS. We twijfelen nog steeds tussen de westkust of de oostkust. Maar het kan bij beide routes zo zijn dat we op 4 juli in een natuurpark zitten.
Hoe zit het met de drukte dan? Is dit juist iets wat thuis gevierd wordt met familie of trekken Amerikanen er dan massaal op uit?
En waar kan ik juist het beste zitten op zo’n datum?
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Drukte 4 juli natuurparken

Bericht door Dave_m »

Ik ben een keer op 4 juli in de Grand Canyon geweest. Ik heb er eigenlijk weinig van gemerkt.
Ik had ook niet echt het idee dat ze daar echt 4th of july vierden. Er mocht in ieder geval geen vuurwerk worden afgeschoten wegens brandgevaar. Maar ik denk dat dit voor alle National Parks geldt...

Dit jaar was ik in Florida (Orlando) en kregen we er ook weinig van mee. Ook doordat het met bakken uit de hemel kwam.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Het zal denk ik drukker zijn, want Independence Day valt in 2019 op een donderdag. Met één dag extra vrij hebben ze een lekker lang weekend. Maar of je dat verschil in de grote parken echt merkt in de zomer? Daar is het sowieso druk. Het kan overigens ook wel erg leuk zijn om wat van de festiviteiten mee te pakken. De feestelijkheden variëren van buurtfeesten (cookout/barbecue/picnic) tot parades, rodeo's en vuurwerk. Als je toevallig in de buurt bent van Yellowstone is Red Lodge bijvoorbeeld een hele leuke plaats om te zijn op de 4th of July.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

In 2015 waren we op 4-7 in een gehucht; alleen meegekregen dat er veel vuurwerk werd verkocht. In 2016 waren we op 4th of July in Zion (Springdale). Ook toen was het een lang weekend want 4-7 op maandag. Het was druk, maar niet drukker dan een dag later. Wij kwamen die dag rijkelijk laat op gang en zagen zodoende nog een mini parade. Was ook wel leuk om mee te maken. Als je vroeger op pad bent, zal je er ook minder last van hebben.
Vorig jaar waren we bij Crater Lake. Van de dag zelf 'geen last'. Vooraf wel: vanwege de brugdag hadden de Amerikanen nu 4 vrije dagen en verschillende accommodaties maakten daar gebruik van door alleen reserveringen met een minimaal aantal nachten aan te nemen. In het geval van Union Creek waren dat er 2 en daarom konden we daar niet overnachten en zijn we uitgeweken naar Klamath Falls.
Maar dit zal alleen een probleem zijn in gebieden waar minder accommodatie beschikbaar is.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij waren op 4 juli 2015 in Mount Rainier National Park en het was wel druk, maar volgens mij niet drukker dan anders. We sliepen in het plaatsje Ashford en daar was geen vuurwerk, wel zagen we de dagen daarvoor dat er overal vuurwerk werd verkocht (op parkeerplaatsen van winkels vanuit een soort tenten - alle veiligheidsmaatregelen die daar in Nederland voor gelden, zijn daar blijkbaar niet van toepassing).

Wel liepen we er bij het boeken van de accommodatie rondom die dag inderdaad regelmatig tegenaan dat er een minimum van 3 of zelfs 4 nachten gold. Die leuke cabins die we bij Ashford hadden gezien, gingen om die reden dus aan onze neus voorbij, terwijl we die in nagenoeg elk ander weekend wel gewoon voor 1 nacht hadden kunnen huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer