Er werd ons in 2017 zelfs gevraagd of we in Europa elektriciteit hebben...
Wuuuuutttt
Ik merk altijd wel een verwchil tussen de (grote) steden en de kleine wat afgelegen dorpen. Zo heb ik met een dame die in een hotel in Ridgecrest werkte gesproken en die vertelde me dat ze nog nooit echt daarbuiten was geweest. Ze had werkelijk waar geen idee wat er zich in de wereld afspeeld. Ze was één keer naar LA geweest en meer dan dat het druk was kwam er niet uit.
In een airbnb in LA had ik juist gespreken die wel over een Noord Korea, Rusland en dergelijke gingen. Dit waren ook duidelijk wat meer belezen en hoger opgeleide mensen. Vaak ook in combi met een mening over hun president.
Maar over het algemeen herken ik bovenstaande reacties wel alsof de rest vd wereld niet belangrijk is voor Amerikanen. Die onwetendheid. Hoevaak ik ook niet heb meegemaakt dat ik zeg dat ik Nederlander ben (dutch) en dat ze dan over Duitsland beginnen....
Wat zijn aanslagen? Wij zien het tegenwoordig vaak alleen nog maar als islamitisch geweld. Maar in beginsel kan je de vele schietpartijen die er in Amerika dagelijks zijn waar behalve de bendes soms ook net onslagen mensen of familiekwesties er ook onder rekenen. Als je daar teveel aan denkt zou je amper nog buiten komen denk ik. Een verkeersongeluk lijkt me qua kansberekening eerder te moeten gebeuren
Ik heb me in de USA maar 1x onveilig gevoeld en dat was toen ik onwetend per ongeluk een verkeerde afslag nam en een straat in de wijk opa-locka in Miami binnenreed. Van een gewoon vrij normale snelweg naar een weg vol met gaten waar het onkruid op het beton stond, de stoepgoten vol met troep lagen en er veel onguur volk op straat zat/lag en echt allemaal deze blanke jongen in een voor hem iets te dure auto aankeken. Dus snel 2x rechts (of links, herinneringen vervagen) en de snelweg weer op.