Pagina 1 van 1

Expedia en pakketreis

Geplaatst: 20 apr 2020, 16:16
door dickdale
Aangezien de Corona virus / Travel ban topic er geen duidelijk antwoord op geeft en er te veel "vervuiling" wordt gecommuniceerd en als je een vraag stelt er niet op gereageerd wordt vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met pakketreizen via Expedia en de coronacrisis?

Wij hebben zelf het hotel en de transfer kunnen annuleren en het geld is terug. Ook de theatervoorstelling (we zouden naar NYC gaan) hebben ze geannuleerd en hiervan moeten we het geld nog terug krijgen.

De vlucht daarentegen en de NYC city pass kunnen we niet annuleren. We hebben al via de mail contact gehad met Expedia en omdat we nog niet in de 72 uur van tevoren zitten heb ik ze nog niet gebeld.

United geeft aan dat wij met Expedia contact op moeten nemen. Expedia geeft aan dat wij met United contact op moeten nemen.

We zouden volgende week maandag we gaan. We willen zeer graag geld terug ipv vouchers en als we vouchers zouden krijgen dan graag overdraagbaar op een andere naam.

Iemand hier ervaring mee? :thumbup:

Re: Expedia en pakketreis

Geplaatst: 20 apr 2020, 20:55
door Lilo
heb zelfde probleem met gate1.nl, boek meestal bij airline zelf , nu dus eens niet

vlucht naar usa was 11/4 met united direct van ams naar chicago, geannuleerd door travel ban,
' hebben het te druk om iets te wijzigen' enige reactie daar, terugbetalen gebeurt ook niet.

dus heb nu betaald voor tickets die er niet zijn en zelfs na doorgeven van nieuwe data in eind september niets meer gehoord behalve de standaard ' het is heel druk', indien iets gewijzigd wordt nog dossierkosten ook!

nooit nog via gate1.nl of andere booking agent, via airline zelf geeft tenminste iets van klantenservice

zal bij expedia zelfde probleem zijn vermoed ik

Consument heeft toch recht op een compensatie? geld terug of andere vluchten?

zal maar wachten zeker? geen keuze!

Re: Expedia en pakketreis

Geplaatst: 23 apr 2020, 08:19
door dickdale
Goed nieuws.

We hebben eergisteren gebeld met Expedia ondanks dat ze op de site aangeven dat je 72 uur van tevoren hoeft te bellen geven ze telefonisch aan dat je 10 dagen van tevoren mag bellen (dit was 72 uur). Ik geloof dat ze meer lucht hebben bij Expedia.

Wij hadden een pakketreis geboekt voor 27-04 tot 04-05 naar NYC inclusief vlucht (United), hotel (Double Tree by Hilton), transfer en New York Explorer pass.

Het hotel en de transfer konden we zelf annuleren via de site van Expedia. De vlucht en de New York pass konden we niet zelf annuleren.
Hiervoor moesten we wachten tot 72 uur van tevoren maar we hebben van de week toch gewoon gebeld.
De New York Explorer pass kon de medewerker zo annuleren. Die is tot 49 uur van tevoren te annuleren door Expedia.
Voor de vlucht wilde de medewerker ons eerst een voucher geven die een jaar geldig was. Toen we aangaven dat we dat niet accepteerden konden we een voucher krijgen die 24 maanden geldig was. Toen we aangaven dat we op 6 april een mail van Expedia hadden ontvangen waarin stond dat alle pakketreizen geannuleerd konden worden met resitutie (ook voor niet-annuleerbare maatschappijen) vroeg de medewerker ons om deze mail te forwarden en hem inclusief reisplannummer te sturen. Hierdoor kon ze toch het geld terugstorten. Er zou wel een dag of 2 dagen overheen gaan.

Gisteren kregen we inderdaad een bevestiging van Expedia dat wij ons geld teruggestort krijgen van de vlucht en de NY pass.

Al met al een goede ervaring met Expedia.

Re: Expedia en pakketreis

Geplaatst: 24 apr 2020, 10:18
door Elendan
@dickdale Goed om dit laatste te lezen want ik lig al sinds 7 april met ze in de clinch omdat ze weigeren geld terug te betalen voor mijn vluchten. Het hotel hebben ze wel netjes gecrediteerd. Met welke luchtvaartmaatschappij zou je vliegen? Misschien dat het daar nog aan ligt, maar anders ga ik vandaag nog een poging wagen om mijn geld terug te krijgen, want de aangeboden voucher heb ik nog niet geaccepteerd.

Re: Expedia en pakketreis

Geplaatst: 24 apr 2020, 10:37
door Superdork1
Expedia is aangesloten bij SGR en voor pakketreizen wordt dan een coronavoucher aangeboden: https://www.sgr.nl/reisorganisaties/new ... omboeking/

Wel bijzonder dat ze dan toch het geld terug betalen!