Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autorijden met een minivan.
Autorijden met een minivan.
Hallo,
Mag ik met een minivan voor 12 personen rijden met mijn rijbewijs "B" uit Belgie?
Dank bij voorbaat,
Raymwack
Mag ik met een minivan voor 12 personen rijden met mijn rijbewijs "B" uit Belgie?
Dank bij voorbaat,
Raymwack
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mag je dat in Belgie wel dan? Op het Internationale rijbewijs staat dit bij B:
Een busje voor meer dan 8 personen wordt ook niet aangeboden bij de verhuurmaatschappijen.Motor vehicles used for the transport of passengers and comprising, in
addition to the driver’s seat, at most eight seats, or those used for the
transport of goods and having a permissible maximum weight not
exceeding 3,500 kg (7,700 lbs.). Vehicles in this category may be
coupled with a light trailer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
autorijden in usa
In Belgie bestaan geen minivans voor 12 personen.
In Amerika worden ze aangeboden zowel bij Avis als Alamo want heb er zelf vorig jaar ingezeten!!!!!!
Groetjes,
In Amerika worden ze aangeboden zowel bij Avis als Alamo want heb er zelf vorig jaar ingezeten!!!!!!
Groetjes,
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie ze bij Hertz inderdaad ook staan. Bij Alamo staan ze niet bij het Online overzicht.
Ford Super Clubwagon (Extended Length) of vergelijkbaar
* 12 Volwassenen
* 4 Grote koffers, 4 Kleine koffers
* Automaat
* Airco
Blijft de vraag of je al je spullen dan wel kwijt kunt. De bagage-ruimte is toch wel beperkt.
* 12 Volwassenen
* Automaat
* Airco
Blijft de vraag of je al je spullen dan wel kwijt kunt. De bagage-ruimte is toch wel beperkt.
autorijden usa
Mijn vraag blijft nog altijd : mag ik er in de usa mee rijden?
Groetjes,
Groetjes,
- Stefandb
- Amerikafan
- Contacteer:
En als je nu 2 SUV's of Minivan's zou nemen? Is misschien iets duurder, maar lijkt me aangenamer om te reizen >> meer ruimteNjit schreef:Ik zie ze bij Hertz inderdaad ook staan. Bij Alamo staan ze niet bij het Online overzicht.
* 12 Volwassenen
* Automaat
* Airco
Foto's usa trip 2006 > http://stefanosunitedstates.spaces.live.com/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het heeft volgens mij niet alleen met de grootte van het voertuig te maken maar ook met het feit dat je bij meer dan 8 personen een bus bestuurt.Pete.Z schreef:Ja,dat mag.
Rijbewijzen zijn daar anders dan bij ons,je mag met je B rijbewijs bijvoorbeeld ook de grootste camper rijden,die hier een vrachtwagen zou zijn.
Wil je 100% zekerheid,vraag het de verhuurmaatschappij.
In nederland heb je hier een D rijbewijs voor:
Maar navragen kan nooit kwaad..Rijbewijs D
Voor het besturen van een motorvoertuig bestemd voor vervoer van meer dan 8 personen, exclusief bestuurder. Met dit rijbewijs mag u een aanhanger of oplegger trekken waarvan het leeggewicht + laadvermogen maximaal 750 kilo is.
Re: Autorijden met een minivan.
Ik neem aan dat het Belgische rijbewijs B het standaard-rijbewijs is? Indien dat het geval is, is het antwoord: ja, dat mag. De regelgeving verschilt per staat, maar in het algemeen ligt de grens bij 16 personen en/of een gewicht van 26 000 pounds. Voor een schoolbus is doorgaans een speciaal rijbewijs nodig, evenals voor het vervoer van schadelijke stoffen of bij een aanhanger van meer dan 10 000 pounds.raymwack schreef:Mag ik met een minivan voor 12 personen rijden met mijn rijbewijs "B" uit Belgie?
--john
In Amerika kun je met je "normale" rijbewijs, max 15 mensen meenemen.
Weet dit toevallig omdat onze oudste dochter net haar CDL heeft moeten halen omdat de schoolbusjes die zij soms rijdt 20 personen aankunnen.
Richard
Weet dit toevallig omdat onze oudste dochter net haar CDL heeft moeten halen omdat de schoolbusjes die zij soms rijdt 20 personen aankunnen.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb mijn oude rijbewijs nog en ik kan dat ook verlengen. Ik kan alleen geen E bij B krijgen omdat ik niet in Nederland woonachtig ben.Had je in NL een rijbewijs BE ? en heb je je oude rijbewijs nog ?
Dat was ook niet de vraag
Mag ik met mijn amerikaans rijbewijs deze combinatie rijden in Nederland?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2397 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc