Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget voor eten en drinken
Budget voor eten en drinken
Hallo iedereen,
Een kort vraagje.
In september vertrekken wij voor 21 dagen naar de westkust van de VS.
Bijna alles werd reeds op voorhand betaald : hotels, vluchten, huurwagen.
Dit geeft ons tochwel een degelijk overzicht van de reiskosten tot hiertoe.
Waar we absoluut geen idee van hebben is het budget dat we ongeveer moeten voorzien voor eten en drinken.
Nu ik besef ook wel dat dit zeer uiteenlopend kan zijn.
Maar toch, wat voorzien jullie als dagelijks budget?
Wat eten jullie zoal voor die prijs? Fastfood, restaurants, supermarkt?
Ikzelf hou van gezonde voeding.. wat zijn mijn mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Kevin
Een kort vraagje.
In september vertrekken wij voor 21 dagen naar de westkust van de VS.
Bijna alles werd reeds op voorhand betaald : hotels, vluchten, huurwagen.
Dit geeft ons tochwel een degelijk overzicht van de reiskosten tot hiertoe.
Waar we absoluut geen idee van hebben is het budget dat we ongeveer moeten voorzien voor eten en drinken.
Nu ik besef ook wel dat dit zeer uiteenlopend kan zijn.
Maar toch, wat voorzien jullie als dagelijks budget?
Wat eten jullie zoal voor die prijs? Fastfood, restaurants, supermarkt?
Ikzelf hou van gezonde voeding.. wat zijn mijn mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Kevin
Re: Budget voor eten en drinken
Eerste vraag is hoeveel zijn jullie; volwassenen en kinderen
Ik heb 30 euro pp gebudgetteerd per dag.
Is een gemiddelde voor zelf boodschappen doen, broodje halen, een stuk pizza en een resauranttje.
Is een gemiddelde voor zelf boodschappen doen, broodje halen, een stuk pizza en een resauranttje.
- goldenhills
- Amerika-expert
Om wat idee te geven, een lekkere sandwich bij een deli is ~$10 en bij de subway $7. Koop je zelf de ingredienten bij de super dan mischien iets van $5. Een boterham met pindakaas goedkooper. Gezond eten is vrij duur. Een restaurant is al gauw $35 pp. (vergeet de tax en tip niet…). Fast food is het goedkoopst, maar voor iets meer eet ik veel liever bij een taqueria dan de Taco Bell. Is ontbijt inbegrepen bij de hotels?
De dit soort kosten zijn aanzienlijk omhoog gegaan in de laatste paar maanden, iets van 15% denk ik. 30 euro lijkt me krap, dan moet je erg goed op de kleintjes passen.
De dit soort kosten zijn aanzienlijk omhoog gegaan in de laatste paar maanden, iets van 15% denk ik. 30 euro lijkt me krap, dan moet je erg goed op de kleintjes passen.
Wij reizen nu rond en schrikken wel van de prijzen. Tot nog toe vooral in California geweest dus dat kan er ook wat mee te maken hebben
Zo kost een paprika gauw 2- 3 dollar en is gezond eten überhaupt heel duur.
Als je wilt kan het best goedkoop; Walmart heeft prima brood voor 1 dollar, pindakaas 2-3 dollar. Sandwiches inderdaad tussen de 8 en 10 dollar. Uit eten bij prima Mexicaan en diners circa 40 dollar voor 2 personen excl tip, wel enkel hoofdgerecht.

Als je wilt kan het best goedkoop; Walmart heeft prima brood voor 1 dollar, pindakaas 2-3 dollar. Sandwiches inderdaad tussen de 8 en 10 dollar. Uit eten bij prima Mexicaan en diners circa 40 dollar voor 2 personen excl tip, wel enkel hoofdgerecht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gezond eten is vrij prijzig. Wij kopen vaak een rauwkostpakket - waar dan vaak wel weer een saus bij zit - en gebruiken dat voor de lunch of als tussendoortje.
Voor het ontbijt kopen we pindakaas en jam of kaas. Volkorenbrood is duur maar wel het lekkerste. Vaak is brood erg zoet. Wij gaan daarom ook graag in ern restaurant ontbijten; als je een uitgebreid Amerikaans ontbijt neemt heb je geen lunch meer nodig. Als je hotels hebt met ontbijt scheelt dat natuurlijk veel geld.
Kijk eens op de site van bijvoorbeeld Denny's om een idee te krijgen van de keuze en de prijzen. En inderdaad, vergeet de tax en tip niet.
Bij veel restaurants heb je gezonde alternatieven, of kleinere porties.
Marianne
Voor het ontbijt kopen we pindakaas en jam of kaas. Volkorenbrood is duur maar wel het lekkerste. Vaak is brood erg zoet. Wij gaan daarom ook graag in ern restaurant ontbijten; als je een uitgebreid Amerikaans ontbijt neemt heb je geen lunch meer nodig. Als je hotels hebt met ontbijt scheelt dat natuurlijk veel geld.
Kijk eens op de site van bijvoorbeeld Denny's om een idee te krijgen van de keuze en de prijzen. En inderdaad, vergeet de tax en tip niet.
Bij veel restaurants heb je gezonde alternatieven, of kleinere porties.
Marianne
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zijn net terug van onze 4-wekelijkse rondreis. Het viel me direct al op dat we dit keer aan voeding veel meer kwijt zouden zijn t.o.v. voorgaande vakanties (laatste in 2019). Vier weken in een restaurant eten doen we sowieso al niet (vanwege de hogere kosten), dus het wordt dan vaak een fastfood. Waren we hieraan 3 jaar geleden met z'n tweeën zo rond de $ 15.00 kwijt. Nu betaalden we daar vaak tussen de $ 20.00 en $ 25.00 voor. Salades zijn vaak niet te krijgen, zelfs niet bij McDonalds. Heb ze alleen gezien bij In 'n Out (waar we ook nog voor een goede prijs konden eten). Ook Sonic en Subway en Jack in the Box zit wel onder twee tientjes, maar bij Subway durven ze tegenwoordig tip te vragen...
Ontbijt bij hotels/motels is vanwege corona veelal afgeschaft of zéér karig. We kochten een pak granenbrood (wel kleiner als die bij ons) voor 5-6 dollar en deden daar 2-3 dagen mee.
In hotels/motels heb je vaak de beschikking over magnetrons. Wij hebben daar nog nooit gebruik van gemaakt. Maar je zou kant en klare maaltijden kunnen kopen.
Wij hebben het gebrek aan salades dit jaar echt als een gemis ervaren. Kochten naast zoveel mogelijk wisselend fruit op een gegeven moment ook rauwe worteltjes en komkommer en knabbelden die tussendoor op en zijn vaker naar Subway geweest dan voorheen (lekker alle groente op je broodje laten gooien...)
Dan een tip: op een gegeven moment viel ons op dat de Amerikanen zelf gebruik maken van de app van een bepaald restaurant, net zoals wij dat hier ook hebben bij McDonalds of Burger King. Heb er even mee gestoeid, maar kreeg het niet direct voor elkaar. Voor de volgende keer toch even in verdiepen, want dan zullen er zeker kortingen te behalen te zijn...
Ontbijt bij hotels/motels is vanwege corona veelal afgeschaft of zéér karig. We kochten een pak granenbrood (wel kleiner als die bij ons) voor 5-6 dollar en deden daar 2-3 dagen mee.
In hotels/motels heb je vaak de beschikking over magnetrons. Wij hebben daar nog nooit gebruik van gemaakt. Maar je zou kant en klare maaltijden kunnen kopen.
Wij hebben het gebrek aan salades dit jaar echt als een gemis ervaren. Kochten naast zoveel mogelijk wisselend fruit op een gegeven moment ook rauwe worteltjes en komkommer en knabbelden die tussendoor op en zijn vaker naar Subway geweest dan voorheen (lekker alle groente op je broodje laten gooien...)

Dan een tip: op een gegeven moment viel ons op dat de Amerikanen zelf gebruik maken van de app van een bepaald restaurant, net zoals wij dat hier ook hebben bij McDonalds of Burger King. Heb er even mee gestoeid, maar kreeg het niet direct voor elkaar. Voor de volgende keer toch even in verdiepen, want dan zullen er zeker kortingen te behalen te zijn...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben uitgekomen op 50$ PP per dag ongeveer, veel uit eten en zeker niet altijd de fastfood restaurants. Scheelde wel dat wij meestal in huizen verbleven met alle voorzienbingen erbij. Boodschappen zijn inderdaag behoorlijk duur, maar veel fruit in de aanbieding kunnen kopen. Maar dat is dan ook nog duurder dan NL.
Dus veel fruit gegeten en daarnaast voor de lunch vaak verse salades van de supermarkt, pototasalade e.d. en vers geperst sap.
Dus veel fruit gegeten en daarnaast voor de lunch vaak verse salades van de supermarkt, pototasalade e.d. en vers geperst sap.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij rekenen ook 50-60€ pp per dag. We gaan wel graag eens iets eten (alles tussen fastfood en fancy).
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Hartelijk dank voor de reeds geplaatste reacties.
Als antwoord op 1 van de vragen ..wij zijn met zen 2 en 50 procent van onze geboekte hotels is met ontbijt.
Ik denk dar wij toch wel regelmatig eens de supermarkt zullen binnengaan achter een salade en wat Fruit.
Persoonlijk heb ik een hekel aan fastfood.
Kevin
Als antwoord op 1 van de vragen ..wij zijn met zen 2 en 50 procent van onze geboekte hotels is met ontbijt.
Ik denk dar wij toch wel regelmatig eens de supermarkt zullen binnengaan achter een salade en wat Fruit.
Persoonlijk heb ik een hekel aan fastfood.
Kevin
Pff, wat een bedragen worden hier soms genoemd. Wij reizen met 5, ontbijt meestal inbegrepen bij hotel, zo niet (of als we kamperen) dan eten we gewoon een boterham. We hebben altijd wel een potje jam, honing en pasta en wat kaas en/of vleeswaren. Lunch is ook brood of broodjes met beleg, of bijvoorbeeld muffins ofzo, met fruit. Als er een goed hotelontbijt is dan hebben we voor de lunch weinig meer nodig. Avondeten is soms fast food ($6-9 pp), soms een regulier restaurant, maar ik let wel op de prijs, dus veel restaurants vallen af. Tenzij er echt geen keus ik zoeken we iets met hoofdgerechten sowieso onder de $15 pp, vaak lukt het wel voor $11-13. Vergt wel wat internet speurwerk. Geen toetjes of voorgerechten, toetje halen we evt daarna wel in de supermarkt, of ergens een ijsje. Geen dure drankjes, en soms ook gewoon alleen water (gratis). Voordeel van de pandemie is dat veel hotels nu afhaal family meals bieden, die we dan in het hotel opeten, dat is vaak relatief voordelig. Als we kamperen koken we meestal zelf, eenvoudige pasta met rauwkost ofzo, of soep uit blik, dat is naturlijk erg goedkoop.
We letten niet heel erg op gezond (dat komt thuis wel weer), maar door zelf voor voldoende fruit e.d. te zorgen en in de restaurants een beetje slim te kiezen met voldoende groente valt het meestal wel wat mee, al is het altijd wel jammer dat vis relatief duur is.
Ik moet wel zeggen dat we al jaren niet in Californie zijn geweest, dat zal wel een ander verhaal worden als we daar weer heen gaan.
Al met al denk ik dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je wil. Als je lunch en zonodig ontbijt in de supermarkt koopt en bij het avondeten op je budget let (en soms misschien ook uit de supermarkt haalt) blijf je ruim onder die $30 per dag pp. Maar je kunt er ook ruim overheen gaan.
We letten niet heel erg op gezond (dat komt thuis wel weer), maar door zelf voor voldoende fruit e.d. te zorgen en in de restaurants een beetje slim te kiezen met voldoende groente valt het meestal wel wat mee, al is het altijd wel jammer dat vis relatief duur is.
Ik moet wel zeggen dat we al jaren niet in Californie zijn geweest, dat zal wel een ander verhaal worden als we daar weer heen gaan.
Al met al denk ik dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je wil. Als je lunch en zonodig ontbijt in de supermarkt koopt en bij het avondeten op je budget let (en soms misschien ook uit de supermarkt haalt) blijf je ruim onder die $30 per dag pp. Maar je kunt er ook ruim overheen gaan.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij ontbijten vaak bij een Denny's, subway of andere Deli. We zijn nu met 2 kids van 1 en 4 en zijn dan smorgens vaak al rond de 40~50 dollar kwijt. Met wat lekkers tussendoor cq lunch en avondeten tikken we gauw de 100~150 dollar per dag aan. De kinderen eten natuurlijk het minste maar tikt toch ook aan.
Ontbijt is bij veel hotels nog niet aanwezig na corona, tot nu toe bij 2 hotels ontbijt gehad in 30 dagen. Bij super 8 kun je wel een zoet broodje krijgen met koffie maar daar pas ik voor.
Ik zou zeker 40pp/pd rekenen
Ontbijt is bij veel hotels nog niet aanwezig na corona, tot nu toe bij 2 hotels ontbijt gehad in 30 dagen. Bij super 8 kun je wel een zoet broodje krijgen met koffie maar daar pas ik voor.
Ik zou zeker 40pp/pd rekenen
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zit op 36$ pp per dag gebudgeteerd.
Helaas staat de dollar nu erg hoog, dat maakt het voor ons een stuk duurder.
Ik heb bij de meeste geboekte hotels ontbijt, maar ik hoor nu dat dit door Corona vaak nog niet aanwezig is. Komt die hotels goed uit. Onder het mom van Corona amper ontbijt aanbieden. Is weer een ander soort verdienmodel...
- Wij zoeken regelmatig Denny's op. Redelijke prijzen.
- Als lunch broodjes bij de Subway of zelf iets halen/maken vanuit de supermarkt.
- Omdat we dit jaar op een aantal plaatsen midden in de natuur zitten, waar natuurlijk geen restaurants zijn, hebben we een aantal "freeze dried" maaltijden bij de Bever gekocht. Kosten 5 euro per maaltijd. Water koken en hopla... (moet nog kijken of we die wel mee kunnen nemen in het vleigtuig).
- Bij de Walmart hebben ze die "freeze dried" maaltijden trouwens ook.
Voor 3.5 week vakantie met 3 personen kom ik in totaal uit op €2600,-.
Dit is voor ontbijt, lunch, diner en benodigde boodschappen (fruit, drinken, koelbox, gaspit etc...
Helaas staat de dollar nu erg hoog, dat maakt het voor ons een stuk duurder.
Ik heb bij de meeste geboekte hotels ontbijt, maar ik hoor nu dat dit door Corona vaak nog niet aanwezig is. Komt die hotels goed uit. Onder het mom van Corona amper ontbijt aanbieden. Is weer een ander soort verdienmodel...
- Wij zoeken regelmatig Denny's op. Redelijke prijzen.
- Als lunch broodjes bij de Subway of zelf iets halen/maken vanuit de supermarkt.
- Omdat we dit jaar op een aantal plaatsen midden in de natuur zitten, waar natuurlijk geen restaurants zijn, hebben we een aantal "freeze dried" maaltijden bij de Bever gekocht. Kosten 5 euro per maaltijd. Water koken en hopla... (moet nog kijken of we die wel mee kunnen nemen in het vleigtuig).
- Bij de Walmart hebben ze die "freeze dried" maaltijden trouwens ook.
Voor 3.5 week vakantie met 3 personen kom ik in totaal uit op €2600,-.
Dit is voor ontbijt, lunch, diner en benodigde boodschappen (fruit, drinken, koelbox, gaspit etc...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik begrijp dus goed van mensen die er nu zijn of net terug zijn dat er dus inderdaad nog steeds geen ontbijt is (ook als je wel inclusief ontbijt hebt geboekt)?
Wij hebben bijna alle hotels inclusief ontbijt geboekt. Ze daar soms ook op uitgekozen.
(Meeste geboekt via booking.com).
Ik zal toch even een mail rondje gaan doen en nagaan of ze dan wel fatsoenlijk ontbijt serveren…
Wij hebben bijna alle hotels inclusief ontbijt geboekt. Ze daar soms ook op uitgekozen.
Ik zal toch even een mail rondje gaan doen en nagaan of ze dan wel fatsoenlijk ontbijt serveren…
Wij gaan eigenlijk altijd uit eten. Chili's, Olive Garden, Outback et cetera. Als dat er niet is (zoals in dun bevolkte gebieden) dan kiezen we iets lokaals. Soms hebben we geen zin en eten dan een salade of broodje in de avond op de kamer. Nu we met zijn tweetjes reizen is dat ook makkelijker. We hebben altijd een koelbox en als er geen ontbijt is nemen we een broodje of cornflakes.
Budgeteer niet echt iets maar denk dat we met zijn vieren *maar dat is 2017 en eerder) vaakt 60 - 70 USD kwijt waren. Inderdaad geen cola maar water (cola vult heel erg en vinden wij in restaurants uit automaten niet echt lekker) scheelt ook wel. In 2018 en 2019 samen geweest en ik denk nooit echt meer dan total 50 USD per dag aan eten en drinken (maar ook dat is voor Covid en verhogen van minimum lonen in de US)
Moet wel zeggen dat het eten onderweg ook een deel van onze vakantie beleving is. Ontbijt of lunch bij Denny's of iHop hoort er af en toe echt wel bij. En voor ons is Olive garden, Outback en Cheescake factory bijvoorbeeld ook iets wat we minimaal 1 keer willen eten als we in Amerika zijn. Dus wij bezuinigen in die zin niet op eten, wel in de zin dat we niet heel luxe uit eten gaan. Voordeel van bezoeken van de natuur en natuur parken is natuurlijk ook dat dit heeeel goedkoop is. Dus weinig uitgaven anders dan hotel, benzine en eten voor ons.
Budgeteer niet echt iets maar denk dat we met zijn vieren *maar dat is 2017 en eerder) vaakt 60 - 70 USD kwijt waren. Inderdaad geen cola maar water (cola vult heel erg en vinden wij in restaurants uit automaten niet echt lekker) scheelt ook wel. In 2018 en 2019 samen geweest en ik denk nooit echt meer dan total 50 USD per dag aan eten en drinken (maar ook dat is voor Covid en verhogen van minimum lonen in de US)
Moet wel zeggen dat het eten onderweg ook een deel van onze vakantie beleving is. Ontbijt of lunch bij Denny's of iHop hoort er af en toe echt wel bij. En voor ons is Olive garden, Outback en Cheescake factory bijvoorbeeld ook iets wat we minimaal 1 keer willen eten als we in Amerika zijn. Dus wij bezuinigen in die zin niet op eten, wel in de zin dat we niet heel luxe uit eten gaan. Voordeel van bezoeken van de natuur en natuur parken is natuurlijk ook dat dit heeeel goedkoop is. Dus weinig uitgaven anders dan hotel, benzine en eten voor ons.
meest recente verslagen
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@MayJans
Kun je die resulaten van jouw mailrondje misschien dan hier melden?Ik zal toch even een mail rondje gaan doen en nagaan of ze dan wel fatsoenlijk ontbijt serveren…
Met name de goedkope (keten)hotels bieden ontbijt dat de naam niet mag hebben. Vaak meegemaakt in de pre-pandemie tijd. Verwacht geen ontbijtbuffetten zoals je die vaak in Europese hotels ziet.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@MayJans en @Coyote Buttes
Als je bij booking.com kijkt naar de reviews en dan sorteren op nieuwste kun je zien of mensen iets over het ontbijt schrijven. Daar staat ook de datum bij wanneer men daar sliep. Zo zag ik bij veel hotels wel weer ontbijt, maar in Oregon en noorden CA bij sommige nog niet.
Even off topic zo las ik ook dat Alamede County de mondkapjes weer terug heeft binnen.......en dat wellicht meer county's volgen in CA......(LA Times)
Als je bij booking.com kijkt naar de reviews en dan sorteren op nieuwste kun je zien of mensen iets over het ontbijt schrijven. Daar staat ook de datum bij wanneer men daar sliep. Zo zag ik bij veel hotels wel weer ontbijt, maar in Oregon en noorden CA bij sommige nog niet.
Even off topic zo las ik ook dat Alamede County de mondkapjes weer terug heeft binnen.......en dat wellicht meer county's volgen in CA......(LA Times)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat van jouw mailrondje @MayJans . Wij gaan drie weken naar het zuidwesten in juli en aug en ik heb de helft van onze verblijven incl ontbijt geboekt, omdat we dit altijd zo’n relaxed begin van de dag vinden. Zou me erg tegenvallen als we ineens er op uit moeten voor ontbijt…
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zoals al gezegd, stel je niet teveel voor van de ontbijten bij de goedkopere hotels. Het is op geen enkele wijze te vergelijken met de uitbereide buffetten met vers brood en goed beleg die je Nederlandse of Duitse hotels vindt.MayJans schreef: ↑06 jun 2022, 09:12Ik begrijp dus goed van mensen die er nu zijn of net terug zijn dat er dus inderdaad nog steeds geen ontbijt is (ook als je wel inclusief ontbijt hebt geboekt)?
De foto's op Booking/Expedia/Hotels geven vaak al een goede indicatie van de "ontbijtruimte en het buffet".
Als je heel veel gelukt hebt, hebben ze een wafelijzer waar je met prefab beslag je verse wafel kan bakken. Anders ben je veroordeeld tot voorverpakte bagels, muffins of sneetjes sandwichbrood die je kan roosteren. Met wat cupjes gelly, bekertjes yoghurt, cereals, limonade met sinaasappelsmaak (lijkt op sinaasappelsap maar is het niet) en slappe koffie.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht