ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid
Geplaatst: 18 jun 2022, 17:20
Vanwege een ziek familielid moet ik onverwachts zo snel mogelijk naar de US. Ik heb een ticket gekocht voor over 7 dagen, dat was de eerste mogelijkheid voor mij. Daarna heb ik onmiddellijk een ESTA geprobeerd aan te vragen. Dat ging allemaal prima tot de aller laatste stap, waar de betaalknop verschijnt. Ik klikte erop ("Pay" of "Pay now", of iets dergelijks) en er verscheen een bericht dat ik de aanvraag zou verlaten en of ik dat zeker wist, ik heb die pop-up geaccepteerd, maar in plaats van naar een betaalscherm te worden doorgeleid kwam ik gewoon weer op het hoofdscherm van https://esta.cbp.dhs.gov terecht (waar ik de ESTA aanvraag deed, niet via een derde partij gedaan o.i.d. dus). Dat was het. Maar als ik nu mijn status bekijk lees ik:
"The payment status could not be determined at this time. Please check back later for the payment status. Your application is not complete and will not be processed by CBP until the processing fee has been paid. You must complete payment within 7 days",
en er is helemaal geen optie om alsnog te betalen. Erger nog, ik kan ook geen nieuwe aanvraag indienen want dan zegt het systeem dat er al een aanvraag loopt op mijn paspoort nummer.
Ik werkte in een incognito tab (per ongeluk) van Mozilla Firefox met uBlock en Privacy Badger als enige actieve extensies (vrij normale set-up dus), maar dat heeft mij nog nooit een probleem opgeleverd. Ik kan echter alleen niet bedenken wat anders de oorzaak zou kunnen zijn, voor zover ik weet heb ik niets fout gedaan.
Kan iemand mij misschien helpen? Ik raak wel een beetje in paniek want ik moet daar wel echt zijn over 7 dagen, maar kan op dit moment geen nieuw ticket betalen. Jullie help wordt echt ontzettend gewaardeerd!
Groeten,
John.
"The payment status could not be determined at this time. Please check back later for the payment status. Your application is not complete and will not be processed by CBP until the processing fee has been paid. You must complete payment within 7 days",
en er is helemaal geen optie om alsnog te betalen. Erger nog, ik kan ook geen nieuwe aanvraag indienen want dan zegt het systeem dat er al een aanvraag loopt op mijn paspoort nummer.
Ik werkte in een incognito tab (per ongeluk) van Mozilla Firefox met uBlock en Privacy Badger als enige actieve extensies (vrij normale set-up dus), maar dat heeft mij nog nooit een probleem opgeleverd. Ik kan echter alleen niet bedenken wat anders de oorzaak zou kunnen zijn, voor zover ik weet heb ik niets fout gedaan.
Kan iemand mij misschien helpen? Ik raak wel een beetje in paniek want ik moet daar wel echt zijn over 7 dagen, maar kan op dit moment geen nieuw ticket betalen. Jullie help wordt echt ontzettend gewaardeerd!
Groeten,
John.