Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotelreservering wijzigen (datums) ahv vluchten
Hotelreservering wijzigen (datums) ahv vluchten
Laatste week van juni/begin juli ongeveer wil ik met mijn twee dochters naar New York voor de duur van 6 dagen en houdt daarvoor de vliegprijzen in de gaten (al vrees ik dat deze misschien alleen nog maar zullen stijgen).
Nu dacht ik wel alvast een hotel in Midtown Manhattan te reserveren via Booking of rechtstreeks (met gratis annuleren) maar omdat ik de exacte aankomst- en vertrekdatum nog niet weet, vroeg ik me af of je een reservering later nog kunt aanpassen daarop met behoudt van prijs of krijg je dan automatisch de reservering voor de nieuwe (waarschijnlijk hogere) prijs? Bijvoorbeeld als je de reservering inkort.
En dan nog een vraagje over de facility fee die bij hotels in New York verschilt. Bij Booking zit deze niet standaard in de prijs inbegrepen toch?
Heel veel dank voor jullie hulp!
Nu dacht ik wel alvast een hotel in Midtown Manhattan te reserveren via Booking of rechtstreeks (met gratis annuleren) maar omdat ik de exacte aankomst- en vertrekdatum nog niet weet, vroeg ik me af of je een reservering later nog kunt aanpassen daarop met behoudt van prijs of krijg je dan automatisch de reservering voor de nieuwe (waarschijnlijk hogere) prijs? Bijvoorbeeld als je de reservering inkort.
En dan nog een vraagje over de facility fee die bij hotels in New York verschilt. Bij Booking zit deze niet standaard in de prijs inbegrepen toch?
Heel veel dank voor jullie hulp!
Re: Hotelreservering wijzigen (datums) ahv vluchten
Een hotelreservering aanpassen houdt inderdaad in dat het tarief ook aangepast wordt. In feite annuleer je eerst en maak je een nieuwe boeking.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bij Booking zit wel alles (inclusief fees) in de prijs inbegrepen. Dat zie je als je boekt.
Je kunt ook alvast meerdere boekingen maken (al dan niet in verschillende hotels) met wisselende begin- en einddagen. En dan zo goed mogelijk inschatten wanneer je zou willen/kunnen vliegen. Bijvoorbeeld net wel of net niet in het weekend. Je kunt alvast kijken wat het verschil in prijs nu is voor bepaalde dagen of tijden en het daarop afstemmen.
Je kunt ook alvast meerdere boekingen maken (al dan niet in verschillende hotels) met wisselende begin- en einddagen. En dan zo goed mogelijk inschatten wanneer je zou willen/kunnen vliegen. Bijvoorbeeld net wel of net niet in het weekend. Je kunt alvast kijken wat het verschil in prijs nu is voor bepaalde dagen of tijden en het daarop afstemmen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat @IngridUSA aangeeft je boekt in feite opnieuw. Prijs kan hoger zijn, maar dat hoeft niet. Wij hebben in de afgelopen jaren al enkele honderden euro's bespaard door te boeken voor een bepaalde prijs en een bepaalde datum en dan steeds te annuleren en opnieuw te boeken als de prijs lager is, of hotel A te annuleren en hotel B in de volgende straat, of aan de overkant van de straat, te boeken.
Als je niet op een weekje eerder of later hoeft te kijken (bij ons is dat vaak wel zo omdat wij vroeg onze vakantie moeten opgeven en dus ligt de datum vast) kan het helemaal interessant zijn. Het loont om de prijzen in de gaten te houden. Wij wisselen af tussen booking com en het reward programma's van de verschillende ketens, dat kan ook verschil maken.
Wat je ook nog kunt doen is, mocht het zo zijn dat je prijs hoger is, zelfs als je je reservering inkort, laat dan je oorspronkelijke reservering staan en meld gewoon dat je een dag eerder vertrekt. Wij hebben dit ook wel eens gedaan (vanwege een andere vervelende oorzaak overigens).
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Je kunt ook het hotel een paar keer reserveren voor wisselende dagen totdat je je vluchten geboekt hebt. Dat deed ik ook als ik nog niet wist wanneer we precies zouden gaan.
Ik had wel een idee ongeveer welke dagen, maar had nog geen vlucht geboekt, net als jullie. Pas toen ik de vluchten geboekt had heb ik de reserveringen (let op gratis annuleren) die niet pasten laten vervallen.
Ik had wel een idee ongeveer welke dagen, maar had nog geen vlucht geboekt, net als jullie. Pas toen ik de vluchten geboekt had heb ik de reserveringen (let op gratis annuleren) die niet pasten laten vervallen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Let er bij reserveren via booking.com ook op dat je kunt betalen in het hotel. Soms wordt er als je boekt bij booking.com, ook al is het gratis annuleren, wel alvast het geld afgeschreven van je credit card. Als je dan hebt geannuleerd kan het even duren voor je het geld terug hebt en moet je er soms ook achteraan. Bij de ketens betaal je sowieso vaak pas in het hotel.
2018: Rondreis Zuid West-SF
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1052 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z