Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kerstreis inspiratie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Aulani
Amerika-ontdekker

Kerstreis inspiratie

Bericht door Aulani »

Bij ons in het gezin is het een traditie om met de kerst naar het buitenland te gaan (geen zin in verplichte etentjes hihi) en dit hebben we dan ook braaf gedaan de afgelopen 11 jaar. Voor aankomende kerst zitten we alleen een beetje laag in de inspiratie wat leuk is om te gaan doen. We zaten zelf te denken om +/- 13 dagen rond te reizen door Florida (geen parken) omdat we daar op een blauwe maandag zijn geweest en toen heel snel alles gedaan hebben. Ook kwam New York voorbij alleen zijn we daar in 2017 geweest met de kerst…Voor de rest lopen we een beetje vast en daarom wenden we ons tot jullie :)

Als iemand een idee heeft om naar toe te gaan met de kerst periode dan horen wij het graag. En misschien dat andere op dit forum er ook wat inspiratie uit kan halen. Eisen hebben we niet en we zijn aardig fit en actief dus geen beperkingen.

Dank voor het meedenken alvast :)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kerstreis inspiratie

Bericht door Tipsy_1 »

New Orleans is erg leuk op oudjaar :-) (mardi gras parade)

Eventueel een leuke combo met noorden van Florida (Talhalassee) met bvb kayak op Ichetucknee Springs (aanrader en lekker rustig die periode).
en dan rit er tussen via de hagelwitte stranden van de Golf Van Mexico. Biloxi heeft ook erg mooie stranden en er zijn daar ook ferry's en dergelijke om een en ander op te leuken :-)
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Oeh leuke tips! Ichetucknee Springs ziet er heel leuk uit, denk dat we die dan gaan meepakken.
Tipsy_1 schreef:
27 mar 2023, 21:34
New Orleans is erg leuk op oudjaar :-) (mardi gras parade)
New Orleans in combinatie met Key West/ Miami gaan we denk ik niet redden in 13/14 dagen. Dan moet de keuze zijn tussen het noorden of het zuiden van Florida. Alleen is het voor een route van Jacksonville naar New Orleans niet te koud? Kan me voorstellen dat je met 18 graden niet aan een hagelwit strand gaat liggen hihi.

P.s. ik probeerde wat inspiratie over de route langs de hagelwitte stranden te vinden op jouw blog-website, alleen kon ik niet zo snel zien in welke periode je deze reis hebt gemaakt?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

die reis hebben we gemaakt jaareinde 2021.
Daar heb ik geen blog van (wij wonen tijdelijk in de US en reizen wat te veel).
Eventueel kan je connecteren op facebook voor een foto blog.

Aan het strand liggen doen wij sowieso niet, maar ik heb heel die vakantie in een t shirtje zonder mouwen rondgelopen wat niet slecht is.
Dit jaar was het overigens wel koud in Florida in de kerstperiode maar dat was door die arctic cold die heel de US trof.
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Het blijft altijd gokken met het weer in december. De kans is alleen groter dat het in Miami warmer is dan in New Orleans. Al ziet de stad New Orleans er leuk uit als ik het opzoek.
Tipsy_1 schreef:
28 mar 2023, 19:42
Eventueel kan je connecteren op facebook voor een foto blog.
Hoe kan ik je het best contacten op Facebook? Ben nu wel nieuwsgierig naar de foto blog :)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

San Francisco is erg leuk rondom de kerst. Maar dat ligt een tikkie voor de hand. Mocht je wat beter weer willen en een keer wat compleet anders dan zou ik voor San Diego kiezen. Super relaxte stad met een goeie vibe. Vaak tegen de 20 graden in die periode en om de één of andere reden vaak een strakblauwe lucht. Heerlijk toeven!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer