Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper en campingpakket
Camper en campingpakket
Hoi allemaal,
Dit jaar gaan met wij met z'n 3en, mijn man, dochter en ik, een reis maken in Amerika (een rondje vanuit Salt Lake City, waarin we meerdere NP's gaan bezoeken.) Wij hebben nu alles zo goed als uitgedacht/geregeld via Travelhome. We zitten alleen nog 2 met punten waarover we twijfelen, dus misschien kan iemand ons adviseren.
We twijfelen over een C30 of C25 camper en over wel of niet campings laten reserveren door Travelhome.
Hopelijk kan iemand ons adviseren!
Dit jaar gaan met wij met z'n 3en, mijn man, dochter en ik, een reis maken in Amerika (een rondje vanuit Salt Lake City, waarin we meerdere NP's gaan bezoeken.) Wij hebben nu alles zo goed als uitgedacht/geregeld via Travelhome. We zitten alleen nog 2 met punten waarover we twijfelen, dus misschien kan iemand ons adviseren.
We twijfelen over een C30 of C25 camper en over wel of niet campings laten reserveren door Travelhome.
Hopelijk kan iemand ons adviseren!
Laatst gewijzigd door Gast op 26 jan 2024, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Camper en campingpakket
Die vraag kun je beter in het camper topic viewtopic.php?f=30&t=1264 stellen dan hier
Ah zeker! Ik ben net nieuw hier en heb de meest geschikte gezocht, maar dat is beter. Ga ik doen. Bedankt!
Re: Camper huur en campgrounds rules
Wij huurden verschillende jaren geleden een C25 voor ons 2 en dat vonden we echt wel dat het niet kleiner moest zijn. Nu gaan we met onze 2 tieners en huren we een C30. Ik zou met 3 personen niet kleiner gaan dan een C27. Maar anderen vinden het misschien niet zo erg om krapper te zitten.
We boekten de campsites zelf toen en voor onze aankomende reis in juli. Ik zou niet meteen weten waarom je het liever door travelhome zou laten doen?
We boekten de campsites zelf toen en voor onze aankomende reis in juli. Ik zou niet meteen weten waarom je het liever door travelhome zou laten doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als een moderator dat nodig vindt wordt het wel verplaatst. Dubbel posten is niet toegestaan.
Als je nog niet weet welke camper je neemt heb je dus ook nog geen campings gereserveerd? Gaan jullie in de zomer? Dan moet je wel snel iets vast gaan leggen.
Marianne
Als je nog niet weet welke camper je neemt heb je dus ook nog geen campings gereserveerd? Gaan jullie in de zomer? Dan moet je wel snel iets vast gaan leggen.
Marianne
heel simpel: zo groot mogelijk huren... vaak is de c30 ook nog voordeliger omdat er simpelweg véél meer van rondrijden (vraag & aanbod). Het grootste voordeel: een aparte afsluitbare slaapkamer achterin, dus iets meer privacy, maar je kan gewoon lekker de troep de troep laten in de slaapkamer. Verder zal het qua rijden niet uit maken, groot is ie toch en qua brandstof verbruik scheelt het mogelijk iets, maar zal nog geen 100 usd op de hele reis verschil maken.
Dan de campings: Travelhome reserveert géén campings in de nationale parken, maar altijd commerciele campings. Dat is iets wat je denk ik niet wilt. Probeer zoveel mogelijk IN de parken te boeken en af en toe onderweg een camping met wellicht wat meer faciliteiten (zoals een KOA). Dat scheelt je kosten (parken campings vaak voordelig) én is gewoon simpelweg het leukste ! Laat je niet weerhouden dat er geen of nauwelijks faciliteiten zijn, je hebt in je camper immers alles bij je !
Voor wanneer is het ? komende zomer ? wees dan snel met campings zoeken, reserveren is vanwege de beperkte beschikbaarheid een sport an sich
Dan de campings: Travelhome reserveert géén campings in de nationale parken, maar altijd commerciele campings. Dat is iets wat je denk ik niet wilt. Probeer zoveel mogelijk IN de parken te boeken en af en toe onderweg een camping met wellicht wat meer faciliteiten (zoals een KOA). Dat scheelt je kosten (parken campings vaak voordelig) én is gewoon simpelweg het leukste ! Laat je niet weerhouden dat er geen of nauwelijks faciliteiten zijn, je hebt in je camper immers alles bij je !
Voor wanneer is het ? komende zomer ? wees dan snel met campings zoeken, reserveren is vanwege de beperkte beschikbaarheid een sport an sich

Oh ik heb hem al nog een keer geplaatst. Geen idee hoe ik deze moet verwijderen. Wij gaan inderdaad deze zomer. Hebben nu een voorstel liggen van Travelhome die we dit weekend willen accepteren. Als wij dus een campingpakket nemen dat doen zij dat voor ons.Martin & Marianne schreef: ↑26 jan 2024, 21:21Als een moderator dat nodig vindt wordt het wel verplaatst. Dubbel posten is niet toegestaan.
Marianne
Opmerking moderator
Tweede bericht met vraag verwijderd en de diverse posten samengevoegd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet laten reserveren! Doe dat zelf. Plaats je route in het Zuidwesten forum, dan kunnen we meedenken met de campings.
Marianne
Marianne
Campings in de nationale parken kun je doorgaans 6 maanden van te voren reserveren. Sommige campings zijn snel volgeboekt, maar ik zie in Zion, Grand Canyon etc nog wel wat vrij plaatsen in juli. Voor campings ná 27 juli ben je dus nu nog op tijd, voor campings vóór 28/7 moet je een beetje geluk hebben. Travelhome zal géén campings in de parken voor je boeken, maar commerciele campings waarbij je veel extra rijtijd nodig zal hebben en op plekken die niet zo interessant is. Campings in de parken boek je via recreation.gov.
Je kan natuurlijk even de campings die zij op het oog hebben hier neer zetten, dan kunnen we je vertellen of dit een alternatief voor jullie kan zijn óf dat het echt wel matige campings danwel slecht gelegen campings zijn.
Je kan natuurlijk even de campings die zij op het oog hebben hier neer zetten, dan kunnen we je vertellen of dit een alternatief voor jullie kan zijn óf dat het echt wel matige campings danwel slecht gelegen campings zijn.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: Camper huur en campgrounds rules
Hoe groter hoe beter, zeker als je met meer dan twee personen bent! De onze is 35 voet lang (zonder de ladder).
Als je de mogelijkheid hebt om er één met een stapelbed te huren zou ik dat ook overwegen. Wij waren met z'n vijven en we hoefden het bed van de dinette en de bank niet te gebruiken. Dat was ideaal.
Maar... hoe langer hij is hoe moeilijker het is om plekken te vinden in nationale parken. Dat was af en toe echt een probleem voor ons. De limiet die per plek is aangegeven klopt ook niet altijd, maar dat is heel moeilijk te bepalen als je niet ter plekke bent.
Als je de mogelijkheid hebt om er één met een stapelbed te huren zou ik dat ook overwegen. Wij waren met z'n vijven en we hoefden het bed van de dinette en de bank niet te gebruiken. Dat was ideaal.
Maar... hoe langer hij is hoe moeilijker het is om plekken te vinden in nationale parken. Dat was af en toe echt een probleem voor ons. De limiet die per plek is aangegeven klopt ook niet altijd, maar dat is heel moeilijk te bepalen als je niet ter plekke bent.
Wij zullen pas in september gaan, dus heel veel campings zijn inderdaad nog niet te boeken. Wij horen daarom pas 6 weken voor vertrek welke campings zij hebben gekozen, omdat een plaatselijke agent al die tijd bezig zal zijn met het boeken van de campings. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Laatst gewijzigd door markro op 27 jan 2024, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Voor Yosemite is er weer een ander reserverings ''systeem'' met andere boek data... daarom is het verstandig zoals Marianne aangeeft om een route te delen die je op het oog hebt. Let op: touroperators, maar ook camper verhuurders zijn vaak erg enthousiast met het aantal kilometers dat per dag gepland wordt. Ik haal meestal zo'n 20-25% af per dagn van wat haalbaar is als jet ook nog wat wilt zien, af en toe uit wilt stappen of her en der een wandeling(etje) wilt maken. Vaak nemen ze een ''auto- of camper rondreis'' erg letterlijk, want je komt de auto dus niet meer uit, anders haal je de volgende etappeplaats niet meer....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
September is een prachtige tijd voor de parken in Utah. En je hebt nog genoeg tijd dan om de route uit te stippelen en zelf campings te gaan boeken. Bedenk ook dat kamperen in de parken niet alleen mooier is en veel reistijd scheelt maar dat het ook een stuk goedkoper is dan de campings buiten de parken. Ik ben wel benieuwd wat zij vragen voor het reserveren van de campings. En ik ben benieuwd naar de voorgestelde route. Als zij de campings vastleggen ben je ook niet meer flexibel dus dan ligt de route al vast als je nu voor het pakket kiest?
En waarom vanuit Salt Lake City? Meestal is vliegen op Salt Lake City duurder dan andere luchthavens.
Marianne
En waarom vanuit Salt Lake City? Meestal is vliegen op Salt Lake City duurder dan andere luchthavens.
Marianne
Wij gaan vanuit Salt Lake City, omdat dit voor de plekken die wij willen zien het meest gunstig was qua stand. Wilde nog een one-way doen naar Las Vegas, maar dan was de camper niet beschikbaar. Ze vragen 2300 voor de campings. Zij proberen dan een afwisseling te doen van de campings op de parken en commerciele campings.
Dit is onze route:
Dag 1 06/Sep/24 Camper ophalen + Salt Lake City
Dag 2 07/Sep/24 Bear Lake State Park
Dag 3 08/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 4 09/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 5 10/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 6 11/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 7 12/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 8 13/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 9 14/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 10 15/Sep/24 Arches NP
Dag 11 16/Sep/24 Arches NP
Dag 12 17/Sep/24 Monument Valley
Dag 13 18/Sep/24 Page
Dag 14 19/Sep/24 Page
Dag 15 20/Sep/24 Zion NP
Dag 16 21/Sep/24 Zion NP
Dag 17 22/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 18 23/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 19 24/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 20 25/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 21 26/Sep/24 Salt Lake City
Dag 22 27/Sep/24 Camper inleveren
Dit is onze route:
Dag 1 06/Sep/24 Camper ophalen + Salt Lake City
Dag 2 07/Sep/24 Bear Lake State Park
Dag 3 08/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 4 09/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 5 10/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 6 11/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 7 12/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 8 13/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 9 14/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 10 15/Sep/24 Arches NP
Dag 11 16/Sep/24 Arches NP
Dag 12 17/Sep/24 Monument Valley
Dag 13 18/Sep/24 Page
Dag 14 19/Sep/24 Page
Dag 15 20/Sep/24 Zion NP
Dag 16 21/Sep/24 Zion NP
Dag 17 22/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 18 23/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 19 24/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 20 25/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 21 26/Sep/24 Salt Lake City
Dag 22 27/Sep/24 Camper inleveren
Laatst gewijzigd door markro op 27 jan 2024, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou de C30 nemen. Zijn goedkoper en hebben een slide out (behalve Cruise America).
19 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
2300 (euro neem ik aan) voor 3 weken camping? Zo zeg, dat is een hoop geld.
Wij zijn voor volgend jaar aan het plannen en zijn voor 33 nachten amper $ 1000 kwijt. Nu zoeken wij wel veel natuurcampings uit en campings in de national en state parks. Af en toe een "toeters en bellen" camping als we een was willen draaien.
Enkele jaren geleden zijn we 7 weken wezen kamperen en ook toen waren we nog geen $ 1500 kwijt aan campings.
Voor het verschil in prijs kun je toch weer leuke dingen doen.
Gewoon zelf uitzoeken en boeken. Heel makkelijk en je kunt de mooiste plekjes uitzoeken.
Hou er wel rekening mee dat september en oktober ook nog hoogseizoen zijn.
Wij zijn voor volgend jaar aan het plannen en zijn voor 33 nachten amper $ 1000 kwijt. Nu zoeken wij wel veel natuurcampings uit en campings in de national en state parks. Af en toe een "toeters en bellen" camping als we een was willen draaien.
Enkele jaren geleden zijn we 7 weken wezen kamperen en ook toen waren we nog geen $ 1500 kwijt aan campings.
Voor het verschil in prijs kun je toch weer leuke dingen doen.
Gewoon zelf uitzoeken en boeken. Heel makkelijk en je kunt de mooiste plekjes uitzoeken.
Hou er wel rekening mee dat september en oktober ook nog hoogseizoen zijn.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zelf reserveren! Dan kun je in de meeste gevallen ook nog zelf het voor jou leukste plekje op de camping uitzoeken. En vermijd zoveel mogelijk de commerciële campings. Als je een zwembad wilt ok, maar verder heeft het voor ons geen meerwaarde. Integendeel zou ik zeggen. Alleen maar kleinere plekken, vaak op een veredeld parkeerterrein en een stuk dichter op elkaar.
Qua camper zouden wij voor een 25 ft. gaan. Wat ons betreft ruimte genoeg en iets minder sleep aan je kont is wel fijn. Ook net wat meer parkeermogelijkheden.
Qua camper zouden wij voor een 25 ft. gaan. Wat ons betreft ruimte genoeg en iets minder sleep aan je kont is wel fijn. Ook net wat meer parkeermogelijkheden.
Rondje zuidwest in 2022: 23 nachten, 977 usd = 42,- usd gemiddeld per nacht
Rondje Yellowstone in 2023: 21 nachten, 934,- usd = 44,- usd gemiddeld per nacht
Rondje noord west met yellowstone: 26 nachten, 1269 usd = 48,81 usd gemiddeld per nacht (iets meer commerciele campings ivm lange ritten).
Sowieso is Yellowstone, maar zeker Grand Teton gemiddeld iets duurder (in de parken dus, rondom de parken naar mijn idee zelfs erg duur!)
Indien mogelijk dus altijd in de parken, onderweg af en toe een KOA of iets anders (of een State Park camping, ook erg mooi !)
Travelhome gaat zeker weten nooit in de parken reserveren....
Rondje Yellowstone in 2023: 21 nachten, 934,- usd = 44,- usd gemiddeld per nacht
Rondje noord west met yellowstone: 26 nachten, 1269 usd = 48,81 usd gemiddeld per nacht (iets meer commerciele campings ivm lange ritten).
Sowieso is Yellowstone, maar zeker Grand Teton gemiddeld iets duurder (in de parken dus, rondom de parken naar mijn idee zelfs erg duur!)
Indien mogelijk dus altijd in de parken, onderweg af en toe een KOA of iets anders (of een State Park camping, ook erg mooi !)
Travelhome gaat zeker weten nooit in de parken reserveren....
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gaan eigenlijk alleen commercieel staan als we een keer willen wassen, al hebben we dat de laatste keer in het dorp bij de plaatstelijke wasserette gedaan. Wachten deden we in de camper voor de deur en dat is uitstekend bevallen.
@KimKrn
Op de site van travelhome geven ze een lijst van voorbeeld campings. Daar staat bijvoorbeeld 40 km van LA of 45 minuten rijden van Yosemite. Ongetwijfeld zullen ze veel van deze campings boeken voor hun klanten.
En het zelf boeken is misschien een eerste keer even spannend, maar de systemen zijn overzichtelijk en heel goed zelf te boeken. Het gaat je veel reistijd en ook geld schelen. Ik zou ook het zelf gaan regelen
Ooh ja en een 25 of 30 ft, zouik ook lekker voor de extra ruimte gaan.
Op de site van travelhome geven ze een lijst van voorbeeld campings. Daar staat bijvoorbeeld 40 km van LA of 45 minuten rijden van Yosemite. Ongetwijfeld zullen ze veel van deze campings boeken voor hun klanten.
En het zelf boeken is misschien een eerste keer even spannend, maar de systemen zijn overzichtelijk en heel goed zelf te boeken. Het gaat je veel reistijd en ook geld schelen. Ik zou ook het zelf gaan regelen
Ooh ja en een 25 of 30 ft, zouik ook lekker voor de extra ruimte gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta