Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Te warm, te druk, te duur… wanneer en waar dan wel?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Te warm, te druk, te duur… wanneer en waar dan wel?
Hallo iedereen.
In mei 2020 hadden wij een reis gepland om met een camper van Washington dc naar New Orleans te rijden.
Corona stak stokken in de wielen.
We kunnen niet langer in mei op vakantie omdat onze dochter nu schoolplichtig is.
We moeten dus gaan voor zomervakantie of paasvakantie (in België steeds mid-april ongeveer) en mogelijks kan dochter wel een weekje voor of na paasvakantie schikken.
Dus hebben we 3 weken.
Al heel veel bekeken wat we willen doen en steeds wisselen onze ideeën…
Ook Canada behoort zeker tot de mogelijkheden…
We willen er nu echt eens voor gaan en kijken uit voor volgend jaar.
Maar we blijven twijfelen.
Vooral de warmte en drukte in de zomer lijken voor ons spelbrekers…
Rondje Zuidwest spreekt ons meeste aan maar in de zomer is het daar toch superwarm en superdruk? Moeilijk in te schatten daar we nooit eerder in Amerika waren.
Paasvakantie dan? Hoe zijn de temperaturen dan?
Ook West-Canada is ondertussen megadruk lijkt me en dat is dan in april wellicht niet aan te raden…
Wie kan ons tips geven en mogelijk helpen beslissen wat we kunnen doen?
In mei 2020 hadden wij een reis gepland om met een camper van Washington dc naar New Orleans te rijden.
Corona stak stokken in de wielen.
We kunnen niet langer in mei op vakantie omdat onze dochter nu schoolplichtig is.
We moeten dus gaan voor zomervakantie of paasvakantie (in België steeds mid-april ongeveer) en mogelijks kan dochter wel een weekje voor of na paasvakantie schikken.
Dus hebben we 3 weken.
Al heel veel bekeken wat we willen doen en steeds wisselen onze ideeën…
Ook Canada behoort zeker tot de mogelijkheden…
We willen er nu echt eens voor gaan en kijken uit voor volgend jaar.
Maar we blijven twijfelen.
Vooral de warmte en drukte in de zomer lijken voor ons spelbrekers…
Rondje Zuidwest spreekt ons meeste aan maar in de zomer is het daar toch superwarm en superdruk? Moeilijk in te schatten daar we nooit eerder in Amerika waren.
Paasvakantie dan? Hoe zijn de temperaturen dan?
Ook West-Canada is ondertussen megadruk lijkt me en dat is dan in april wellicht niet aan te raden…
Wie kan ons tips geven en mogelijk helpen beslissen wat we kunnen doen?
Re: Te warm, te druk, te duur… wanneer en waar dan wel?
In april zal het wel meevallen. Loeiheet en loeidruk zal het vooral in de zomermaanden zijn.
Ik zie trouwens uit jouw eerdere postings dat je in augustus 2022 ook al in het zuidwesten bent geweest. Of is dat niet doorgegaan?
Ik zie trouwens uit jouw eerdere postings dat je in augustus 2022 ook al in het zuidwesten bent geweest. Of is dat niet doorgegaan?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb inmiddels het zuidwesten een paar keer in de zomer bezocht en deel de mening niet echt.
Ja het is druk, maar daar valt prima omheen te werken. Zorg dat je in de weekenden niet in de drukke parken bent. Ga wat vroeger op pad (houd gewoon je 'jetlag ritme' vast). Zorg dat je permits/timed entry slots gereserveerd zijn etc. Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk.
Daarnaast is de temperatuur natuurlijk erg subjectief. Maar ik houd niet zo van hitte. En vond het allemaal prima te doen. Ja het is soms heet. Maar dan zoek je wat schaduw, of koel je even af ergens in een ruimte met airco. Of verplaats je activiteiten naar het begin of het einde van de dag. Het draagt ook juist bij aan de charme van deze regio en hoort er bij vind ik.
Ja het is druk, maar daar valt prima omheen te werken. Zorg dat je in de weekenden niet in de drukke parken bent. Ga wat vroeger op pad (houd gewoon je 'jetlag ritme' vast). Zorg dat je permits/timed entry slots gereserveerd zijn etc. Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk.
Daarnaast is de temperatuur natuurlijk erg subjectief. Maar ik houd niet zo van hitte. En vond het allemaal prima te doen. Ja het is soms heet. Maar dan zoek je wat schaduw, of koel je even af ergens in een ruimte met airco. Of verplaats je activiteiten naar het begin of het einde van de dag. Het draagt ook juist bij aan de charme van deze regio en hoort er bij vind ik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zo twijfelt, waarom dan naar Amerika? Er zijn genoeg andere mooie reisdoelen.
Wat zou je willen bezoeken en wat voor activiteiten zou je willen doen? Veel in de auto zitten of juist veel wandelen? Bergen, kust, rode rotsen? Voor sommige parken zoals Sequoia en Yosemite of Yellowstone kun je beter in de zomer gaan; wil je meer richting Arizona en Utah dan is april een goede keuze. Maar bij bijvoorbeeld de Grand Canyon hadden wij dit jaar erg lage temperaturen.
Duur en druk is het tegenwoordig altijd wel.
Kijk voor een vergelijkbaar topic eens hier.
En kijk eens in onze reisverslagen voor vakanties in de zomer en in april.
Marianne
Wat zou je willen bezoeken en wat voor activiteiten zou je willen doen? Veel in de auto zitten of juist veel wandelen? Bergen, kust, rode rotsen? Voor sommige parken zoals Sequoia en Yosemite of Yellowstone kun je beter in de zomer gaan; wil je meer richting Arizona en Utah dan is april een goede keuze. Maar bij bijvoorbeeld de Grand Canyon hadden wij dit jaar erg lage temperaturen.
Duur en druk is het tegenwoordig altijd wel.
Kijk voor een vergelijkbaar topic eens hier.
En kijk eens in onze reisverslagen voor vakanties in de zomer en in april.
Marianne
Wij zijn vaak in de zomer in de USA geweest. Dat waren echt hele leuke vakanties, ook al was het soms heet. Helemaal eens met @jeppiepruts dat een goede voorbereiding het halve werk is. Probeer te overnachten in de buurt van de dingen die je wilt doen, zodat je er ‘s morgens vroeg kan zijn (koeler). Rijden naar een volgende bestemming kan later op de dag met de airco aan. We hebben ook een paar keer het zuidwesten gecombineerd met Colorado en een keer met Yellowstone en Grand Teton. Dan heb je wat afwisseling van natuur en temperatuur. Colorado is trouwens een top bestemming in de zomer. Wij hebben een paar keer enorm genoten van de omgeving van Crested Butte rond half juli. Zo ontzettend veel bloemen. Prachtig. Succes met de voorbereidingen.
Lekker in april gaan, maar dan niet naar Canada of het noordwesten (of noordoosten for that matter).
Alle zuidelijke staten zijn helemaal prima in april. Het kan hier en daar nog een keer een dagje wat frisser zijn, zeker in de noordelijke delen van California, Arizona en in Utah, maar dat maakt het juist prima weer voor langere hikes.
Als je bijna 100% kans op goed weer wilt dan moet je het echt zuidelijk zoeken: zuid California, zuidelijk Arizona, New Mexico, Texas, Louisiana, Mississipi, Florida, Georgia, etc.
Alle zuidelijke staten zijn helemaal prima in april. Het kan hier en daar nog een keer een dagje wat frisser zijn, zeker in de noordelijke delen van California, Arizona en in Utah, maar dat maakt het juist prima weer voor langere hikes.
Als je bijna 100% kans op goed weer wilt dan moet je het echt zuidelijk zoeken: zuid California, zuidelijk Arizona, New Mexico, Texas, Louisiana, Mississipi, Florida, Georgia, etc.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ben net terug van 11 dagen Vegas waarbij we sommige dagen 44 graden haalden. Volgende maand vertrek ik weer.
Ik schrok er trouwens van dat wat hoger gelegen delen zoals Lake Tahoe dat we nu gaan bezoeken in juli 7-8 graden worden ‘s nachts.
Geef mij maar 45 graden in een kurkdroge woestijn. Ik heb al 33 graden in NYC en ook 30 graden in Hong Kong meegemaakt en da’s harder afzien, mensen onderschatten wat vochtigheid doet.
Tuurlijk, het is warm en voelt een beetje als een oven. Maar ik kon wel midden op de dag wandelen op de strip, zolang je maar niet vergeet te drinken want je droogt uit, ook al zweet je amper.
Ik schrok er trouwens van dat wat hoger gelegen delen zoals Lake Tahoe dat we nu gaan bezoeken in juli 7-8 graden worden ‘s nachts.
Geef mij maar 45 graden in een kurkdroge woestijn. Ik heb al 33 graden in NYC en ook 30 graden in Hong Kong meegemaakt en da’s harder afzien, mensen onderschatten wat vochtigheid doet.
Tuurlijk, het is warm en voelt een beetje als een oven. Maar ik kon wel midden op de dag wandelen op de strip, zolang je maar niet vergeet te drinken want je droogt uit, ook al zweet je amper.
-
- Amerika-ontdekker
Die is inderdaad niet doorgegaan. De twijfels begonnen toen al …
-
- Amerika-ontdekker
We hebben al heel wat europese reizen gedaan en er komen er nog wel andere aan in andere delen van de wereld.Martin & Marianne schreef: ↑23 jun 2024, 11:36Als je zo twijfelt, waarom dan naar Amerika? Er zijn genoeg andere mooie reisdoelen.
Wat zou je willen bezoeken en wat voor activiteiten zou je willen doen?
Maar Amerika staat al lang op de lijst, vooral toch ook voor het culturele naast uiteraard de klassiekers…
Vandaar toch ook de keuze voor het zuidweste.
-
- Amerika-ontdekker
Westen van Canada, Vancouver Island en allerhande parken (Wells Gray) ten westen van de Rockies en eventueel Okanagan lake is misschien een goede optie. In de Rockies wordt je her en der overlopen door hordes toeristen maar daarbuiten is het heerlijk authentiek, betaalbaar, vriendelijk en overweldigend mooi.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zweet wel maar het valt niet op omdat het meteen weer verdampt. Veel drinken daarom en ook wat zout aanvullen.Timothy555 schreef: ↑23 jun 2024, 18:07Tuurlijk, het is warm en voelt een beetje als een oven. Maar ik kon wel midden op de dag wandelen op de strip, zolang je maar niet vergeet te drinken want je droogt uit, ook al zweet je amper.
Jammer. Het wordt alleen maar duurder en drukker.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 jun 2024, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ga de eerste dag meestal wat van die poedertjes kopen om in water op te lossen (elektrolyten) en gebruik elke dag in Vegas 2 zo’n zakjes.
Het helpt inderdaad ook je zoutreserves op peil te houden, maar verricht ook wonderen tegen katers (ik ben vaak in Vegas de hele dag door aan het drinken…).
Het helpt inderdaad ook je zoutreserves op peil te houden, maar verricht ook wonderen tegen katers (ik ben vaak in Vegas de hele dag door aan het drinken…).
Helaas is alles waar het mooi en leuk is tegenwoordig te druk. En door klimaatverandering te warm. Thuisblijven is wellicht de beste optie als je je vooraf al zo druk maakt hierom… 
PS: groet vanuit een verziekend heet Idaho nu (bijna 40c en het is nu rond half 7 ‘s avonds). Vorige week waren we hier op dezelfde plek (heenreis naar Yellowstone) en toen hadden we 4c en sneeuwbuien onderweg… zeg t maar dus…

PS: groet vanuit een verziekend heet Idaho nu (bijna 40c en het is nu rond half 7 ‘s avonds). Vorige week waren we hier op dezelfde plek (heenreis naar Yellowstone) en toen hadden we 4c en sneeuwbuien onderweg… zeg t maar dus…

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat is duur en wat is druk... Duurder is een feit, maar alles in de wereld wordt duurder.
Ook de tot een paar jaar geleden leuke bestemmingen waar je nog niet overspoeld werd met toeristen (uitzonderingen daargelaten), zoals Bali of Thailand worden steeds drukker. Als je in de winter naar de zon wil, bijvoorbeeld de Canarische eilanden wordt steeds duurder. Voor een simpele week midden januari na de feestdagen ben je tegenwoordig zomaar 150 euro per nacht kwijt in een gewoon normale accommodatie, niks bijzonders. Vlucht met onze groene vrienden van Transvertragia naar pak hem beet Lanzarote of Fuerteventura ben je ook zomaar 350 p.p kwijt voor een retour. En dan heb ik het over midden-eind januari als de kerstvakantie erop zit. Allemaal prima te doen.. Maar wel duurder dan zeg maar voor corona. En zeker duurder dan pak hem beet 5 jr geleden.
Kan het goedkoper? Vast wel. Maar feit is wel dat het allemaal steeds duurder wordt. Enige remedie is dan thuisblijven. Of lekker in de rij bij het toilethok op de camping op Terschelling. Ook prima, al vraag ik mij af of dat zoveel goedkoper is
Ook de tot een paar jaar geleden leuke bestemmingen waar je nog niet overspoeld werd met toeristen (uitzonderingen daargelaten), zoals Bali of Thailand worden steeds drukker. Als je in de winter naar de zon wil, bijvoorbeeld de Canarische eilanden wordt steeds duurder. Voor een simpele week midden januari na de feestdagen ben je tegenwoordig zomaar 150 euro per nacht kwijt in een gewoon normale accommodatie, niks bijzonders. Vlucht met onze groene vrienden van Transvertragia naar pak hem beet Lanzarote of Fuerteventura ben je ook zomaar 350 p.p kwijt voor een retour. En dan heb ik het over midden-eind januari als de kerstvakantie erop zit. Allemaal prima te doen.. Maar wel duurder dan zeg maar voor corona. En zeker duurder dan pak hem beet 5 jr geleden.
Kan het goedkoper? Vast wel. Maar feit is wel dat het allemaal steeds duurder wordt. Enige remedie is dan thuisblijven. Of lekker in de rij bij het toilethok op de camping op Terschelling. Ook prima, al vraag ik mij af of dat zoveel goedkoper is

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
We zijn meerdere keren in april naar het ZW geweest en dat is voor ons nog altijd dé ideale periode qua temperatuur. Rond de 20 graden overdag en 's nachts behoorlijk fris wat het net aangenaam maakt.
Canada zeker niet in april want dan is er nog heel wat afgesloten.
Inmiddels al zo'n 6 jaar geleden dat we in het ZW waren, gewoon omdat er zó veel andere mooie plekken zijn in de wereld die nog helemaal niet platgelopen zijn door hordes toeristen.
Kijk anders eens op onze blogs voor het ZW in april.
Canada zeker niet in april want dan is er nog heel wat afgesloten.
Inmiddels al zo'n 6 jaar geleden dat we in het ZW waren, gewoon omdat er zó veel andere mooie plekken zijn in de wereld die nog helemaal niet platgelopen zijn door hordes toeristen.
Kijk anders eens op onze blogs voor het ZW in april.
Tja Canada in april is nog wel erg koud inderdaad en nog heel veel dicht vanwege sneeuw en lawinegevaar. Dat zou ik in de zomer doen maar dan is het inderdaad wel erg druk. Is september een optie voor jullie?
Voor de woestijnparken in ZW en Death Valley enz is april wel weer een mooie tijd en minder druk. Maar voor Yosemite ben je dan wel te vroeg. Wij waren er vorig jaar vanaf 23 april en toen was er best nog wat dicht vanwege sneeuw en smeltwater overstromingen.
Over drukte kan ik kort zijn. Ja het is overal vreselijk druk! Soms is dat echt niet leuk. Maar als je dat weet kun je omheen plannen zoals iedereen hier al zegt.
Maar het ligt er dus wel heel erg aan wat je wilt zien en doen.
En ja zoals alle vakantiebestemmingen is ook Amerika / Canada behoorlijk wat duurder geworden na Corona. Te duur is relatief, de vraag is wat je ervoor over hebt.
Voor de woestijnparken in ZW en Death Valley enz is april wel weer een mooie tijd en minder druk. Maar voor Yosemite ben je dan wel te vroeg. Wij waren er vorig jaar vanaf 23 april en toen was er best nog wat dicht vanwege sneeuw en smeltwater overstromingen.
Over drukte kan ik kort zijn. Ja het is overal vreselijk druk! Soms is dat echt niet leuk. Maar als je dat weet kun je omheen plannen zoals iedereen hier al zegt.
Maar het ligt er dus wel heel erg aan wat je wilt zien en doen.
En ja zoals alle vakantiebestemmingen is ook Amerika / Canada behoorlijk wat duurder geworden na Corona. Te duur is relatief, de vraag is wat je ervoor over hebt.
Laatst gewijzigd door Roning op 26 jun 2024, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
West Canada(Calgary, Vancouver, Vancouver Island enz.) vonden wij begin september qua temperatuur en drukte prima te doen. Alleen Lake Louise en Moraine Lake vonden wij erg druk. De rest viel erg mee.
Wat betreft Yosemite, wij waren er begin deze maand. Ongepland konden wij als cadeautje ineens de Tioga pass rijden door het park richting de familie in Californië. Er lagen her en der nog sneeuwresten en de Tioga pass was een dag voor ons bezoek open gegaan. Dan praat je dus over begin juni.
Wat betreft Yosemite, wij waren er begin deze maand. Ongepland konden wij als cadeautje ineens de Tioga pass rijden door het park richting de familie in Californië. Er lagen her en der nog sneeuwresten en de Tioga pass was een dag voor ons bezoek open gegaan. Dan praat je dus over begin juni.
2018: Rondreis Zuid West-SF
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik had ook gehoopt volgend jaar met onze beide dochters (nu tieners) nog eens naar het westen te gaan. Wij zijn (en blijven door werk) gebonden aan het hoogseizoen en ik ben goed geschrokken van de kosten die zo’n reis tegenwoordig met zich meebrengt. Dat in combinatie met de drukte en de warmte denk ik dat het er niet in gaat zitten voor ons. Het wordt uiteindelijk de afweging of we het waard vinden om zoveel te investeren in deze reis, terwijl er nog zoveel mooie plekken te ontdekken zijn die voor ons toch een stuk goedkoper zijn om naartoe te gaan. We gaan bijvoorbeeld ook heel graag naar Scandinavië en ondanks dat dat best een dure bestemming is, ligt het prijskaartje voor zo’n reis toch een heel stuk lager en daar genieten we net zoveel van.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen oktober heerlijk weer, niet absurd druk, goed te doen.
Ben je gebonden aan het hoogseizoen is alles duur, druk en warm, maar ga je zoals wij doen rond maart, april of juist oktober/november kan je prima reizen, en zijn de kosten best wat lager, al is het nooit goedkoop.
Ben je gebonden aan het hoogseizoen is alles duur, druk en warm, maar ga je zoals wij doen rond maart, april of juist oktober/november kan je prima reizen, en zijn de kosten best wat lager, al is het nooit goedkoop.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Kijk eens naar onze reisverslagen van de afgelopen reizen. We zijn de laatste keren in september geweest en dit jaar in maart/april. Het waren verschillende gebieden en van allemaal kan ik zeggen dat voor- en najaar erg prettig zijn om te reizen, zowel qua drukte als qua temperatuur. En ja, de prijs is wat hij is. Een stuk duurder dan een aantal jaar geleden, maar zo is het hele leven.
Als je goedkoper wilt, zul je naar Azië moeten, maar daar is het ook warm en ook nog eens vochtige warmte. Dan heb ik liever de droge hitte van west- Amerika. A.s. september gaan we de oostkant verkennen en dan zullen we wel merken hoe het daar met de temperatuur/vochtigheid staat.
Laatste reis was van LA naar Miami
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
Daarvoor zijn we vanuit Canada (Vancouver) in Washington en Vancouver geweest en daarvoor, ook vanuit Canada, maar dan Calgary, naar o.a. Yellowstone en de Dakota's. Via de tabjes bovenaan het verslag kom je in de andere reizen.
Wat ook een optie voor jullie kan zijn als je niet van warmte houdt, is Oost-Canada, maar dan helemaal oost, maar dat is echt heel wat anders dan het westen van Amerika. In 2022 zijn we in juni in Nova Scotia en Newfoundland geweest.
Als je goedkoper wilt, zul je naar Azië moeten, maar daar is het ook warm en ook nog eens vochtige warmte. Dan heb ik liever de droge hitte van west- Amerika. A.s. september gaan we de oostkant verkennen en dan zullen we wel merken hoe het daar met de temperatuur/vochtigheid staat.
Laatste reis was van LA naar Miami
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
Daarvoor zijn we vanuit Canada (Vancouver) in Washington en Vancouver geweest en daarvoor, ook vanuit Canada, maar dan Calgary, naar o.a. Yellowstone en de Dakota's. Via de tabjes bovenaan het verslag kom je in de andere reizen.
Wat ook een optie voor jullie kan zijn als je niet van warmte houdt, is Oost-Canada, maar dan helemaal oost, maar dat is echt heel wat anders dan het westen van Amerika. In 2022 zijn we in juni in Nova Scotia en Newfoundland geweest.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1173 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi
-
- 4 Reacties