Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bennogr
Amerika-expert

Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: een artikel uit de New York Times (21 maart 2025) over visa's, elektronische bezoekersvisa (ESTA en zo), de problemen die sommige toeristen gehad hebben en de rechten (of het gebrek eraan) van toeristen.

https://www.nytimes.com/2025/03/20/trav ... -visa.html
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Bericht door Trails »

Hier nog een artikel van een Canadese politicus.
Voor ons is dit alles de reden dat wij het plannen van een volgende camperreis hebben gestopt. We hebben (voor de komende 4 jaren) geen zin in die onzin van Trump en kornuiten. Het begint daar zeer akelige vormen aan te nemen.
Er zijn zó veel mooie plekken op de wereld. We gaan naar Canada.
Elbows up Canada!!!

https://charlieangus.substack.com/p/my- ... rkXBtp0Jhg
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Bennogr Het artikel is zonder account niet te lezen zo.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Het was net ook op het nieuws en ik hoorde het zojuist ook van iemand. Zijn geen leuke verhalen
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Janena
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Janena »

Ook een artikel op nos.nl:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256077 ... p-vakantie

Ben gestopt met het voorbereiden van een vakantie naar het zuidwesten van de Verenigde Staten. Het wordt nu waarschijnlijk Canada.
Gelukkig ben ik eind vorig jaar nog in Boston gestart en via NY en Chicago naar San Francisco gereisd met Amtrak ( de California Zephyr is echt fantastisch). Zo jammer om te zien dat dit land in korte tijd zo hard achteruit gaat tot het punt dat het voor toeristen allemaal erg onzeker is geworden.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Aantal toeristen naar VS neemt flink af
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Zeer overtrokken allemaal, het betreft incidenten welke pre-Trump natuurlijk ook zijn voorgekomen. Dit is niet iets van vandaag.
Ik sta in contact met USDA, en wordt gewoon netjes te woord gestaan over alle vragen die ik heb.
Iedereen die huiverig is staat natuurlijk wel in zijn recht om elders vakantie te gaan vieren, dan wellicht gewoon over 4 jaar weer terug komen..
Coyote Buttes
Amerikakenner

Bericht door Coyote Buttes »

Vanochtend op NOS.nl ook een artikel over reizen naar Amerika.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256077 ... p-vakantie
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Eens met bensiegel. Reizigers houden zich niet aan visum voorwaarden, geven verdachte antwoorden mbt werk/longstay, en niet verschijnen bij rechtzaak. Typisch 'Trump is stom' verhaal weer van de nos.
19 States so far...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De één is ooit met drugs in de auto opgepakt, de ander komt met zijn vrouw uit Peru op een verlopen visum het land in, anderen hebben een overstay. Ook onder Biden, Obama of welke president dan ook werdt je dan opgepakt of teruggestuurd. Alleen nu is het voor de misschien toch wat linkse media groot nieuws, want Trump.
Maar blijf allemaal lekker weg, rustigere vluchten en vakanties voor de rest van ons….. :mrgreen:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als ik het goed heb begrepen hebben deze reizigers geen toegang gekregen (kunnen regelen) tot juridische hulp tijdens hun detentie. Dat wijst toch wel op een probleem met het Amerikaanse grensbeleid. Ik vind het wel logisch dat de kritiek dan wordt gericht op de autoriteiten in plaats van op de reizigers in de berichtgeving.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 23 mar 2025, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nogmaals, het is nooit anders geweest, ook qua juridische hulp.
Amerika functioneert op een wat andere golflengte dan andere delen van de wereld op dat vlak, al jaren.
Of dat goed of slecht is is een ander verhaal.

Maar voordat het weer over politiek gaat, ik bemoei me er niet meer mee. :thumbup:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

ik snap de hysterie niet zo eigenlijk. Alle gevallen die in het nieuws komen zijn niet de standaard, gemiddelde toerist die zijn of haar zaakjes keurig op orde heeft. Als toerist heb je weinig last van de politiek is mijn ervaring, ik ben dus gewoon aan het voorbereiden voor Florida komend jaar..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ronenivonne
Amerikakenner

Bericht door ronenivonne »

Wij ook en ook Florida trouwens, maar toch iets om in het achterhoofd te houden.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Precies, en ze zullen ook niet je laptop en telefoon gaan uitpeilen. Alleen als je bekend staat als een persoon met veel status/aanzien en tegelijkertijd een uitgesproken mening verkondigt, zullen ze je eruit vissen lijkt me.

Van wat ik nu heb gelezen, is er nog niemand die gewoon een maandje op vakantie gaat en alles netjes op orde heeft tegengewerkt.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

ClaireVHaut schreef:
23 mar 2025, 13:05
ik snap de hysterie niet zo eigenlijk. Alle gevallen die in het nieuws komen zijn niet de standaard, gemiddelde toerist die zijn of haar zaakjes keurig op orde heeft. Als toerist heb je weinig last van de politiek is mijn ervaring, ik ben dus gewoon aan het voorbereiden voor Florida komend jaar..

Precies dit. De media pakken een paar uitzonderlijke gevallen en blazen het op, waardoor mensen weer eens onnodig in paniek raken. Als je gewoon je zaken op orde hebt met name vooral je Esta en je aan de regels houdt, is er niks aan de hand.

Dit is typisch zo’n geval van perceptie beïnvloeding hoe vaker je iets hoort, hoe sneller je het gaat geloven, ook al is de kans dat het jou overkomt minimaal. Goed voorbereid zijn is prima, maar jezelf gek laten maken en aan jezelf twijfelen slaat nergens op.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Wat een paar opgeblazen media artikelen weer voor invloed hebben op mensen die dat allemaal voor waar aannemen, toegang tot Amerika was altijd al een vraagteken tot je door de immigratie heen was. Zelf ben ik ook 1 keer tegen gehouden en moest naar een aparte ruimte voor een extra check op mijn Esta en dat kwam helemaal goed na een check van een immigratie officer en daarna konden we de reis gewoon vervolgen. Bij mij zou het om een fout gegaan zijn die op Schiphol was gemaakt bij de incheck balie kreeg ik te horen, of dat werkelijk zo was is altijd een vraag gebleven natuurlijk.

En dat er nu wat strenger gecontroleerd wordt dat gebeurt momenteel ook bij verschillende landen in Europa, het UK dat met een soort ESTA is gaan werken, Spanje waar gegevens doorgegeven moeten worden van toeristen die er verblijven en dan hebben we ook nog binnen Schengen verschillende verhoogde grenscontroles. Vreemd genoeg wordt dat dan niet aangehaald door de media en normaal gevonden.

Laten we maar gewoon stellen dat neutrale media er niet echt meer is en dat we linkse en rechtse media hebben tegenwoordig en dat je zelf moet bepalen welke kant je gelooft.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Iedereen kan wel alles verdedigen en goedpraten, maar voorheen werd je op het vliegtuig teruggestuurd. Of moest je omkeren bij de grens als je via Canada of Mexico binnen wil komen. Nu zijn er zaken van mensen die 2 weken in een gevangenis zitten in plaats van direct teruggestuurd te worden. Duitsland, Engeland, Denemarken en Finalnd hebben het reisadvies niet voor "hysterie" en media verhalen aangepast. Er is wel degelijk een verandering van aanpak aan de grens.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ben benieuwd hoe lang dit topic nog open blijft. Dit is voer voor discussie.. :lol:
Ik las vanmorgen de kop van het artikel van de NOS en had al zo'n vermoeden... En mijn vermoedens klopte, zo bleek later in het artikel
In twee gevallen gaat het om Duitse toeristen die vanuit Mexico de grens wilden oversteken. Naar eigen zeggen hadden zij onbedoeld vragen van de douane verkeerd beantwoord, waardoor het leek alsof ze illegaal in het land wilden werken of blijven.
Gevalletje border control Australia? '' Goh, ik had een levende kat in mijn rugtas, ik wist niet dat ik dit moest aangeven ''

Wij plannen gewoon door voor het najaar. We hebben nog 4 jaar Global Entry en houden het gewoon rustig in de gaten en laten ons vooral niet gek maken door allerlei artikelen waarvan de kop een beetje riekt naar het zoeken van sensatie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik vind het heel dapper dat reizigers die bij de grens zijn aangehouden, en weken zonder rechtshulp zijn vastgezet, van zich laten horen. De eerste impuls is (ook bij mij) om de schuld bij het slachtoffer te zoeken of om te redeneren dat dit niet iets is van de laatste tijd. Dat kan allemaal best zo zijn, maar daarmee praat je het niet goed. Ik vind de berichtgeving dan ook niet hysterisch of zoeken naar sensatie. Het is een goede reminder om de zaken voor je reis goed op orde te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer