Ticket betaling op Amex komt niet door
Geplaatst: 17 jul 2025, 14:38
Afgelopen 4 juli 2 tickets AMS-PDX geboekt. Betalen via de website van KLM ging niet dus de boekingslijn gebeld (hadden wel al een boekingsnummer). Daar werd ik prima geholpen en werd mijn boeking via een beveiligde verbinding op de telefoon via Amex betaald. Meteen ontvingen wij onze tickets en zagen we een reservering op onze Amex (in de app) So far so good...
Enkele dagen later wilde wij gebruik maken van het fly now pay later principe van de Amex en dus logde wij in op de website. Nu is de hele betaling verdwenen. Ook de reservering. Paar dagen gewacht...nog niets... contact opgenomen met Amex: zij zeggen in eerste instantie dat ze de betaling wel zien maar dat hij nog niet op ons account staat. Dat is raar. Enkele dagen later nemen wij opnieuw contact met ze op. Op dat moment zegt Amex dat de betaling niet is door gezet door KLM en dat wij contact met hun moeten opnemen. Let op! Ik heb gewoon tickets en kan ook een factuur downloaden bij KLM (wat ik heb gedaan)
Maar ik ben ook een eerlijk mens en dus neem ik afgelopen weekend contact op via whats app met KLM. Leggen het verhaal uit en vragen hun om het voor ons te controleren. Na lang wachten komt de dame terug in de chat. Ze heeft het na moeten vragen maar de betaling staat aan hun kant goed zegt ze. Op mijn opmerking dat er ergens iets fout gaat want wij hebben niet betaald zegt zij dat het niet aan hun ligt en dat onze tickets gewoon goed zijn. Ik geef nogmaals aan dat ik niet wil dat ze onze tickets annuleren en zij zegt dat als het over een paar dagen nog niet goed is dat zij contact met ons opnemen.... afijn..... 4 dagen verder nu... niets...
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik heb er alles aan gedaan om aan te geven dat er ergens iets fout gaat maar beide partijen zeggen dat het aan de ander ligt maar ik ben wel een klein beetje bang dat ik straks de dupe ben en met mijn koffers op Schiphol aan komen en dan niet in mag stappen (uiteraard heb ik nu overal screenshots van gemaakt behalve van de eerste reservering want ik had verwacht dat dat gewoon goed zou gaan)
Enkele dagen later wilde wij gebruik maken van het fly now pay later principe van de Amex en dus logde wij in op de website. Nu is de hele betaling verdwenen. Ook de reservering. Paar dagen gewacht...nog niets... contact opgenomen met Amex: zij zeggen in eerste instantie dat ze de betaling wel zien maar dat hij nog niet op ons account staat. Dat is raar. Enkele dagen later nemen wij opnieuw contact met ze op. Op dat moment zegt Amex dat de betaling niet is door gezet door KLM en dat wij contact met hun moeten opnemen. Let op! Ik heb gewoon tickets en kan ook een factuur downloaden bij KLM (wat ik heb gedaan)
Maar ik ben ook een eerlijk mens en dus neem ik afgelopen weekend contact op via whats app met KLM. Leggen het verhaal uit en vragen hun om het voor ons te controleren. Na lang wachten komt de dame terug in de chat. Ze heeft het na moeten vragen maar de betaling staat aan hun kant goed zegt ze. Op mijn opmerking dat er ergens iets fout gaat want wij hebben niet betaald zegt zij dat het niet aan hun ligt en dat onze tickets gewoon goed zijn. Ik geef nogmaals aan dat ik niet wil dat ze onze tickets annuleren en zij zegt dat als het over een paar dagen nog niet goed is dat zij contact met ons opnemen.... afijn..... 4 dagen verder nu... niets...
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik heb er alles aan gedaan om aan te geven dat er ergens iets fout gaat maar beide partijen zeggen dat het aan de ander ligt maar ik ben wel een klein beetje bang dat ik straks de dupe ben en met mijn koffers op Schiphol aan komen en dan niet in mag stappen (uiteraard heb ik nu overal screenshots van gemaakt behalve van de eerste reservering want ik had verwacht dat dat gewoon goed zou gaan)