Pagina 1 van 3
creditcard laten zien bij vertrek?
Geplaatst: 02 mar 2007, 10:17
door Adriane
heeft iemand al ervaren dat er bij vertrek of aankomst naar/in de VS en vv gevraagd is naar de creditcard waarmee je je ticket hebt betaald? Ik heb een Visa creditcard en die hebben een omwisseling gedaan. Ik heb een nieuwe kaart met een ander rekening nr. De kaart waar ik mijn vlucht mee betaald heb is inmiddels doorgeknipt.
Ik dacht dat hier al een topic over was, maar kan het niet vinden. Sorry als ik niet goed genoeg gezocht heb!
Bedankt alvast!
Geplaatst: 02 mar 2007, 10:31
door hekkie
In al die keren dat ik naar de VS ben geweest, is mij nog nooit om mijn creditcard gevraagd. Dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Gr. Marjan
Geplaatst: 02 mar 2007, 10:42
door Pascal
Dat hebben mij ook nog nooit gevraagd en trouwens heeft het bij mij toch geen nut want mijn tickets betaal ik nooit met een kredietkaart, maar steeds met een overschrijving.
Geplaatst: 02 mar 2007, 11:05
door Pete.Z
Nog nooit meegemaakt.
Er is inderdaad een niet zo oud topic over,maar ik kan het niet vinden.
Geplaatst: 02 mar 2007, 11:28
door Adriane
Het gaat alleen maar om tickets die daadwerkelijk betaald zijn met een creditcard. Ik vlieg zelf ook al een aantal jaren 2x per jaar naar de VS en het is mij ook nog nooit gevraagd. Ik dacht dat het iets was van recente datum.
Ik heb inmiddels cheaptickets.nl (waar ik mijn ticket geboekt heb) een email gestuurd.
Als ik iets meer te weten kom zal ik het laten weten. Bedankt voor de antwoorden.
Geplaatst: 02 mar 2007, 11:37
door Coyote
Ik geloof dat ik zoiets laatst vermeld had op het forum. Bij onze e-ticket's van afgelopen januari van United Airlines stond heel duidelijk vermeld dat je je creditcard (waarmee geboekt was) moest tonen. Nou lijkt mij dat geen probleem, die heb je immers bij de hand. Heb je d.m.v. een overschrijving betaald, dan zal dat misschien ook wel in het systeem zichtbaar zijn. In Adriane's geval is dat natuurlijk niet mogelijk maar het lijkt mij dat het geen probleem hoeft te zijn. Zoiets gebeurt natuurlijk vaker. Ben benieuwd wat ze zeggen naar aanleiding van Adriane's email.
Bij Marjan en mij is er in januari overigens niet naar gevraagd bij United. Wel bekeken ze de uitdraai van het e-ticket goed. Omdat wij een upgrade deden naar Economy Plus kregen ze mijn creditcard (waar ook de tickets mee betaald waren) overigens alsnog te zien. Zou kunnen dat er daarom niet verder naar gevraagd is. Wie zal het zeggen?
Roland
Edit: volgens mij bedoelen jullie
dit berichtje van mij over het tonen van de creditcard.

Geplaatst: 02 mar 2007, 13:13
door Adriane
Dank je wel Roland. Dat is inderdaad het berichtje wat ik bedoelde.

Ik heb inmiddels contact gehad met Visa en de medewerkster die ik daar sprak had hierover toevalligerwijs een week geleden van een collega gehoord. Ze bevestigde dat dit inderdaad problemen voor mij kan opleveren. Ze stelde voor om te proberen alsnog een cc voor me aan te laten maken met mijn oude rek.nr. maar of dit lukt... Van cheaptickets.nl heb ik nog geen antwoord terug.
BTW, ik vlieg net zoals Roland en Marjan in mei met United.
Groeten, Adriane.
Geplaatst: 02 mar 2007, 13:30
door Coyote
Adriane schreef:Van cheaptickets.nl heb ik nog geen antwoord terug.
BTW, ik vlieg net zoals Roland en Marjan in mei met United.
Ik zou denk ik contact opnemen met United Airlines zelf. Zij verlangen het immers? Je kunt ze vanuit Nederland op het volgende telefoonnummer bereiken: 020-201 3708.
Wie weet kunnen zij je veel sneller aan een antwoord helpen.
Succes.
Roland
Geplaatst: 02 mar 2007, 14:10
door Clint
Een handige toevoeging voor dit topic, niet direct voor de topic starter maar wellicht voor zoekers in de toekomst:
Delta Airlines heeft mij ook eens verplicht om de creditcard waarmee mijn ticket gebooked was te laten zien. Het probleem was dat ik het ticket van iemand kado gekregen had en het dus niet met mijn CC was betaald. Erger nog, de betreffende CC was in de VS en niet in Nederland. Wat we toen hebben gedaan is dat de koper van het ticket het de CC naar de plaatselijke Delta Desk op het vliegveld in de VS is gegaan. De CC heeft laten zien en toen heeft Delta in hun systeem gezet dat alles in orde was.
Geplaatst: 02 mar 2007, 14:28
door nicky
hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Geplaatst: 02 mar 2007, 14:34
door Coyote
nicky schreef:hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Nicky bedankt voor je informatie.
Maar wat nu als mensen de creditcard waarmee betaald is niet meer hebben (is bijv. vervallen, andere bank, omwisseling). Hoe lossen jullie dat dan op? Het lijkt mij dat dat soort gevallen wel eens voorkomen. Kun je daar iets over vertellen?
Roland
Geplaatst: 02 mar 2007, 15:01
door Adriane
nogmaals bedankt Roland voor het nummer van United, maar die hoef ik nu na het lezen van Nicky's bericht niet meer te bellen. Dank je wel Nicky voor je antwoord. Het is me helemaal duidelijk nu.
Gr. Adriane
Geplaatst: 02 mar 2007, 15:07
door nicky
Hallo Roland
We laten de passagier naar ons kantoor komen met het afschrift van de credit card afschrijving waar ook het credit card nummer en de naam van de passagier op staat. De passagier moet zich legitimeren en een formulier invullen. Als de credit card gestolen is dan moet hij een brief van de credit card maatschappij meenemen en verder dezelfde procedure. Het kan ook zijn dat de credit card houder een ticket voor iemand anders gekocht heeft, geen probleem maar dan moet de credit card houder ook naar ons kantoor toekomen. Last minute, dus bij de incheck balie is dit allemaal zeer lastig. We laten mensen dan een nieuw ticket kopen omdat in ons in-check systeem de laatste 4 cijfers van de credt card ingevoerd moeten worden anders kan er niet in gechecked worden. Het oude ticket wordt dan terug gestort naar de oude credit card (met administratie kosten). Helaas dat dit allemaal zo moet gaan maar er wordt zoveel gefraudeerd met credit cards op internet......
Nicky
Geplaatst: 02 mar 2007, 16:13
door Coyote
Nicky,
bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Mocht je dus in een situatie zitten dat je inmiddels een andere creditcard hebt én rechtstreeks bij een airline geboekt hebt dan kun je het beste van te voren contact opnemen met de airline hoe nu te handelen (langskome o.i.d.)?
Wil ik overigens nog wel vermelden dat United Airlines niet specifiek gevraagd heeft naar mijn creditcard waarmee ik geboekt had. Ook Delta heeft vorig jaar zomer nergens naar gevraagd toen ik incheckte (ook daar had ik het rechtstreeks geboekt).
Maar goed, het staat vermeld in de papieren om de creditcard te tonen en dus kun je maar beter maatregelen nemen als je dat niet kunt. Ik heb ook nog geen verhalen gehoord van mensen die hierdoor in de problemen zijn geraakt.
Roland
Geplaatst: 02 mar 2007, 20:47
door Ineke
Ik heb vorig jaar rechtstreeks bij de KLM via internet geboekt en (uiteraard met mijn credicard) betaald. Mij is door de KLM niets gevraagd en ook niet gecontroleerd. Misschien per maatschappij verschillend?
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Geplaatst: 02 mar 2007, 21:29
door mirdj
Ik heb al verschillende keren rechtstreeks bij United, US Airways en Continental geboekt en er is nog nooit naar de cc gevraagd.
Geplaatst: 04 mar 2007, 16:00
door jvinch
nicky schreef:hallo
Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij. Iedereen die op onze eigen site met een credit card betaald moet deze ook laten zien bij het in checken (is al sinds een jaar of 3 en staat duidelijk op de site en de tickets), we doen dit om credit card fraude tegen te gaan. Iedereen die een ticket koopt bij een reisburo (internet of winkel) en met credit card betaald hoeft deze niet te laten zien, de betaling wordt immers aan het reisburo gedaan en niet rechtstreeks aan de luchtvaartmaatschappij. Als er dus een ticket gekocht is met credit card bij cheaptickets voor een vlucht met UA is er niets aan de hand maar is er ticket gekocht op de site van UA dan moet de credit card getoond worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Ik wil niet vervelend doen maar ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat de airlines nog steeds proberen te voorkomen dat je de laagst mogelijke prijs voor je ticket betaald.
Afhankelijk van in welk land je het ticket koopt, zitten er nog steeds enorme verschillen in de ticketprijs, afhankelijk van aanbod en concurrentie op de bestemming. Toen ik vorig jaar vanuit de VS een ticket voor mijn zus naar Chicago wilde kopen (zij zou dus van Nederland vliegen en ik zou het ticket betalen), was de prijs die ik vanuit Amerika kreeg veel lager dan de prijs die zij lokaal kon krijgen. En dat willen de airlines natuurlijk voorkomen door te vereisen dat de credit card moet worden getoond. Het is een beetje laf om het op het voorkomen van credit card fraude te gooien, daar heeft het namelijk geen pepernoot mee te maken.
En reisburo's - tja dat is inderdaad geen probleem omdat die de lokaal aangeboden tickets verkopen. Daarom heeft de airline daar niet zo veel moeite mee.
Geplaatst: 11 mei 2007, 15:21
door michelly
nicky schreef:Hallo Roland
We laten de passagier naar ons kantoor komen met het afschrift van de credit card afschrijving waar ook het credit card nummer en de naam van de passagier op staat. De passagier moet zich legitimeren en een formulier invullen. Als de credit card gestolen is dan moet hij een brief van de credit card maatschappij meenemen en verder dezelfde procedure. Het kan ook zijn dat de credit card houder een ticket voor iemand anders gekocht heeft, geen probleem maar dan moet de credit card houder ook naar ons kantoor toekomen. Last minute, dus bij de incheck balie is dit allemaal zeer lastig. We laten mensen dan een nieuw ticket kopen omdat in ons in-check systeem de laatste 4 cijfers van de credt card ingevoerd moeten worden anders kan er niet in gechecked worden. Het oude ticket wordt dan terug gestort naar de oude credit card (met administratie kosten). Helaas dat dit allemaal zo moet gaan maar er wordt zoveel gefraudeerd met credit cards op internet......
Nicky
Wij hebben van de rabobank ook deze week een nieuwe creditcard gekregen. Met een nieuw nummer dus. Ik heb zojuist even naar British Airways gebeld en die zeiden dat dit geen probleem was. Gewoon je paspoort was genoeg. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Op hun site staat tenslotte dat je wel de creditcard waarmee de boeking gemaakt was mee moet brengen.
Ik ben overigens wel van plan om de oude (niet meer werkende) cc gewoon mee te nemen.
Elly
Geplaatst: 11 mei 2007, 15:30
door Clint
BA heeft mij nog nooit wat gevraagd

Geplaatst: 11 mei 2007, 15:45
door Saartje
Ook nog nooit meegemaakt (American Airlines, Delta, United).
Wel vraagt immigratie in de VS je wie je ticket gekocht heeft en hoe hij/zij ervoor betaald heeft. Maar nooit meer dan dat.
