Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop veilig mee op een rondreis?
Laptop veilig mee op een rondreis?
Vorig jaar hebben we de laptop meegenomen naar Florida en willen dat dit jaar eigenlijk weer doen, alleen nu reizen we elke dag naar een ander hotel, hoe veilig is dat als we bv. een dag naar een dierentuin of andere attractie gaan en de laptop de hele dag in de auto laten liggen?
Niet alleen wordt het bloedheet daar maar ook ivm inbraken in auto's?
We hebben wel zo'n kabel, die we eventueel aan een stoel kunnen vastketenen maar volgens mij is dat ook niet super veilig en ik heb eigenlijk geen zin om er de hele dag mee te slepen?
Iemand ervaring hiermee? wel of niet in de auto laten liggen of hebben al die parken wel kluisjes die groot genoeg zijn voor laptops?
vast bedankt,
Paula
Niet alleen wordt het bloedheet daar maar ook ivm inbraken in auto's?
We hebben wel zo'n kabel, die we eventueel aan een stoel kunnen vastketenen maar volgens mij is dat ook niet super veilig en ik heb eigenlijk geen zin om er de hele dag mee te slepen?
Iemand ervaring hiermee? wel of niet in de auto laten liggen of hebben al die parken wel kluisjes die groot genoeg zijn voor laptops?
vast bedankt,
Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zo veilig als in Nederland denk ik....
Dus niet in het zicht,en bij voorkeur meenemen.
Laatste keer had ik mijn iBook in een laptop tas die in de Chevrolet Trailblazer precies in het opbergvak onder de mat van de bagageruimte paste,dat werkte prima,en als je een auto met kofferbak hebt daarin.
Maar meenemen blijft het veiligst,als niemand je overvalt tenminste.....
Dus niet in het zicht,en bij voorkeur meenemen.
Laatste keer had ik mijn iBook in een laptop tas die in de Chevrolet Trailblazer precies in het opbergvak onder de mat van de bagageruimte paste,dat werkte prima,en als je een auto met kofferbak hebt daarin.
Maar meenemen blijft het veiligst,als niemand je overvalt tenminste.....

Vraag hoort misschien niet specifiek thuis bij 'zuidwesten' maar ik wil
even inhaken op deze vraag met wat andere vragen rondom het
meenemen van een laptop.
Ik twijfel nl. nog steeds ...
- wat heb je allemaal nodig om 'm ginds te kunnen gebruiken?
- mag je een laptop als extra handbagage mee nemen in het vliegtuig?
(dus bv 1 rugzak + 1 laptop-tas)
- mag je de laptop tijdens de vlucht gebruiken om bv een verslag in Word
uit te tikken of een spelletje te spelen?
Het gaat me niet zozeer om het gemak tijdens de vakantie online te
kunnen maar vooral om een verslag bij te houden. Als ik na 3 weken
thuis kom en dan alles nog uit 'moet' werken zie ik de bui al hangen,
dat gebeurt wrschlk niet en sowieso vergeet je dan bepaalde dingen.
En om tijdens de vakantie alles op te schrijven (je weet wel, met een
pen op papier ...) en het dán thuis over te tikken ... nee ...
even inhaken op deze vraag met wat andere vragen rondom het
meenemen van een laptop.
Ik twijfel nl. nog steeds ...
uit te tikken of een spelletje te spelen?
Het gaat me niet zozeer om het gemak tijdens de vakantie online te
@ Paula:
In Amerika hebben wij onze laptop 4 weken in de auto gehad. Ook wij hadden een Chevrolet Trailblazer, maar we lieten de tas tussen achter- en voorbank staan met daaroverheen jassen of handdoeken.
Gewoon wat nonchalant weggemoffeld.
Bovendien had de auto rondom donkere ruiten en dat scheelt natuurlijk wel met de inkijk.
Iedere avond hadden we een ander hotel, dan ging alle bagage (inclusief laptop) mee naar de hotelkamer.
Als we overdag gingen wandelen of enkele uren bij de auto weg waren lieten we alle bagage in de auto, behalve natuurlijk de reispapieren en waardevolle documenten.
Dat zat allemaal in mijn rugzakje.
Eigenlijk heb je geen keus als je een rondreis maakt.
Waar moet je naar toe met je koffers, rugzakken of laptop ? Je moet er maar op vertrouwen dat alles nog in de auto ligt als je terugkomt.
@Mrloes:
Je hebt nodig....de laptop, snoer voor netvoeding, muis.
Wij nemen nog extra mee: een kabeltje om verbinding te maken als er onverhoopt géén wifi beschikbaar is in de motelkamer (ik weet niet hoe zo'n kabel heet
)
Als er wel wifi beschikbaar is, dan is het een kwestie van de laptop aanzetten en een draadloos netwerk opzoeken op je computer.
Heel soms krijg je in het hotel een extra kastje mee met bijbehorende code, maar dat is ons in 4 weken maar 1 of 2 keer overkomen en dat wijst zich vanzelf).
Het lijkt allemaal veel ingewikkelder dan het is.
Wij hadden laptop en rugzak bij ons en niemand heeft er iets van gezegd.
Of dat nu nog mag weet ik niet zeker, ik lees hier op het forum allerlei verontrustende berichten over de hoeveelheid handbagage.
Vraag dit even na bij je vliegmaatschappij.
En je derde vraag: ja, je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht.
Ik heb tijdens mijn eerste reis naar de USA alles opgeschreven in een reisjournaal.
Later heb ik de hele boel over moeten tikken op mijn weblog.
Tjonge, wat een werk was dat !!
Dat doe ik dus nooit meer.
Dus....lekker meenemen die laptop, daar ga je een hoop plezier van hebben !
In Amerika hebben wij onze laptop 4 weken in de auto gehad. Ook wij hadden een Chevrolet Trailblazer, maar we lieten de tas tussen achter- en voorbank staan met daaroverheen jassen of handdoeken.
Bovendien had de auto rondom donkere ruiten en dat scheelt natuurlijk wel met de inkijk.
Iedere avond hadden we een ander hotel, dan ging alle bagage (inclusief laptop) mee naar de hotelkamer.
Als we overdag gingen wandelen of enkele uren bij de auto weg waren lieten we alle bagage in de auto, behalve natuurlijk de reispapieren en waardevolle documenten.
Waar moet je naar toe met je koffers, rugzakken of laptop ? Je moet er maar op vertrouwen dat alles nog in de auto ligt als je terugkomt.
@Mrloes:
Je hebt nodig....de laptop, snoer voor netvoeding, muis.
Wij nemen nog extra mee: een kabeltje om verbinding te maken als er onverhoopt géén wifi beschikbaar is in de motelkamer (ik weet niet hoe zo'n kabel heet

Als er wel wifi beschikbaar is, dan is het een kwestie van de laptop aanzetten en een draadloos netwerk opzoeken op je computer.
Heel soms krijg je in het hotel een extra kastje mee met bijbehorende code, maar dat is ons in 4 weken maar 1 of 2 keer overkomen en dat wijst zich vanzelf).
Het lijkt allemaal veel ingewikkelder dan het is.
Wij hadden laptop en rugzak bij ons en niemand heeft er iets van gezegd.
Of dat nu nog mag weet ik niet zeker, ik lees hier op het forum allerlei verontrustende berichten over de hoeveelheid handbagage.
Vraag dit even na bij je vliegmaatschappij.
En je derde vraag: ja, je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht.
Ik heb tijdens mijn eerste reis naar de USA alles opgeschreven in een reisjournaal.
Later heb ik de hele boel over moeten tikken op mijn weblog.
Tjonge, wat een werk was dat !!
Dat doe ik dus nooit meer.
16x USA / 30 staten
ja dat mag, alleen wel aan denken dat de batterij niet zo lang meegaat, je kan ook een extra batterij aanschaffen natuurlijk.mrloes schreef:
uit te tikken of een spelletje te spelen?...
Wij nemen een omvormer mee en een stekkerdoos met iets van 5 stekkers, zo kan je meerdere dingen tegelijk opladen.
daarom wil ik hem dus ook meenemen, anders komt er niets meer van.mrloes schreef:Het gaat me niet zozeer om het gemak tijdens de vakantie online te
groeten Paula
Ik weet niet precies wat voor auto we krijgen, ik weet alleen dat het een fullsize is.Liz schreef:@ Paula:
En was ook wel van plan om hem een beetje weg te moffelen maar ik weet niet hoe inbraakgevoelig de parkeerterreinen bij de attractieparken zijn en hoe heet het in de auto wordt en of die laptop daar wel tegen kan.
Maar ik ben ook zeker van plan om hem mee te nemen.
groeten Paula
Bedankt voor alle antwoorden en tips.
Het lijkt me echt ideaal om er eentje mee te nemen maar ik "moet" ook
al het 1 en ander mee nemen aan foto-spullen dus ik twijfel. Mede omdat
ik de laptop v mijn vader niet wil lenen dus ja - wat dan? Een 2e handse kopen? Een laptop huren?
- zucht - wat een gruwelijk luxeprobleem - I know - excuses
al het 1 en ander mee nemen aan foto-spullen dus ik twijfel. Mede omdat
ik de laptop v mijn vader niet wil lenen dus ja - wat dan? Een 2e handse kopen? Een laptop huren?

Wij hadden vorig jaar allemaal een extra tas, mijn man had de laptop(er kunnen trouwens heeeeeeeeeel wat spullen in zo'n laptop tasmrloes schreef:Bedankt voor alle antwoorden en tips.
al het 1 en ander mee nemen aan foto-spullen dus ik twijfel.:

Dat is iets wat je zelf moet uitzoeken denk ik, volgens mij is huren erg duur, misschien eens op Marktplaats kijken?mrloes schreef:Mede omdat
gr. paula
groeten Paula
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij nemen allemaal onze eigen laptop mee (ja, decadent, ik weet het). Peet gaat stage lopen en houdt zijn eigen log bij, wij gaan samen trekken met de camper en vinden het heerlijk om 's avonds onder de luifel of binnen als het koud is, lekker te surfen, verslag bij te werken, foto's te uploaden en dat soort werk.
Wij hebben ze vorig jaar ín de handbagage gehad, dus niet als extra tas. Dit jaar gaat in elk geval Alberts laptoptas mee, daar past die van mij wel bij.
Tja, en onderweg? In een camper kan ook ingebroken worden, maar eigenlijk maak ik me er nooit zo druk om. Voor mijn gevoel is Amerika veel veiliger dan Nederland, zeker bij de attractieparken enzo. Het enige waar ik maatregelen voor neem is mijn medicatie, ik heb áltijd reserverecepten in mijn tas. Reisdocumenten liggen ook goed opgeborgen in de camper.
Wij hebben ze vorig jaar ín de handbagage gehad, dus niet als extra tas. Dit jaar gaat in elk geval Alberts laptoptas mee, daar past die van mij wel bij.
Tja, en onderweg? In een camper kan ook ingebroken worden, maar eigenlijk maak ik me er nooit zo druk om. Voor mijn gevoel is Amerika veel veiliger dan Nederland, zeker bij de attractieparken enzo. Het enige waar ik maatregelen voor neem is mijn medicatie, ik heb áltijd reserverecepten in mijn tas. Reisdocumenten liggen ook goed opgeborgen in de camper.
- Color01
- Amerika-expert
je kunt hier een laptop kopen en als de vakantie er op zit, dan breng je hem terug... want je kunt hier zonder problemen tot en met 30 dagen het product terug brengen ... vrienden van mij uit nederland hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan ...ze hadden een laptop gekocht bij Circuit city ..en toen de vakantie er op zat . toen hebben ze de laptop terug gebracht .. en zonder vragen hebben ze het geld weer terug gekregen...
- Bushmaster
- Amerika-expert
Return guidelines Circuit City;Color01 schreef:je kunt hier een laptop kopen en als de vakantie er op zit, dan breng je hem terug... want je kunt hier zonder problemen tot en met 30 dagen het product terug brengen ... vrienden van mij uit nederland hebben dat 2 jaar geleden ook gedaan ...ze hadden een laptop gekocht bij Circuit city ..en toen de vakantie er op zat . toen hebben ze de laptop terug gebracht .. en zonder vragen hebben ze het geld weer terug gekregen...
Digital cameras, camcorders, desktop PCs, notebook PCs, monitors, printers, scanners, projectors, PDAs, mobile video, GPS and radar detectors must be returned within 14 days of the sale date, and (except where prohibited by law) are subject to a 15% restocking fee if returned opened or in a non-factory sealed box.
Jee, daar zou ik niet opkomen ... iets kopen in Amerika, het 2-3 weken gebruiken en het dan doodleuk terug brengen. Tuurlijk, als de mogelijkheid bestaat zou je gek zijn om het anders te doen maar ik zit dan weer 'weird' in elkaar en (oké, komt ie:) durf dat niet!!! Ik zou de
hele vakantie rondlopen met de vraag - wat als ze 'm nu dadelijk niet terugnemen!???
hele vakantie rondlopen met de vraag - wat als ze 'm nu dadelijk niet terugnemen!???
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn laptop (eigenlijk van m'n baas) gaat gewoon mee. Overdag in de tas in de auto (in de achterbak of in de buurt van de passagiersstoel) en 's avonds mee het hotel in. Wij houden een weblog bij en het is ook wel heel makkelijk om streets & trips bij de hand te hebben mocht je de route om willen gooien.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Op heel veel plekken is dit gratis. Vaak zie je dat al op de website of bijvoorbeeld op een uithangbord: Free WIFI.
Wij zijn geen motelmensen, maar op campings betaalden we zo tussen de 2 en 6 dollar voor 24 uur verbinding. Vaak dus ook gratis, maar een betaalde verbinding was vaak wel beter van kwaliteit.
Wij zijn geen motelmensen, maar op campings betaalden we zo tussen de 2 en 6 dollar voor 24 uur verbinding. Vaak dus ook gratis, maar een betaalde verbinding was vaak wel beter van kwaliteit.
mrloes schreef:Andere (laptop) vraag: wat betaal je gemiddeld in een motel als
je online gaat met je eigen laptop? Betaal je dan per minuut?
Ik heb nooit (lees: nooit) één penny betaald om te kunnen internetten.
En wij hadden bijna elke avond een ander motel.
Let op de borden "Free high speed internet" of "" Free wifi" en je kunt je
helemaal suf surfen op je motelkamer

16x USA / 30 staten
Oooh ... jullie maken de keuze er niet makkelijker op, hihi.
Ik overweeg een 2e hands ding te kopen .. dub dub ...
Normaal ga ik op vakantie altijd wel 1 of 2 x in zo'n week naar een internetcafé want ik kan blijkbaar niet zonder email. (herkenbaar???)
Maar nu ben ik 3 weken v huis en mijn vrienden hebben regelmatig een
eigen motelkamer dus het lijkt 't me ook lekker om dan nog ff achter
dat ding te kunnen. De 1 leest graag een boek, ik zit graag achter/voor
de pc ...
- to be continued -
Normaal ga ik op vakantie altijd wel 1 of 2 x in zo'n week naar een internetcafé want ik kan blijkbaar niet zonder email. (herkenbaar???)
Maar nu ben ik 3 weken v huis en mijn vrienden hebben regelmatig een
eigen motelkamer dus het lijkt 't me ook lekker om dan nog ff achter
dat ding te kunnen. De 1 leest graag een boek, ik zit graag achter/voor
de pc ...
- to be continued -
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Laptop 2e hands of een nieuwe entry-level laptop maken elkaar qua prijs niet zoveel. Zou persoonlijk toch een nieuwe kopen..mrloes schreef:Oooh ... jullie maken de keuze er niet makkelijker op, hihi.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3875 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-