Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhouding: Creditcard, cash of pinnen ...
Verhouding: Creditcard, cash of pinnen ...
Hoe is de verdeling bij jullie ... hoeveel neem je cash mee, betaal je zoveel mogelijk via je creditcard ... of pin je ook regelmatig cash?
Ik probeer die verdeling een beetje in te schatten voor onze aankomende vakantie naar Florida. In 2004 werd namelijk onze CC geblokkeerd omdat er melding was van fraude. Een hele reeks CC's werd toen geblokkeerd uit voorzorg, waaronder die van ons. Dat is heel prettig als je op vakantie bent (niet dus)! Wij hadden gelukkig onze andere CC nog, en konden wat pinnen. Nu was het zo dat we bij vrienden bleven en op zich niet zo veel geld nodig hadden. Maar onze aankomende vakantie wel ... Stefan wil zo'n 600 dollar cash meenemen (en derest op de rekening laten), maar ik vind dat nogal een bedrag. Is het ook zo dat je makkelijk overal kunt pinnen? In DC moesten we speciaal naar een bank toe ... het is niet zoals hier, waar je uit iedere muur kunt pinnen ...
Misschien moeten we alles maar van 1 rekening doen (zowel kunnen pinnen, als een CC tot onze beschikking hebben). Hoe doen jullie dat en hoeveel cash nemen jullie mee?
Ik probeer die verdeling een beetje in te schatten voor onze aankomende vakantie naar Florida. In 2004 werd namelijk onze CC geblokkeerd omdat er melding was van fraude. Een hele reeks CC's werd toen geblokkeerd uit voorzorg, waaronder die van ons. Dat is heel prettig als je op vakantie bent (niet dus)! Wij hadden gelukkig onze andere CC nog, en konden wat pinnen. Nu was het zo dat we bij vrienden bleven en op zich niet zo veel geld nodig hadden. Maar onze aankomende vakantie wel ... Stefan wil zo'n 600 dollar cash meenemen (en derest op de rekening laten), maar ik vind dat nogal een bedrag. Is het ook zo dat je makkelijk overal kunt pinnen? In DC moesten we speciaal naar een bank toe ... het is niet zoals hier, waar je uit iedere muur kunt pinnen ...
Misschien moeten we alles maar van 1 rekening doen (zowel kunnen pinnen, als een CC tot onze beschikking hebben). Hoe doen jullie dat en hoeveel cash nemen jullie mee?
Laatst gewijzigd door Sandy op 24 mar 2007, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In principe kan je heel makkelijk pinnen naar mijn ervaring. Wij pinnen meestal in de supermarkt of Wal Mart.
Meestal gebruiken we onze creditcards, Albert en ik hebben er allebei een, zodat er bij verlies of diefstal altijd nog een over is. Daarnaast nemen we zo'n 200 dollar cash mee, gewoon voor de eerste dag op het vliegveld e.d. en wat er over blijft, zien we wel.
Wat wij wél altijd meenemen is onze Random Reader, zo'n apparaatje wat je nodig hebt om te kunnen Internetbankieren. Bij de Rabobank heet dat zo. Zo kunnen we altijd via Internet geld overmaken van een andere rekening naar de betaalrekening die we gebruiken, mochten we onverhoopt te weinig saldo hebben. Dat maakt voor ons gewoon dat je eigenlijk altijd weet dat je bij je geld kan, veilig gevoel.
Meestal gebruiken we onze creditcards, Albert en ik hebben er allebei een, zodat er bij verlies of diefstal altijd nog een over is. Daarnaast nemen we zo'n 200 dollar cash mee, gewoon voor de eerste dag op het vliegveld e.d. en wat er over blijft, zien we wel.
Wat wij wél altijd meenemen is onze Random Reader, zo'n apparaatje wat je nodig hebt om te kunnen Internetbankieren. Bij de Rabobank heet dat zo. Zo kunnen we altijd via Internet geld overmaken van een andere rekening naar de betaalrekening die we gebruiken, mochten we onverhoopt te weinig saldo hebben. Dat maakt voor ons gewoon dat je eigenlijk altijd weet dat je bij je geld kan, veilig gevoel.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Eigenlijk heb ik niets meer toe te voegen aan Nieuwenoords post. Wij doen namelijk precies hetzelfde!
Rond de 200 dollar aan cash mee voor de eerste dag, we hebben twee creditcards en we nemen de Random Reader mee!
(alhoewel, misschien toch een toevoeging: we laten wel altijd ons creditcardlimiet verhogen voor de tijd dat we op vakantie zijn).
Rond de 200 dollar aan cash mee voor de eerste dag, we hebben twee creditcards en we nemen de Random Reader mee!
(alhoewel, misschien toch een toevoeging: we laten wel altijd ons creditcardlimiet verhogen voor de tijd dat we op vakantie zijn).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op je pinpas staat meestal vermeld welk merk het is (postbank is mastercard dacht ik). Zolang het merk van jou pas op de ATM staat afgebeeld, zou je er moeten kunnen pinnen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dat begrijp ik, maar ik heb geen zin om mijlen om te rijden en te zoeken waar ik kan pinnen. Wij hebben in DC wel even gelopen om ergens te kunnen pinnen, omdat we geen cash hadden voor de tourmobile (beetje dom van onszelf natuurlijk).Clint schreef:Op je pinpas staat meestal vermeld welk merk het is (postbank is mastercard dacht ik). Zolang het merk van jou pas op de ATM staat afgebeeld, zou je er moeten kunnen pinnen..
Sandy
Hmm weird, per staat zal het dan wel enorm verschillen waar je kan pinnen. In Michigan kon ik overal pinnen met mijn Nederlandse pas..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen altijd zo'n $300 cash mee, en vragen ook specifiek om kleine coupures, waaronder altijd minimaal 20 $1-biljetten. Die heb je namelijk nodig in het begin om de fooien te betalen en dergelijke. Heel handig!
Verder gebruiken we de creditcard zoveel mogelijk, maar we pinnen ook voor cash, wij zijn namelijk gewend de fooien zoveel mogelijk cash te betalen, ook al betalen we de rekening met de creditcard. Ik weet eigenlijk niet meer waarom we dat nog steeds zo doen, het is een gewoonte overgebleven van onze eerste amerika-reis. Pinnen doen we trouwens bijna altijd in de supermarkt, met de cash-back mogelijkheid. Een makkelijke optie om snel even $200 op te nemen, in de supermarkt kom je toch wel regelmatig, zeker als je een huis huurt!
Wij hebben beiden een creditcard op dezelfde betaalrekening, en wij hebben de limiet laten verhogen zodat we zonder problemen 4 weken op vakantie kunnen gaan. Daarnaast hebben we nog een visa-card van de ANWB die we kunnen gebruiken in geval van nood. Die kost ons geen geld, pas wanneer we die voor het eerst gaan gebruiken!
Verder gebruiken we de creditcard zoveel mogelijk, maar we pinnen ook voor cash, wij zijn namelijk gewend de fooien zoveel mogelijk cash te betalen, ook al betalen we de rekening met de creditcard. Ik weet eigenlijk niet meer waarom we dat nog steeds zo doen, het is een gewoonte overgebleven van onze eerste amerika-reis. Pinnen doen we trouwens bijna altijd in de supermarkt, met de cash-back mogelijkheid. Een makkelijke optie om snel even $200 op te nemen, in de supermarkt kom je toch wel regelmatig, zeker als je een huis huurt!
Wij hebben beiden een creditcard op dezelfde betaalrekening, en wij hebben de limiet laten verhogen zodat we zonder problemen 4 weken op vakantie kunnen gaan. Daarnaast hebben we nog een visa-card van de ANWB die we kunnen gebruiken in geval van nood. Die kost ons geen geld, pas wanneer we die voor het eerst gaan gebruiken!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik neem rond de $ 100 cash mee.
In Amerika betaal ik de benzine en motels altijd met mijn creditcard. Ook als ik enkele DVD's of kleding koop betaal ik dat met mijn creditcard. Kleinere aankopen tot $ 20 - $ 25 doe ik meestal cash, net als het eten.
Verder pin ik bij geldautomaten of in winkels (extra cash bij Wal Mart bijv.). Heb echter nooit meer dan $ 150 op zak. En als het even kan, betaal ik ook met mijn wereldpas. Dat kan in steeds meer winkels.
Ik vind $ 600 een flink bedrag om mee te nemen. Dat is volgens mij echt niet nodig. Jullie zitten in een toeristische gebied en daar vind je zowat op elke hoek van de straat wel een ATM.
Roland
In Amerika betaal ik de benzine en motels altijd met mijn creditcard. Ook als ik enkele DVD's of kleding koop betaal ik dat met mijn creditcard. Kleinere aankopen tot $ 20 - $ 25 doe ik meestal cash, net als het eten.
Verder pin ik bij geldautomaten of in winkels (extra cash bij Wal Mart bijv.). Heb echter nooit meer dan $ 150 op zak. En als het even kan, betaal ik ook met mijn wereldpas. Dat kan in steeds meer winkels.
Ik vind $ 600 een flink bedrag om mee te nemen. Dat is volgens mij echt niet nodig. Jullie zitten in een toeristische gebied en daar vind je zowat op elke hoek van de straat wel een ATM.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je kunt extra pinnen bij de kassa, maar in veel supermarkten is ook een pinautomaat.
Ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een pinautomaat.
Wij nemen altijd ieder een creditcard mee ( met een permanent verhoogde limiet) en hebben voor noodgevallen ook een creditcard van de ANWB.
Verder de pinpassen en ongeveer $ 500 cash voor de eerste dagen.
Ik zorg ook dat daar zo'n twintig biljetten van $1 bijzitten.
Marjjon
Ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een pinautomaat.
Wij nemen altijd ieder een creditcard mee ( met een permanent verhoogde limiet) en hebben voor noodgevallen ook een creditcard van de ANWB.
Verder de pinpassen en ongeveer $ 500 cash voor de eerste dagen.
Ik zorg ook dat daar zo'n twintig biljetten van $1 bijzitten.
Marjjon
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel dan echt het cash-back bij het betalen aan de kassa. Je betaalt dan met je pinpas aan de kassa, net als in NL, en je vraagt om extra geld. Meestal kan dat tot maximaal $200. Heel handig!Sandy schreef:Even over het pinnen bij Walmart of de supermarkt. Bedoelen jullie dat je daar geld kunt pinnen uit de muur ... of extra pinnen bij een aankoop in de supermarkt/Walmart?
Mijn ervaring is dat de pinautomaten bij de supermarkten (die losse apparaten) en bij tankstations extra geld vragen voor het pinnen. Net als die automaten bij de tankstations in NL, daar kost het pinnen ook een extra bedrag. Dat doe ik nooit, want dat vind ik zonde geld. Cash-back is gratis!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Ook wij nemen 2 creditcards mee (waarvan ik de limiet tijdelijk laat verhogen).
Bij het GWK haal ik zo'n 300 dollar in kleine coupures voor de eerste
aankopen op het vliegveld en de overbrugging van de eerste dag.
De grote aankopen tijdens de vakantie betaal ik met de creditkaart, maar het meeste pin ik toch wel.
Bij een ATM in bijvoorbeeld een supermarkt betaal je meestal extra kosten (tussen de 1 en 3 dollar). Daarom probeer ik zoveel mogelijk bij banken te pinnen, daar betaal je namelijk niets extra.
Ik heb overigens nog nooit hoeven zoeken naar een ATM machine.
Ze staan werkelijk op iedere straathoek, in ieder tankstation of supermarkt.
Bij het GWK haal ik zo'n 300 dollar in kleine coupures voor de eerste
aankopen op het vliegveld en de overbrugging van de eerste dag.
De grote aankopen tijdens de vakantie betaal ik met de creditkaart, maar het meeste pin ik toch wel.
Bij een ATM in bijvoorbeeld een supermarkt betaal je meestal extra kosten (tussen de 1 en 3 dollar). Daarom probeer ik zoveel mogelijk bij banken te pinnen, daar betaal je namelijk niets extra.
Ik heb overigens nog nooit hoeven zoeken naar een ATM machine.
Ze staan werkelijk op iedere straathoek, in ieder tankstation of supermarkt.
16x USA / 30 staten
Misschien dat de ATM Machines wel in de buurt zaten hoor ... maar wij kwamen niet bij de supermarkten of Walmart, omdat wij bij Amerikanen thuis zaten en steeds mee uit werden genomen. In 2005, toen we DC bezochten, hebben wij verschillende mensen gevraagd waar we konden pinnen, en hebben we toch even moeten zoeken naar de dichtstbijzijnde bank (De ATM Machine was kapot, dus moesten we de bank in). Ik had echt niet het idee dat je overal kon pinnen, maar misschien dat wij net de verkeerde straatjes inliepen .... Maar daarnaast de ervaring dat onze creditcard plots geblokkeerd werd, wil ik toch verzekerd zijn dat ik op verschillende manieren bij mij geld kan ...
Bedankt voor alle goede tips!
Bedankt voor alle goede tips!
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In het gedeelte van DC (ik neem aan, dat jullie op de Mall waren), waar de meeste toeristische attracties zijn, moet je inderdaad even zoeken naar een bank (ik weet ze wel te zitten, een paar blokken de stad in, maar kan me voorstellen, dat het voor toeristen even zoeken is). Dat is wel anders in andere steden en plaatsen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Inderdaad!Izognoeg schreef:Als ik het allemaal goed begrijp, is het dus onverstandig om te veel cash mee te nemen.
Het is eigenlijk helemaal niet nodig om honderden dollars mee te nemen. Neem een klein bedrag (tot ± $ 150) mee in kleinere coupures, 1, 5, 10 en 20 zoals al eerder aangegeven werd. Coupures van 50 en 100 zijn ze in de regel niet zo blij mee in Amerika. Krijg je ook nooit bij een ATM.
Met je bankpas (euro- of wereldpas) en creditcard kom je een heel eind.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8522 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-