Pagina 1 van 1
Voor een tientje naar New York en San Francisco
Geplaatst: 13 apr 2007, 08:14
door Lauren
Dit stond vanochtend in de Volkskrant. Dat zou schelen op het vakantie budget!!!
Voor een tientje met Ryanair naar New York en San Francisco
AMSTERDAM - Ryanair wil goedkope dochter naar VS beginnen.
Ryanair wil voor 2010 vanaf een tientje naar New York gaan vliegen. Ryanairs topman David O’ Leary ziet zijn kans schoon nu het luchtruim tussen Europa en de VS wordt geliberaliseerd, waardoor luchtvaartmaatschappijen van elke plaats in Europa naar iedere plaats in de VS kunnen vliegen. Tot nu toe moest de Ierse prijsstunter zich beperken tot 130 Europese bestemmingen.
Het nieuwe Ryanair volgt dezelfde strategie als het moederbedrijf. Het vliegt alleen van regionale luchthavens.
Vanuit Europa wordt aanvankelijk vanuit Dublin, Frankfurt Hahn en Londen Stansted gevlogen. In de VS worden vliegvelden bij New York (Long Island), Washington (Baltimore), San Francisco, San Diego, Dallas en Florida aangedaan.
Geplaatst: 13 apr 2007, 08:18
door Sarahken
Inderdaad, 'k las het zonet ook online : fantastisch vind ik dat !
Geplaatst: 13 apr 2007, 08:22
door Bbuurt
is dat dan een tientje. en dan nog bijkomende luchthaven belasting enzo of echt gewoon een tientje?
Het klinkt in ieder gevalheel leuk
Geplaatst: 13 apr 2007, 08:29
door Sarahken
Bbuurt schreef:is dat dan een tientje. en dan nog bijkomende luchthaven belasting enzo of echt gewoon een tientje?
Het klinkt in ieder gevalheel leuk
Me baserende op de huidige mogelijkheden bij Ryanair, denk ik wel dat je nog luchthaventaks moet bijbetalen, maar wat dan nog... dan blijft het nog altijd een stuk goedkoper

Geplaatst: 13 apr 2007, 08:30
door Lauren
En dit stond in de Standaard (belgische krant)
Voor 9 euro naar VS met Ryanair
LONDEN - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair denkt eraan om via een dochtermaatschappij volgens hetzelfde lowcostprincipe ook langeafstandsvluchten aan te bieden.
Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary in een interview met het Britse vakblad 'Flight International' zou de nieuwe airline in 2009 of 2010 van start kunnen gaan. In eerste instantie zouden vijf tot zes bestemmingen in de VS vanuit Europa worden aangevlogen.
De dochteronderneming moet onafhankelijk van de moedermaatschappij opereren. Het filiaal zou 50 toestellen, A350 of Boeing 787, gebruiken.
Een ticketprijs vanaf 10 euro of 12 dollar (7,5 tot 9 euro) behoort tot de mogelijkheden, maar daar komen wel nog taksen en kosten bovenop. O'Leary verwacht nog inkomsten te halen uit de verkoop van maaltijden, drank en duty-free-producten aan boord. Ook voor entertainment (films, computerspellen) zou extra moeten worden betaald.
De lowcost-maatschappij gaat op kleinere luchthavens in de VS, zoals Baltimore, Providence en New York Long Island vliegen. Ook in Europa kiest Ryanair nu al voor de kleinere luchthavens, zoals Charleroi.
Goedkope transatlantische vluchten worden volgens O'Leary mogelijk dankzij het ,,open skies''-akkoord dat recent is overeengekomen tussen de Europese Unie en de VS. Vanaf 30 maart 2008 wordt het luchtruim tussen de twee vrijgemaakt.
Ryanair is trouwens niet de enige speler op het terrein: woensdag nog kondigde Zoom Airlines aan dat het vanaf 21 juni een verbinding inlegt tussen Londen (Gatwick) en New York vanaf 129 pond (zo'n 190 euro). wle
Geplaatst: 13 apr 2007, 09:51
door Rob
Lauren schreef: maar daar komen wel nog taksen en kosten bovenop.
Hiermee wordt dus gelijk al een nieuwe wet overtreden.
Vanaf 1 april 2007 moeten alle genoemde prijzen inclusief bijkomende tax en kosten vermeld worden.
Geplaatst: 13 apr 2007, 10:32
door mirdj
Rob schreef:Lauren schreef: maar daar komen wel nog taksen en kosten bovenop.
Hiermee wordt dus gelijk al een nieuwe wet overtreden.
Vanaf 1 april 2007 moeten alle genoemde prijzen inclusief bijkomende tax en kosten vermeld worden.
Ik weet niet of dat ook voor Belgie geldt aangezien dit in een Belgische krant staat. Trouwens voorlopig is het alleen nog maar speculatie, ik moet eerst de prijzen zien en wat voor regels er tegen die tijd gelden bv wat je aan eten en drinken in je handbagage mee mag nemen.
Geplaatst: 13 apr 2007, 10:42
door Chi Sin X
Hopelijk word je op hun intercontinentale vluchten beter behandeld dan de vluchten binnen Europa. Heb er geen zin in om 9u lang als vee behandeld te worden.
Geplaatst: 13 apr 2007, 10:54
door mirdj
Chi Sin X schreef:Hopelijk word je op hun intercontinentale vluchten beter behandeld dan de vluchten binnen Europa. Heb er geen zin in om 9u lang als vee behandeld te worden.
Er wordt nu al gezegd dat je bijvoorbeeld eten en drinken zelf zal moeten kopen in het vliegtuig. Op de Europese vluchten is dat al ontzettend duur dus het zal mij benieuwen wat dan de prijzen op de intercontinentale vluchten gaan worden.
Ik mag ook aannemen dat ze hier andere vliegtuigen voor gaan gebruiken als degene die ze nu binnen europa gebruiken. Ten eerste kunnen die volgens mij niet genoeg brnadstof innemen om in 1x de oversteek te kunnen maken, maar ik moet er ook niet aandenken om 9 uur opgesloten te zitten op een stoel waar je met je knieen tegen de stoel voor je zit.
Geplaatst: 13 apr 2007, 11:00
door Iris_1982
nee dat is zo
volgens mij wordt de prijs uiteindelijk ook fors meer
ik heb wel eens aan aanbieding van Transavia gezien: kon je voor 40 cent!! vliegen...uiteindelijk werd de prijs 140 euro!!
Denk dat dit ook zoiets zal worden...en ja..als je dan geen entertainment hebt ,geen drinken en eten EN opgevouwen zit...betaal ik liever 100 euro meer voor een vlucht met KLM
Maar wie weet...valt het allemaal reuze mee...het klinkt iig erg aantrekkelijk

Geplaatst: 13 apr 2007, 11:05
door mirdj
Ook voor je entertainment schijn je te moeten gaan betalen. Ik weet nu ongeveer al wat er dan gaat gebeuren, mensen met gigantische tassen handbagage, met daarin een DVD speler, eten en drinken (als dat dan mee aan boord mag) Dan betaal ik ook liever 100 euro meer en zit dat allemaal gewoon in de vlucht inbegrepen.
Geplaatst: 13 apr 2007, 11:34
door Rob
mirdj schreef:Ook voor je entertainment schijn je te moeten gaan betalen. Ik weet nu ongeveer al wat er dan gaat gebeuren, mensen met gigantische tassen handbagage, met daarin een DVD speler, eten en drinken (als dat dan mee aan boord mag) Dan betaal ik ook liever 100 euro meer en zit dat allemaal gewoon in de vlucht inbegrepen.
Dat is nog maar de vraag, een poosje terug gingen er geluiden op om geen of heel weinig carry-on meer toe te staan, om gewicht te sparen en vlugger boarden te bevorderen. (elke minuut aan de grond kost geld)
Deze geluiden kwamen voornamelijk van de prijsvechters.
Zeker als ze hun verdiensten (voor een groot deel) uit maaltijden en entertainment willen halen zullen daar wel regels voor komen.
Geplaatst: 13 apr 2007, 11:59
door Manonneke
Ik weet het niet hoor met de prijsvechters!
Blijft het wel veilig om daar mee te gaan vliegen???
Ik heb geen zin om ongeveer 10 uur in een rammelbak naar bijvoorbeeld San Diego te vliegen!
Ik hou het toch maar bij de meer "gerenomeerde" bedrijven!
Manon
Geplaatst: 13 apr 2007, 12:51
door Lauren
Voor de concurrentie met de "gerenomeerde bedrijven" is het wellicht wel gunstig. Worden die hopelijk wat goedkoper
Lauren
Geplaatst: 13 apr 2007, 15:51
door Pete.Z
Die tientjes aanbiedingen kloppen vaak wel,maar dan gaat het over 2 stoelen per jaar voor dat bedrag,op een nachtvlucht,op 1ste kerstdag.

Geplaatst: 15 apr 2007, 13:50
door Bramster
Iedereen zal graag, em zonder morren, meer betalen dan een tientje. Dus waarom zouden sommige luchtvaart maatschappijen het ticket zo goedkoop maken ?
En zoals reeds gezegd zijn bij vele prijsvechters veel stoelen net zo duur als stoelen bij de "gewone" maatschappijen.
Geplaatst: 15 apr 2007, 17:37
door Bushmaster
gaaf, 10 euro per stoel, gemiddeld gaat er 300 man in zo'n kist,
kan ik voor €3000,00 euro het hele vliegtuig huren,
das nog goedkoper dan een enkeltje first-class.

Geplaatst: 17 apr 2007, 09:15
door Stefandb
Bushmaster schreef:gaaf, 10 euro per stoel, gemiddeld gaat er 300 man in zo'n kist,
kan ik voor €3000,00 euro het hele vliegtuig huren,
das nog goedkoper dan een enkeltje first-class.

wie zegt er dat het stoelen zijn? het zijn misschien staanplaatsen
