Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brandstoftoeslag weer verhoogd.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Brandstoftoeslag weer verhoogd.

Bericht door Ruud2004 »

KLM gaat wederom zijn brandstoftoeslag verhogen (Telegraaf 29/04)

De verhoging komt nu uit op 23 Euro (binnen Europa) en 60 Euro (Intercontinentaal) en wordt berekend per traject, dus van luchthaven naar luchthaven. Dat wordt dus een steeds duurder verhaal.
Even een rekensommetje:
Gezin (twee volw. en twee kinderen) vliegt per KLM van Dusseldorf via Amsterdam naar New York. Dat is dan even 332 Euro brandstoftoeslag.

Rest mij de vraag of dit alleen voor nieuw aan te schaffen tickets van toepassing is of ook voor tickets die lang geleden al zijn gekocht. En hoe zit het met de terugweg, wordt die ook zo berekend ???

Misschien heeft een vroege Amerikareiziger hier al mee te maken gehad en kan er wat meer over vertellen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan het mis hebben maar ik dacht dat ze geen extra kosten meer mogen berekenen als je tickets al betaald zijn.
Dat hadden wij 2 jaar geleden, kregen een brief dat er extra kosten waren maar dat werd na een opmerking van ons dat de tickets al lang betaald waren terug gedraaid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De verhoging komt nu uit op 23 Euro (binnen Europa) en 60 Euro (Intercontinentaal) en wordt berekend per traject, dus van luchthaven naar luchthaven. Dat wordt dus een steeds duurder verhaal.

Volgens mij is het niet de verhoging, maar de totale toeslag die uitkomt op de door jou genoemde bedragen.

Dit las ik op planet.nl:
AMSTELVEEN (ANP) - De KLM verhoogt met ingang van donderdag de brandstoftoeslag op haar in Nederland gekochte tickets. Voor vluchten in Europa komt er 1 euro bij; intercontinentaal gaat de toeslag 5 euro omhoog. Dit gebeurt in antwoord op de gestegen brandstofprijzen, maakte de KLM zaterdag bekend.

In totaal moeten passagiers vanaf donderdag een brandstoftoeslag van 23 euro op vluchten binnen Europa en van 60 euro op intercontinentale vluchten betalen. De toeslag geldt per traject, dat wil zeggen van de ene luchthaven naar de andere.

De luchtvaartmaatschappij past de hoogte van de toeslag wel vaker aan. Soms gaat deze ook omlaag.
In jouw tickets zit al een brandstoftoeslag; je zou dus alleen de verhoging nog extra moeten betalen.
Een verhoging van de brandstoftoeslag geldt volgens mij ook voor reeds gekochte tickets, maar dat zou je zelf het beste kunnen checken.

Marianne
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Wij hebben in oktober de tickets (1 juni A'dam - San Fran) al gekocht en ik geloof dat ons toen verteld is dat de toeslagen niet gewijzigd kunnen worden voor reeds betaalde tickets.
Dit zou gelden voor zowel een prijsstijging als een daling en ook voor bv veiligheidstoeslagen/anti-terreur.

Aan de andere kant sta ik er niet v te kijken als er dan toch weer ergens kleine lettertjes te vinden zijn die melden dat de maatschappij ten alle tijden mag wijzigen en 'bla bla bla'.

Let's wait and see.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Nou helaas..... in dit soort gevallen mogen ze ( = de luchtvaartmaatschappijen) de toeslag wel doorberekenen! Soms dienen passagiers dit zelfs nog op de luchthaven te voldoen.....
Wij vliegen zelf met KLM, dus die toeslag zullen wij binnenkort ook wel bericht over krijgen :?
Officieel kan je wel schriftelijk kenbaar maken dat je de toeslag niet wilt betalen. De luchtvaartmaatschappij kan je dan "vrijstellen"of kosteloos annuleren..... Maar ja dan heb je niets...
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hOi

Mhh wij vliegen ook met de KLM ...
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

In 2004 vlogen wij naar Las Vegas/Hawaii en moesten op de al betaalde tickets via het reisbureau/Special Traffic toch mooi € 50 bij het inchecken betalen. Ze laten je geen keus en ondanks protesten later bij het reisbureau niks teruggehad.
We vlogen toen met United Airlines voor alle vluchten.
Groetjes, Nel
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Martin & Marianne schreef:

Volgens mij is het niet de verhoging, maar de totale toeslag die uitkomt op de door jou genoemde bedragen.

Marianne
Klopt Marianne, misschien staat het er niet zo duidelijk, maar het betreft inderdaad de totale toeslag. Als je inderdaad alleen de verhoging dient bij te betalen gaat het nog wel. Het totaal is natuurlijk belachelijk veel.

mvrgr,

Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Dus: retour A'dam - San Francisco is 2 x € 60 per persoon?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dat is dus de vraag mrloes. Als je je ticket al hebt aangeschaft zou er al een bedrag aan brandstoftoeslag in moeten zitten en betaal je alleen de verhoging die donderdag in gaat.
Moet je je ticket nog kopen, dan zit er inderdaad een bedrag van 2 x €60,00 PP in de prijs verwerkt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Oke, sorry - ik zit niet op te letten!! :oops:

We hebben de tickets al in oktober geboekt, incl de toeslagen die toen golden. In dat geval zou het nu dus nog € 10 bij betalen worden, per persoon voor die retourvlucht.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heeft iemand wel eens geld terug gehad? Omdat de brandstof prijzen daalden?. Ik bedoel maar.
Wij wilden naar Nederland maar om nou $6000 vor 2 volwassenen en twee kinderen te betalen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:Heeft iemand wel eens geld terug gehad? Omdat de brandstof prijzen daalden?. Ik bedoel maar.
Precies!

:offtopic:
Maar wat dacht je van de brandstofprijzen hier aan de pomp? Als de Dollar duurder wordt voor ons als Europeanen gaan de brandstofprijzen als eerste omhoog. Nu de Dollar al een tijdje zakt t.o.v. de Euro heb ik nog geen prijsdaling gezien... :dunno:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nicky
Amerika-ontdekker

Bericht door nicky »

Hallo,

Ik werk bij Singapore Airlines en bij ons gaat de brandstof toeslag ook omhoog maar alleen voor tickets die vanaf dat moment gekocht worden. De passagiers die al een ticket gekocht hebben hoeven niets bij te betalen. Maar mocht de toeslag omlaag gaan dan krijgen ze niets terug. Dit is hetzelfde als de tarieven omhoog gaan, passagiers die al in het bezit zijn hoeven niets bij te betalen maar gaat het tarief omlaag of komt er opeens een aktie met een lager tarief dan krijgen ze niets terug.
Ik weet natuurlijk niet hoe de KLM dit doen maar het lijkt me toch een heel gedoe om bij de in-check balie uit te zoeken wie wel en niet bij hoeft te betalen. Sommige mensen hebben meer dan 8 of 9 maanden geleden een ticket gekocht en in die tussentijd is de brandstoftoeslag meerdere keren omhoog gegaan......

Nicky
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Kijk, daar heb je wat aan. Vliegen jullie ook op Chicago ??? :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

nicky
Amerika-ontdekker

Bericht door nicky »

Een paar jaar geleden vlogen we naar Chicago en naar Newark maar helaas nu niet meer. Jammer :( ....we vliegen alleen nog vanuit Frankfurt naar JFK. Vanuit Amsterdam alleen naar Singapore en verder. :D
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik heb 2 jaar terug bij ArkeFly op de luchthaven nog 30 euro p.p extra moeten betalen
Dat was echt bizar, we kwamen bij de incheckbalie..kregen toen een vaag formuliertje mee ne moesten daarmee naar een andere balie ergens in de hal om te betalen.
Daarna mochten we weer terugkomen bij de incheckbalie om verder in te checken. Heeeel raar was dat.

ik vind het ook schandalig dat dit mag
kom op zeg, zoiets calculeren ze maar lekker in
Je kan het toch niet maken om mensen die al 600 euro per tickwet betaald hebben dan bij de incheck nog ff hun portemonnee te laten trekken omdat de brandstof een paar tientjes duurder is geworden?
Heb soms het idee dat ze overal geld uit proberen te slaan, maar ja..je hebt geen poot om op te staan op zo'n moment natuurlijk.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Het ligt een beetje ingewikkeld.....
De ene keer wel als alles betaald is een andere keer weer niet. Het ligt aan de tijd....
Heironder een uitleg volgens de regels.

Ik heb even op de ANVR site gekeken en dan komen we op de volgense antwoorden:
Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator aan mij als reiziger een brandstoftoeslag doorbelasten?
Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek. Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator vanaf 6 weken vóór vertrek geen brandstoftoeslag meer doorbelasten. Er geldt dan een prijsgarantie. Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd. Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.

Reisvoorwaarden, artikel 4.
De gepubliceerde reissom geldt per persoon, tenzij anders aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen zoals in de publicatie vermeld. *)

*) Artikel 4 lid 1 zal na aanvaarding van de Code Reisaanbiedingen als volgt luiden:
De gepubliceerde reissom geldt per persoon, tenzij anders aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen in de publicatie vermeld, al of niet in verschillende kostenelementen gespecificeerd, inclusief de op het moment van publicatie bekende onvermijdbare bijkomende kosten die de reiziger voor de aangeboden diensten moet betalen. Onder onvermijdbare bijkomende kosten worden verstaan kosten die onlosmakelijk verbonden zijn met de aangeboden dienst. Daaronder vallen niet de kosten van aanvullende diensten die op verzoek van de reiziger door de reisorganisator of door derden worden verleend, zoals verzekeringspremies, alsmede kosten welke bij boeking per party worden geheven en variëren naar gelang de grootte van de party, en reserveringskosten die per verkoopkanaal kunnen variëren.

lid2.
De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze de reisorganisator bekend waren ten tijde van het in druk geven van de publicatie.

lid3.
Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

lid4.
1. Chartervliegreizen Europa
In afwijking van het bepaalde in lid 3 zal de reisorganisator na de totstandkoming van de reisovereenkomst de reissom van chartervliegreizen die door Nederlandse luchtvaartmaatschappijen worden uitgevoerd naar Europese bestemmingen en de Middellandse Zeelanden niet wijzigen.
2. Overige reizen
In afwijking van het bepaalde in lid 3 zal de reisorganisator na tijdige betaling van de gehele reissom vanaf zes weken voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom niet wijzigen.
3. In afwijking van het sub a. en b. bepaalde en uitsluitend in geval van onvoorzienbare

o
verhogingen van verschuldigde belastingen of heffingen, of
o
extreme verhoging van de vervoerskosten

kan de reisorganisator tot 20 dagen voor de dag van vertrek de reissom verhogen. ANVR en de Consumentenbond bepalen samen of van een dergelijke situatie sprake is. Indien daarover geen overeenstemming bereikt wordt, zal een in gezamenlijk overleg aan te wijzen onafhankelijke derde worden gevraagd hierover een partijen bindende uitspraak te doen.

lid5.
1. De reiziger heeft het recht een verhoging van de reissom als bedoeld in de beide vorige leden af te wijzen. Hij moet - op straffe van verval - van dit recht gebruik maken binnen 3 werkdagen na ontvangst van de mededeling van de verhoging.
2. Indien de reiziger de reissomverhoging afwijst, heeft de reisorganisator het recht de overeenkomst op te zeggen. Hij moet - op straffe van verval - binnen 7 werkdagen na ontvangst door de reiziger van de mededeling over de verhoging van dit recht gebruik maken. Alsdan heeft de reiziger recht op kwijtschelding of onmiddellijke restitutie van reeds betaalde gelden. De artikelen 10, 11 en 12 zijn niet van toepassing.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij hebben nog geen melding gehad van een verhoging van de brandstof toeslag,maar als er een maatschappij begint dan komt de rest vanzelf wel mee.
Nu die mafkees in venezuela ook weer begint te schreeuwen zal de olie prijs nog weer verder gaan stijgen verwacht ik.
We vliegen straks een aantal keren met United maar ik verwacht een dezer dagen dat ook daar wel een melding van gaat komen.
Erika
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Ik heb vandaag gemaild naar Globe Reisburo waar wij, in oktober, onze KLM-tickets geboekt hebben. We hebben de tickets toen direct betaald.
Hun antwoord:

Ik heb even gebeld met ons Iata kantoor. Er is inderdaad weer een
brandstoftoeslag geweest, maar deze geldt eigenlijk nooit voor al geprinte
tickets.
Jullie tickets zijn al een tijd geleden uitgeprint, dus hier komt geen
toeslag over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer