Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
laatste vraagjes
laatste vraagjes
Wij vertrekken maandag naar de westkust en hebben nog 2 vraagjes. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar zag door de bomen het bos niet meer...
1) Klopt het dat wij tijdens de heenreis onze baggage tijdens onze overstap (in Atlanta) van de band moeten halen en ons opnieuw moeten inchecken en dat dit bij de terugvlucht automatisch gebeurd?
2) Het is toch zo dat je tijdens het tanken eerst naar binnen moet om te betalen (is dit zowel met cash als met credit card/maestro zo) en daarna ergens "een hendel" ofzo moet duwen voordat je kan beginnen tanken? Hoe zit het nu juist met het ingeven van een code bij credit card? Gewoon een 0 ergens bijzetten? Is het ookzo dat langs de weg goed staat aangeven hoe ver het nog is tot het volgende tankstation en zijn deze alleen te vinden in dorp(jes) of gewoon langs de baan?
Alvast hartelijk dank!
Groetjes Eef
1) Klopt het dat wij tijdens de heenreis onze baggage tijdens onze overstap (in Atlanta) van de band moeten halen en ons opnieuw moeten inchecken en dat dit bij de terugvlucht automatisch gebeurd?
2) Het is toch zo dat je tijdens het tanken eerst naar binnen moet om te betalen (is dit zowel met cash als met credit card/maestro zo) en daarna ergens "een hendel" ofzo moet duwen voordat je kan beginnen tanken? Hoe zit het nu juist met het ingeven van een code bij credit card? Gewoon een 0 ergens bijzetten? Is het ookzo dat langs de weg goed staat aangeven hoe ver het nog is tot het volgende tankstation en zijn deze alleen te vinden in dorp(jes) of gewoon langs de baan?
Alvast hartelijk dank!
Groetjes Eef
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op de heenreis moet je zelf je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Op de terugreis gaan je koffers automatsich door naar je volgende vlucht.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: laatste vraagjes
Eef,Eefje schreef:2) Het is toch zo dat je tijdens het tanken eerst naar binnen moet om te betalen (is dit zowel met cash als met credit card/maestro zo) en daarna ergens "een hendel" ofzo moet duwen voordat je kan beginnen tanken? Hoe zit het nu juist met het ingeven van een code bij credit card? Gewoon een 0 ergens bijzetten? Is het ookzo dat langs de weg goed staat aangeven hoe ver het nog is tot het volgende tankstation en zijn deze alleen te vinden in dorp(jes) of gewoon langs de baan?
Als je contant afrekent bij een benzinepomp dien je dat in de meeste gevallen (heb nog nooit anders meegemaakt) eerst binnen af te rekenen. Betaal je met creditcard (of bankpas) aan de pomp dan hoeft dit uiteraard niet. Soms moet je een hendeltje bij de pomp omhoog doen voordat je kunt gaan tanken. In de meeste gevallen is het kiezen van de juiste brandstofsoort voldoende.
Als je een zipcode moet ingeven, kan dat door voor of achter je postcode een nul te zetten. Let op, dit werkt niet overal. Vooral bij Chevron tankstations wil dit nog wel eens problemen opleveren. Tankstations vind je in elke stad. Wel kan het zijn dat het geruime tijd duurt voordat je een tankstation ergens tegenkomt. Vooral in de uitgestorven gebieden. Denk bijv. aan Death Valley. Het staat niet altijd aangegeven wanneer de volgende tankstation is. Soms wel langs snelwegen. Langs de snelwegen vind je tankstations vooral bij (belangrijke) kruisingen.
Roland
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit ligt er ook aan in welke staat je bent. In Oregon mag je niet zelf tanken en heb je daar personeel voor die dat doet.Eefje schreef:Wij vertrekken maandag naar de westkust en hebben nog 2 vraagjes. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar zag door de bomen het bos niet meer...
Alvast hartelijk dank!
Groetjes Eef
Je blijft gewoon in je auto zitten en geeft je credit of debit card of betaald met cash.
--
Tink
Tink
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat zouden ze overal moeten verbieden.Tink schreef: Dit ligt er ook aan in welke staat je bent. In Oregon mag je niet zelf tanken en heb je daar personeel voor die dat doet.
Je blijft gewoon in je auto zitten en geeft je credit of debit card of betaald met cash.

mirdj schreef:Op de heenreis moet je zelf je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Op de terugreis gaan je koffers automatsich door naar je volgende vlucht.
Dat opnieuw inchecken is dus gewoon weer ergens aan een balie gaan aanschuiven? Of is er een soort van speciale balie voor mensen die enkel een overstap maken?
Groetjes
Eef
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nadat je je koffer van de band hebt gehaald (na Immigrations) ga je met je koffer door US Customs en daarna kun je je koffer weer afgeven voor de volgende vlucht. Dit kan op een centraal punt gelijk na US Customs. Je hoeft hierbij niet naar de balie van de airline waarmee je vliegt en dus ook niet opnieuw in te checken.Eefje schreef:Dat opnieuw inchecken is dus gewoon weer ergens aan een balie gaan aanschuiven? Of is er een soort van speciale balie voor mensen die enkel een overstap maken?
Na afgifte van de koffers kun je gelijk naar de gate voor de volgende vlucht. De instapkaart voor deze vlucht krijg je al op Schiphol/Zaventem.
Roland
-
- Amerikakenner
De afgelopen 2 jaar werden onze koffers automatisch 'doorgestuurd' naar de volgende vlucht hoor! We hebben onze koffers niet gezien, haha. We hadden toen 2 jaar geleden de vlucht nog gemist ook, maar onze koffers bleven thank God wel gewoon op ons vliegveld en gingen mee met onze volgende vlucht, wij hoefden hier zelf niks voor te regelen.mirdj schreef:Op de heenreis moet je zelf je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Op de terugreis gaan je koffers automatsich door naar je volgende vlucht.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!µ
Nu heb ik toch nog 1 vraagje:
Ik las net op de site van delta dat je maar 1 stuk "leesmateriaal" mag meenemen met je handbaggage? Is dit effectief zo want wij waren van plan om enkele tijdschriften, een leesboek en onze reisatlassen hier in te steken om ons onderweg wat bezig te kunnen houden...
Groetjes,
Eef
Nu heb ik toch nog 1 vraagje:
Ik las net op de site van delta dat je maar 1 stuk "leesmateriaal" mag meenemen met je handbaggage? Is dit effectief zo want wij waren van plan om enkele tijdschriften, een leesboek en onze reisatlassen hier in te steken om ons onderweg wat bezig te kunnen houden...
Groetjes,
Eef
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Persoonlijk heb ik hier nog nooit van gehoord en ook nooit iets van gemerkt. Ook bij Delta niet. Wij hebben ook meestal wat boeken bij ons, tijdschrijften en puzzelboekjes. Om mij heen zie ik ook altijd dat iedereen meer dan 1 stuks leesmateriaal bij zich heeft.Eefje schreef: Ik las net op de site van delta dat je maar 1 stuk "leesmateriaal" mag meenemen met je handbaggage? Is dit effectief zo want wij waren van plan om enkele tijdschriften, een leesboek en onze reisatlassen hier in te steken om ons onderweg wat bezig te kunnen houden...
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Sammie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Omdat wij binnekort ook met Delta vliegen ben ik even gaan zoeken waar je dit hebt gevonden. Ik denk dat je dit hebt gelezen:
These additional items are okay to carry on and don't count towards your allowance:
* Food items for immediate consumption
* Assistive devices such as wheelchairs or crutches, provided passenger is dependent on them
* One box or bag of duty free merchandise
* A coat or jacket
* An umbrella
* One item of reading material
Wat ze volgens mij bedoelen is dat je, naast alle spullen (incl. boeken) die in je handbagage (tas) zitten, je 1 los tijdschrift mee mag nemen. Dat zal in veel gevallen een krant zijn, vermoed ik
These additional items are okay to carry on and don't count towards your allowance:
* Food items for immediate consumption
* Assistive devices such as wheelchairs or crutches, provided passenger is dependent on them
* One box or bag of duty free merchandise
* A coat or jacket
* An umbrella
* One item of reading material
Wat ze volgens mij bedoelen is dat je, naast alle spullen (incl. boeken) die in je handbagage (tas) zitten, je 1 los tijdschrift mee mag nemen. Dat zal in veel gevallen een krant zijn, vermoed ik

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heel slim bedacht Sammie! Nu ik het zo lees, denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Ik vond het ook al zo raar.....Sammie schreef:Wat ze volgens mij bedoelen is dat je, naast alle spullen (incl. boeken) die in je handbagage (tas) zitten, je 1 los tijdschrift mee mag nemen. Dat zal in veel gevallen een krant zijn, vermoed ik

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4053 Weergaves