Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autorijden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Stretford end
Amerika-newbie

Autorijden

Bericht door Stretford end »

Hallo,

Wij gaan 28 juli voor drie weken een rondreis maken door het Westen van de USA. We vertrekken vanuit Las Vegas en rijden dan via grand canyon, monument valley,zion, bryce, death valley richting SF en LA naar San diego.

Mijn vraag is omdat ik nu de route in elkaar aan het draaien ben hoe het rijden in dit gebied is. Is het belangrijk om de Interstate aan te houden of kan ik beter de hoofdwegen pakken. Aan de hand daarvan wil ik een efficiente en makkelijke route uitzetten. Ik lees graag tips en trucs.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ga er maar vanuit dat alle wegen die op de kaart staan als verhard goed rijdbaar zijn.
Interstates zijn prima,maar de mooiste routes gaan vaak 'binnendoor" ,dus daar kan je rekening mee houden.
Als je een route hier post krijg je gegarandeerd tips over de mooiste wegen.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij zijn in onze planning van aankomende zomer vooral op zoek gegaan naar de mooiste (scenic) routes en dat zijn over het algemeen niet de snelste routes.

Zoals Pete.Z al aangeeft, kun je het beste je route op het forum plaatsen. Je krijgt dan meteen allerhande tips voor de mooiste/beste wegen en bezienswaardigheden langs de weg.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Stretford end
Amerika-newbie

Bericht door Stretford end »

Start:
drie dagen las vegas
twee dagen Grand Canyon
een dag monumental valley
een dag brice canyon
een dag zion canyon
een dag las vegas
een dag death valley
twee dagen yosemite
drie dagen San Fransisco
een dag pismo beach
twee dagen LA
drie dagen San diego

Dat is onze route. Dus alle tips zijn welkom.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk ook eens op deze website naar de "scenic byways" in de VS. Via het landkaartje kan je doorklikken naar de diverse staten en zo verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

AAA, de Amerikaanse ANWB, heeft 'tripticks' (of hoe je dat ook spelt) op zijn (haar?) website.

Je geeft een route op en je krijgt dan een map met kaartjes, met vermelding van bezienswaardigheden, enz.

Ik zou eens gaan kijken en proberen of een ANWB lidmaatschap ook toegang geeft tot die kaartjes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Benno noemde de AAA al. Als je ANWB lid bent, kun je ter plekke ook bij een AAA kantoor langs en op vertoon van je ANWB lidmaatschapkaartje gratis tourbooks, kaarten, plattegronden etc krijgen. Er zijn kaarten per staat, maar ook voor bv het westen, of de hele VS, en voor nationale parken, stedelijke gebieden etc. Ze kunnen je ook helpen met het geven van routeadvies.
In de tourbooks staan ook scenic drives genoemd.

In Las Vegas zijn er twee AAA kantoren; aan 8440 W Lake Mead Ste 203, en aan 3312 W Charleston Blvd. Open van maandag t/m vrijdag.

Kijk ook eens naar reisverslagen, daar zul je een hoop informatie uit kunnen halen. Voor de route tussen Las Vegas en Yosemite kun je naar ons 2006 verslag kijken, vanaf 10 augustus.

Ik zie dat je in je opsomming geen rekening hebt gehouden met reisdagen. Verkijk je niet op de afstanden, er zitten een paar lange dagen tussen, zoals die van Death Valley naar Yosemite (even afhankelijk van waar je gaat overnachten zul je hier een dag onderweg zijn). Je zult dus geen twee dagen Yosemite hebben, maar slechts 1. Ook voor de kust heb je niet erg veel tijd lijkt mij.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer