Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers op slot ja of nee
Koffers op slot ja of nee
Wanneer wij in augustus naar NY gaan, is het dan aan te raden om de koffers op slot te doen? Want ik heb er weinig trek in dat een grapjas er een paar grammetjes drugs o.i.d. in doet... 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Koffers op slot ja of nee
Nee, je moet je koffers open laten. Dat vertelt men je vaak ook bij het inchecken. Ik geloof wel dat er koffers van bepaalde merken zijn die wel op slot kunnen omdat men daar lopers?? voor heeft.conimus schreef:Wanneer wij in augustus naar NY gaan, is het dan aan te raden om de koffers op slot te doen? Want ik heb er weinig trek in dat een grapjas er een paar grammetjes drugs o.i.d. in doet...
Er is al veel over het wel of niet op slot doen van koffers geschreven hier op het forum. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je er genoeg over vinden.

zie voor de juiste info
http://www.tsa.gov
Checked baggage is luggage you check in at the ticket counter or curbside. It will not be accessible during your flight. Please refrain from locking your checked baggage or use a TSA Accepted & Recognized Lock TSA is mandated by Federal law to screen 100% of checked baggage. If your baggage alarms and TSA cannot gain access to your checked bag, unrecognized locks may be broken. TSA will not reimburse passengers for unrecognized locks broken as a result of the security screening process.
DO NOT pack the following items in your checked baggage:
*
Jewelry
*
Cash
*
Laptop computers
*
Electronics
*
Fragile items (no matter how they are protected)
Below are a number of tips for packing your checked baggage:
*
Don't put film in your checked baggage, as the screening equipment will damage it.
*
Pack shoes, boots, sneakers, and other footwear on top of other contents in your luggage.
*
Avoid over packing your bag so that the screener will be able to easily reseal your bag if it is opened for inspection. If possible, spread your contents over several bags. Check with your airline or travel agent for maximum weight limitations.
*
Avoid packing food and drink items in checked baggage.
*
Don't stack piles of books or documents on top of each other; spread them out within your baggage.
*
The following general packing tips apply to both carry-on and checked baggage:
*
Do NOT pack or bring prohibited items to the airport.
*
Put all undeveloped film and cameras with film in your carry-on baggage. If your bag will pass through the X-ray machine more than five (5) times ask for a hand inspection to prevent damage.
*
LABEL your laptop computer. Tape a business card or other identifying information beneath your laptop to avoid loss or the accidental "exchange" by other passengers.
*
Check ahead of time with your airline or travel agent to determine the airline's baggage policy, including number of pieces you can bring and size and weight limitations.
*
Carry-on baggage is limited to one carry-on bag plus one personal item. Personal items include laptops, purses, small backpacks, briefcases, or camera cases. Remember, 1+1.
*
Don't forget to place identification tags with your name, address and phone number on all of your baggage, including your laptop computer. It is a good idea to place an identification tag inside your baggage as well.
*
Avoid over packing so that your articles don't spill out if your bag is opened for inspection.
*
Think carefully about the personal items you place in your carry-on baggage. The screeners may have to open your bag and examine its contents.
*
Place your personal belongings in clear plastic bags to reduce the chance that a TSA screener will have to handle them.
*
Wait to wrap your gifts. Be aware that wrapped gifts may need to be opened for inspection.
http://www.tsa.gov
Checked baggage is luggage you check in at the ticket counter or curbside. It will not be accessible during your flight. Please refrain from locking your checked baggage or use a TSA Accepted & Recognized Lock TSA is mandated by Federal law to screen 100% of checked baggage. If your baggage alarms and TSA cannot gain access to your checked bag, unrecognized locks may be broken. TSA will not reimburse passengers for unrecognized locks broken as a result of the security screening process.
DO NOT pack the following items in your checked baggage:
*
Jewelry
*
Cash
*
Laptop computers
*
Electronics
*
Fragile items (no matter how they are protected)
Below are a number of tips for packing your checked baggage:
*
Don't put film in your checked baggage, as the screening equipment will damage it.
*
Pack shoes, boots, sneakers, and other footwear on top of other contents in your luggage.
*
Avoid over packing your bag so that the screener will be able to easily reseal your bag if it is opened for inspection. If possible, spread your contents over several bags. Check with your airline or travel agent for maximum weight limitations.
*
Avoid packing food and drink items in checked baggage.
*
Don't stack piles of books or documents on top of each other; spread them out within your baggage.
*
The following general packing tips apply to both carry-on and checked baggage:
*
Do NOT pack or bring prohibited items to the airport.
*
Put all undeveloped film and cameras with film in your carry-on baggage. If your bag will pass through the X-ray machine more than five (5) times ask for a hand inspection to prevent damage.
*
LABEL your laptop computer. Tape a business card or other identifying information beneath your laptop to avoid loss or the accidental "exchange" by other passengers.
*
Check ahead of time with your airline or travel agent to determine the airline's baggage policy, including number of pieces you can bring and size and weight limitations.
*
Carry-on baggage is limited to one carry-on bag plus one personal item. Personal items include laptops, purses, small backpacks, briefcases, or camera cases. Remember, 1+1.
*
Don't forget to place identification tags with your name, address and phone number on all of your baggage, including your laptop computer. It is a good idea to place an identification tag inside your baggage as well.
*
Avoid over packing so that your articles don't spill out if your bag is opened for inspection.
*
Think carefully about the personal items you place in your carry-on baggage. The screeners may have to open your bag and examine its contents.
*
Place your personal belongings in clear plastic bags to reduce the chance that a TSA screener will have to handle them.
*
Wait to wrap your gifts. Be aware that wrapped gifts may need to be opened for inspection.
- jer van bia
- Amerikafan
- Contacteer:
Wil je hem toch op slot doen, dan kan je deze bij de ANWB kopen. Dit is een speciaal goedgekeurd TSA slot, dat door de douane geopend kan worden.
groetjes,
Jerry
groetjes,
Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Wij doen onze koffers meestal op slot omdat we niet het risico willen lopen dat ze per ongeluk open gaan. Wat betreft de toegang die vliegveldmedewerkers tot je koffer hebben, tja, dat blijft een gok, maar ik heb van NL naar de VS en vv nog nooit smokkelverhalen gehoord.
Onze sloten zijn de cijfersloten van de koffers zelf, onze code is standaard drie dezelfde nummers (0-0-0) ofzo en staat op een sticker naast het slot. Nooit problemen mee gehad (en dan heb ik het over 30 vluchten in de afgelopen 6 jaar).
Onze sloten zijn de cijfersloten van de koffers zelf, onze code is standaard drie dezelfde nummers (0-0-0) ofzo en staat op een sticker naast het slot. Nooit problemen mee gehad (en dan heb ik het over 30 vluchten in de afgelopen 6 jaar).
Ik heb een TSA slot dat op de koffer of tas kan (bij Target gekocht voor rond de $3.00), en op mijn grote koffer staat nu, net als bij Buckeye, de combinatie op de koffer naast het slot.
Hoewel ik hem ook wel vaak open laat. Net waar ik aan denk als ik pak. Ik vind het risiko dat hij open springt groter dan dat er iemand drugs in steekt. Mijn ondergoed over de tarmac, dat vind ik toch geen prettig idee.
Margaret
Hoewel ik hem ook wel vaak open laat. Net waar ik aan denk als ik pak. Ik vind het risiko dat hij open springt groter dan dat er iemand drugs in steekt. Mijn ondergoed over de tarmac, dat vind ik toch geen prettig idee.

Margaret
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De gemiddelde Douanier heeft geen enkele moeite met het openmaken van (reiskoffer)sloten. Het probleem zit 'm in de "onkunde" van beveiligingspersoneel mbt het openen van ruimbagage. Vaak gaan deze heren/dames zeer lomp met onze spulletjes tekeer met beschadigingen tot gevolg.
Wij doen onze koffers al jaren niet meer op slot, maar doen er wel een band/riem omheen. Een band/riem met een lastige (schuif)gesp, waarvoor je wel wat moeite voor moet doen om hem los te krijgen.
De beveiliger (of Douanier) die echt in mijn koffer wil/moet kijken zal de moeite nemen om die gesp los te krijgen, terwijl het voor iemand die (snel) iets in mijn koffer wil stoppen er de moeite niet voor zal nemen. Er komen immers genoeg koffers langs zonder riem/band. Bijkomend voordeel is dat de koffer ook niet zo snel openspringt.
Wij doen onze koffers al jaren niet meer op slot, maar doen er wel een band/riem omheen. Een band/riem met een lastige (schuif)gesp, waarvoor je wel wat moeite voor moet doen om hem los te krijgen.
De beveiliger (of Douanier) die echt in mijn koffer wil/moet kijken zal de moeite nemen om die gesp los te krijgen, terwijl het voor iemand die (snel) iets in mijn koffer wil stoppen er de moeite niet voor zal nemen. Er komen immers genoeg koffers langs zonder riem/band. Bijkomend voordeel is dat de koffer ook niet zo snel openspringt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik doe ook altijd een band/riem om mijn koffer. Precies om dezelfde reden als jij. De riem is niet supersnel te verwijderen. Ik heb een harde Carlton koffer die al heel wat tripjs naar Amerika mee is geweest. Sluit goed af en ik ben ook niet zo bang dat die openspringt. Je moet nl. eerst een knopje indrukken voordat je de koffer (op drie punten) open kunt maken.Ruud2004 schreef:Wij doen onze koffers al jaren niet meer op slot, maar doen er wel een band/riem omheen. Een band/riem met een lastige (schuif)gesp, waarvoor je wel wat moeite voor moet doen om hem los te krijgen.
Roland
Ik doe exact hetzelfde (maar dan met een samsonite koffer, die sluit ook op 3 punten).Coyote schreef:Ik doe ook altijd een band/riem om mijn koffer. Precies om dezelfde reden als jij. De riem is niet supersnel te verwijderen. Ik heb een harde Carlton koffer die al heel wat tripjs naar Amerika mee is geweest. Sluit goed af en ik ben ook niet zo bang dat die openspringt. Je moet nl. eerst een knopje indrukken voordat je de koffer (op drie punten) open kunt maken.Ruud2004 schreef:Wij doen onze koffers al jaren niet meer op slot, maar doen er wel een band/riem omheen. Een band/riem met een lastige (schuif)gesp, waarvoor je wel wat moeite voor moet doen om hem los te krijgen.
Roland

Een tip die ik ooit eens van een reisbureau heb gekregen: zet op het adres label niet je eigen adres maar een ander adres (vb reisbureau, werk, familie etc.) Het schijnt dat het inbrekersgilde op de vliegvelden rondstruint om te kijken wie er niet thuis zullen zijn... en een leeg huis is niet gezellig om in terug te komen.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom moet je de combinatie erop schrijven? TSA sloten zijn toch te openen met een sleutel die de douane heeft? Ik dacht dat dat nou net het speciale van die sloten was. Wij hebben ze afgelopen zomer ook gebruikt.Ik heb een TSA slot dat op de koffer of tas kan (bij Target gekocht voor rond de $3.00), en op mijn grote koffer staat nu, net als bij Buckeye, de combinatie op de koffer naast het slot.
Wij hebben zachte koffers met ritsen en hangen daar dus TSA-sloten aan. Het voordeel van deze koffers vind ik dat je nog eens een jas, een verschoninkje of iets dergelijks in de voorvakken kan proppen, zodat je snel iets kan pakken bij aankomst zonder in je hele koffer te moeten. Daarnaast zijn ze wat makkelijker mee te nemen in de camper vaak.
Wij schrijven trouwens geen adres meer op onze bagagelabels, alleen een mailadres en een mobiel telefoonnummer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Een vriendin van mij is gisteren teruggevlogen uit Amerika en van haar koffer was het slot compleet afgebroken terwijl ze de koffer niet op slot had gedaan! De koffer was door de beveiliging doorzocht. Behoorlijk lomp!Ruud2004 schreef:De gemiddelde Douanier heeft geen enkele moeite met het openmaken van (reiskoffer)sloten. Het probleem zit 'm in de "onkunde" van beveiligingspersoneel mbt het openen van ruimbagage. Vaak gaan deze heren/dames zeer lomp met onze spulletjes tekeer met beschadigingen tot gevolg.
Lauren
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gebruiken harde Samsonite koffers maar ik heb een Tsa band er omheen.
Vorig jaar had ik 2 pet flessen water in mijn koffer deze is toen doorzocht en ik vondt een mooi briefje van de Tsa dat ze mijn koffer aan een controle onderworpen hadden,het bleek dat ze water uit de petflessen gehaald hadden om te controleren.
Dennis
Vorig jaar had ik 2 pet flessen water in mijn koffer deze is toen doorzocht en ik vondt een mooi briefje van de Tsa dat ze mijn koffer aan een controle onderworpen hadden,het bleek dat ze water uit de petflessen gehaald hadden om te controleren.
Dennis
In RTL Travel zeiden ze ooit eens dat de US customs bij zo'n cijferslot op een koffer altijd wel de combinatie 000 probeert, omdat dit de standaard code is..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Je zou ook nog kunnen overwegen om je koffer te sealen (in plastic in laten pakken) bij seal & go op schiphol.http://www.sealandgo.nlJe wilt niet dat er iets in je koffer wordt gestopt op Schiphol.
-
- Amerikakenner
In ons geval omdat het om cijfersloten gaat (hardshell Samsonite, paar jaar oud), geen TSA sloten/sleutelsloten.nieuwenoord schreef: Waarom moet je de combinatie erop schrijven? TSA sloten zijn toch te openen met een sleutel die de douane heeft? Ik dacht dat dat nou net het speciale van die sloten was..
-
- Amerikakenner
Ik ben in 2002 nog bagage kwijtgeraakts en volgens het United Airllines kantoor in de bagage hal van Schiphol maakt niets uit wat er op het adres label staat. Ze gaan op de beschrijving af die je op het formulier set samen met de barcode van het bagage label. Wat er dan gebeurt als nu juist die barcode ontbreekt weet ik niet, want het was de vliegreis 'from hell' en ik wilde gewoon mijn koffers terug. Ik denk dat je daarom op moet schrijven wat er in de koffer zit zowel als hoe hij er uit ziet.BuckeyeRed schreef:Jep. Wij ook.nieuwenoord schreef: Wij schrijven trouwens geen adres meer op onze bagagelabels, alleen een mailadres en een mobiel telefoonnummer.
Margaret
Is dat 100% zeker? .. we hebben net een nieuwe set koffers gekocht en daar zit een cijferslot op. Nu hoeft het voor mij niet op slot, maar ik heb er geen zin in dat ze de sloten openbreken. Bedoel wie zegt dat door het vervoeren van de koffers, de cijfers niet draaien ...Clint schreef:In RTL Travel zeiden ze ooit eens dat de US customs bij zo'n cijferslot op een koffer altijd wel de combinatie 000 probeert, omdat dit de standaard code is..
Ik voel me net een kleuter die voor het eerst op reis gaat. Het is alweer te lang geleden Amerika ... Ineens zijn er allemaal dingen waar ik plotseling aan denk

Laatst gewijzigd door Sandy op 13 okt 2007, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8305 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-