Ik heb mooie vliegtickets gevonden en geboekt om in maart naar Florida te gaan. Nu ben ik misschien iets te snel geweest (ik ga er wel uitkomen hoor) maar ik schrik me kapot van de hotelprijzen...
Ik kan in Miami Beach vrijwel geen hotels vinden onder de 200 euro per nacht. Er zijn wel wat slaapzalen voor zo'n 125 euro, en 2 sterren hotelletjes met niet de beste cijfers (3,5 op 5, niet slecht, maar ook niet geweldig) voor zo'n 180-250 euro. Maar als je dus 5 nachtjes gaat ben ik 1000 euro kwijt voor een goedkoop hotel.
Is dit gewoon een kwestie van slikken want het is altijd zo, of zie ik mooie goedkopere mogelijkheden over het hoofd? Ik ben natuurlijk extreem verwend omdat wij normaal altijd naar Azië gaan, en prachtige 5-sterren hotels met extreem goede ontbijt-buffets daar vaak onder de 100 euro per nacht zijn

In New York hebben we laatst een keer een weekje gekampeerd op Staten Island, met de boot ben je dan zo in Manhattan en het kostte maar 10-20 dollar per nacht.
Maar goed, mijn vraag is dus eigenlijk: Is het normaal dat een hotel op een beetje leuke plek duurder is dan een hotel rond Central Park?