Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fidler : Florida en Atlanta (advies & tips gevraagd)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
fidler
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Fidler : Florida en Atlanta (advies & tips gevraagd)

Bericht door fidler »

Hallo allemaal,

Aankomende zomer gaan wij, gezin met twee kinderen van 11 en 13, een rondreis door Florida maken en bezoeken ook Atlanta.
Atlanta is voor mij de voornaamste reden om deze trip te maken, hier heb ik 20 jaar geleden voor een jaar gewoond en mijn Highschool diploma gehaald. Om het maximale uit de reis te halen en om ook voor de kinderen een leuke vakantie te hebben zullen we ook een of meerdere parken in Orlando gaan bezoeken.

Omdat het voor ons de eerste keer is dat we zo'n uitgebreide reis moeten plannen wil ik graag mijn reisschema aan jullie voorleggen.
Aan de ene kant hoop ik op op- en aanmerkingen wat betreft de haalbaarheid en aan de andere kant hoor ik graag tips over eventuele bezienswaardigheden op mijn route.

Wij reizen op 9 Juli via Antwerpen-Amsterdam-Detroit-Orlando en komen daar rond 20:30 aan.
Op 30 Juli vliegen we rond 19:30 via Atlanta weer terug naar Amsterdam.

Datum - overnachting - activiteit
9 juli - Orlando - vliegen / slapen
10 juli - Vero Beach (of daar in de buurt) - bijkomen
11 juli - Miami - sightseeing stad
12 juli - Ft Myers - Via Everglades, shark valley/airboat
13 juli - Clearwater - onderweg langs strand schelpen zoeken (Sanibel?), Corkscrew Swamp Sanctuary
14 juli - Clearwater - in Tampa : Big Cat Rescue, Dali museum
15 juli - Orlando - niks gepland
16 juli - Orlando - Universal
17 juli - Orlando - eventueel 's avonds dinershow
18 juli - Orlando - shoppen/mall/outlet
19 juli - Orlando - niks gepland
20 juli - St Augustine - Kelly park, Daytona Beach (?), ghost tour
21 juli - Brunswick - Fort en vuurtoren St Augustine.
22 juli - Savannah - Driftwood Beach op Jeckyl Island
23 juli - Atlanta - plantage Savannah
24 juli - Atlanta - bezoek highschool en gastgezin
25 juli - Atlanta - Martin Luther King jr, Stone Mountain
26 juli - Atlanta - CNN, Coca Cola, Aquarium
27 juli - Valdosta/Waycross - plantage Macon
28 juli - ??? - Okefenokee Swamp Park
29 juli - Orlando - niks gepland
30 juli - terugvliegen - overdag nog laatste keer Orlando, shoppen

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt voor de moeite.

Fidler
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Fidler : Florida en Atlanta (advies & tips gevraagd)

Bericht door Louise vo »

Hoi,

Mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht zeg. Misschien is het leuk om in Orlando nog naar Disneyworld te gaan.
Of SeaWorld.
Ik vraag me alleen af vanwaar vero beach en Miami in het programma staan.
De rest van de reis speelt zich aan de andere kant af en Orlando.
En in 1 dag zie je niet erg veel van Miami ben ik bang.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fidler
Amerika-newbie

Bericht door fidler »

We hebben besloten om maar 1 park te doen in Orlando en daarbij is onze keuze gevallen op Universal.
Misschien dat we wel allebei de Universal parken doen maar dat hangt ook een beetje van de financien af.

We willen graag naar/door de Everglades dus vandaar dat we op ons gemakje via Vero Beach (of daar in de buurt) en Miami die kant op gaan.
In Miami hebben we ook niet zoveel wat we echt willen zien, 1 dag lijkt ons dan ook genoeg.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Fidler,

Mooie reis idd!
Wij gaan in dezelfde periode hetzelfde gebied verkennen. We verblijven hier en daar wat langer en op andere plaatsen juist weer korter (Atlanta), maar pikken daar ook de Smokey Mountains mee.

Misschien heb je iets aan de tips die in mijn topic zijn gegeven: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=60811

Heel veel plezier met voorbereiden!

Gr. Monique
fidler
Amerika-newbie

Bericht door fidler »

Hoi Monique,

Jij hebt ook een mooie reis samengesteld, ik heb er al veel inspiratie voor onze reis uitgehaald :-)
Smokey mountains wilde ik ook nog wel doen maar op een gegeven moment moet je keuzes maken...
Je wil natuurlijk zoveel mogelijk zien maar het moet wel haalbaar zijn.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Klopt helemaal, maar jullie hebben dan ook een goede reden om wat langer in Atlanta te verblijven, voor ons is 2 nachten daar voldoende om de dingen te doen die we er willen doen.
En keuzes maken blijft altijd lastig op voorhand, maar we hopen er ook weer veel mooie ervaringen op te gaan doen. En hopelijk valt het weer een beetje mee....

Overigens: mocht je besluiten beide Universal parken te doen (gaan wij ook doen) neem dan wel de juiste tickets zodat je ook de Harry Potter trein mee kunt pikken :wink:
Arianne1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Arianne1 »

Wellicht heb je alles al vast liggen, maar voor het geval dat. Ik zou de dag na aankomst, je bent toch vroeg wakker, gelijk naar miami rijden. Niet via vero beach. Miami is goed te doen in 1 keer en het geeft wat extra rust. Wij vliegen de zelfde dag van amsterdam via altlanta naar Jacksonville. Goede reis alvast.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
fidler
Amerika-newbie

Bericht door fidler »

Ik heb hier ook aan gedacht maar dacht zelf dat het wat relaxter was om het in 2 keer te doen. We hebben niet zo heel veel wat we in Miami willen doen en het is aanzienlijk duurder om hier een dag extra te blijven. Maar ga er nog eens over nadenken, onze hotel reserveringen zijn annuleerbaar dus we zijn flexibel. Extra rust na zo'n lange dag reizen is me ook wel wat waard, bedankt voor het advies en jullie ook een goede reis gewenst!
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zijn vandaag van Savannah naar Orlando gereden, hier blijven we nu 10 dagen. Wij hebben ook de Smoky Mountains gedaan en dit is echt een aanrader. Atlanta hadden we al eens gedaan, dus overgeslagen.
Vandaag Driftwood Beach gedaan op aanraden van een forumlid, het is een half uurtje omrijden.
Het was bijzonder, we waren er bijna alleen en het is echt heel mooi. Zeker doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer