Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dani89: reistips gevraagd rondreis Florida.
Reis Dani89: reistips gevraagd rondreis Florida.
Hoi allemaal,
De vliegtickets voor onze vakantie in mei naar Florida zijn van het weekend geboekt, dus we weten de data dat we heen en terug vliegen, nu alleen nog de dagindeling en bekijken waar allemaal naar toe willen gaan. Maar dat is nog best lastig. We gaan de eerste dagen naar New York en vliegen daarna door naar Florida om daar met de auto rond te gaan rijden. Graag voor het Florida gedeelte wil ik tips ontvangen.
9 mei dag 1 Aankomst New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 Vliegreis naar Orlando, overnachting Kissimee
dag 6 Overnachting Clearwater
dag 7 Overnachting Sarasota
dag 8 Overnachting Naples
dag 9 Homestead (ivm bezoek Everglades?)
dag 10
dag 11
dag 12
dag 13
dag 14
dag 15
dag 16
dag 17
26 mei dag 18 terugvlucht vanuit Miami
Bovenstaand is wat we tot nu toe hebben, verder zitten we nog wat te puzzelen.
De volgende dingen willen we in ieder geval bezoeken:
- Sanibel en Captiva Island
- Anna Maria Island
- Marco Island
- Everglades
- De Keys (meerdere Keys) hoeveel dagen/overnachtingen zijn er nodig om de Keys te bezoeken?
- Miami/
- eventueel iets ten Noorden van Miami?
- ?? jullie nog tips wat we echt niet mogen missen in Florida
We vinden het leuk om state parks te bezoeken, maar ook om lekker op het strand te liggen. Maar dat is volgens mij makkelijk te combineren.
Een pretpark bezoeken rond Orlando zijn we nog over aan het twijfelen, anders moeten we daar nog een extra dag voor uittrekken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
De vliegtickets voor onze vakantie in mei naar Florida zijn van het weekend geboekt, dus we weten de data dat we heen en terug vliegen, nu alleen nog de dagindeling en bekijken waar allemaal naar toe willen gaan. Maar dat is nog best lastig. We gaan de eerste dagen naar New York en vliegen daarna door naar Florida om daar met de auto rond te gaan rijden. Graag voor het Florida gedeelte wil ik tips ontvangen.
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 7 Overnachting Sarasota
dag 8 Overnachting Naples
dag 9 Homestead (ivm bezoek Everglades?)
dag 10
dag 11
dag 12
dag 13
dag 14
dag 15
dag 16
dag 17
Bovenstaand is wat we tot nu toe hebben, verder zitten we nog wat te puzzelen.
De volgende dingen willen we in ieder geval bezoeken:
- Sanibel en Captiva Island
- Anna Maria Island
- Marco Island
- Everglades
- De Keys (meerdere Keys) hoeveel dagen/overnachtingen zijn er nodig om de Keys te bezoeken?
- Miami/
- eventueel iets ten Noorden van Miami?
- ?? jullie nog tips wat we echt niet mogen missen in Florida
We vinden het leuk om state parks te bezoeken, maar ook om lekker op het strand te liggen. Maar dat is volgens mij makkelijk te combineren.
Een pretpark bezoeken rond Orlando zijn we nog over aan het twijfelen, anders moeten we daar nog een extra dag voor uittrekken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Reis Dani89: reistips gevraagd rondreis Florida.
Voor de state parks kun je deze site bekijken: https://www.floridastateparks.org/
Wil je wandelen dan is dit een super site: http://floridahikes.com/
Wil je wandelen dan is dit een super site: http://floridahikes.com/
Hoi Dani89,
Wat een leuke reis ga je maken zeg!
Ik ga precies eenzelfde reis maken, eind april.
Ook wij gaan eerst 4 dagen naar NY en vliegen dan door naar Miami. Mijn broertje en vriendin vliegen iets eerder door naar Florida en zullen dan de Keys (2nachten) bezoeken, wij gaan dan familie bezoeken net buiten NY.
Wij zien m'n broertje en vriendin dan weer in Miami en blijven daar een nacht. Hierna zullen wij richting Orlando rijden naar de villa die we gehuurd hebben. Van daaruit zullen wij onze uitstapjes maken naar bijv Disney, Daytona en de door ons geliefde westkust.
Uit je opmerking begrijp ik dat je oa Sanibal en Captiva wilt bezoeken, is het dan geen idee om daar een nacht te blijven slapen? Afgelopen jaar hebben wij getracht beiden op 1 dag te doen.. Getracht ja, je moet over een tolbrug dus he kan niet in even goed door rijden. Dit is de enige toegangsweg naar het eiland. En eind van de middag begonnen de files al, waardoor we captiva niet echt hebben bezocht.
Vergeet niet dat je naast je bezienswaardigheden ook nog een aantal uur moet rijden.
Dus ik zou kijken of je wellicht overal 2 nachtjes kan blijven, zodat je meer tijd hebt om alles te bekijken en vooral te genieten.
Als ik het zo bekijk, Kom je Dan precies uit met het aantal dagen dat je er bent
Wat een leuke reis ga je maken zeg!
Ik ga precies eenzelfde reis maken, eind april.
Ook wij gaan eerst 4 dagen naar NY en vliegen dan door naar Miami. Mijn broertje en vriendin vliegen iets eerder door naar Florida en zullen dan de Keys (2nachten) bezoeken, wij gaan dan familie bezoeken net buiten NY.
Wij zien m'n broertje en vriendin dan weer in Miami en blijven daar een nacht. Hierna zullen wij richting Orlando rijden naar de villa die we gehuurd hebben. Van daaruit zullen wij onze uitstapjes maken naar bijv Disney, Daytona en de door ons geliefde westkust.
Uit je opmerking begrijp ik dat je oa Sanibal en Captiva wilt bezoeken, is het dan geen idee om daar een nacht te blijven slapen? Afgelopen jaar hebben wij getracht beiden op 1 dag te doen.. Getracht ja, je moet over een tolbrug dus he kan niet in even goed door rijden. Dit is de enige toegangsweg naar het eiland. En eind van de middag begonnen de files al, waardoor we captiva niet echt hebben bezocht.
Vergeet niet dat je naast je bezienswaardigheden ook nog een aantal uur moet rijden.
Dus ik zou kijken of je wellicht overal 2 nachtjes kan blijven, zodat je meer tijd hebt om alles te bekijken en vooral te genieten.
Als ik het zo bekijk, Kom je Dan precies uit met het aantal dagen dat je er bent

April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Overweeg Anna Maria Island in je schema te zetten. Minstens zo leuk als Sanibel maar minder druk en qua kosten meer kwaliteit voor het zelfde geld.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Mooie reis! Ik heb New York ook gecombineerd met Florida. Echt een leuke afwisseling!
Ik hoor van veel mensen dat Homestead niet zo leuk is.
Ik heb vanuit Naples de Everglades bezocht en van daar ben ik doorgereden naar Tavernier op de Florida Keys.
Dat was prima te doen en zo zit je eigenlijk al op de Keys.
Misschien heb je nog iets aan mijn reisverslag: Hier staat de dag in van Naples naar de Florida Keys, inclusief een bezoek aan de Everglades: http://www.stripesandstars.nl/dag-15-us ... rida-keys/
Veel voorbereidingsplezier!
Ik hoor van veel mensen dat Homestead niet zo leuk is.
Ik heb vanuit Naples de Everglades bezocht en van daar ben ik doorgereden naar Tavernier op de Florida Keys.
Dat was prima te doen en zo zit je eigenlijk al op de Keys.
Misschien heb je nog iets aan mijn reisverslag: Hier staat de dag in van Naples naar de Florida Keys, inclusief een bezoek aan de Everglades: http://www.stripesandstars.nl/dag-15-us ... rida-keys/
Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Je kunt van Naples inderdaad in 1 keer doorrijden naar een plaats bovenin de key's en onderweg de everglades bezoeken. Key Largo, tavernier etc. Niet al teveel verder ook weer, want de weg over de Key's rijdt niet zo snel. Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat je wilt doen in de Everglades, maar wij hebben een dierenpark bezocht, een boottocht gedaan en het officiele N.P. bezocht op die dag zonder dat we het idee hadden te weinig tijd te hebben onderweg. Dan heb je daarnaast voor de key's nog wel minstens 2 dagen nodig vind ik.
Ik zou tussen Sarasota en Naples nog een nacht (of twee) Fort Myers beach plannen, dan heb je wat meer rust om de plaatsen te bezoeken die je aangeeft.
Ik zou tussen Sarasota en Naples nog een nacht (of twee) Fort Myers beach plannen, dan heb je wat meer rust om de plaatsen te bezoeken die je aangeeft.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Bedankt voor jullie reactie's. We zijn al weer wat verder met de plannen en hebben al heel wat hotels geboekt op de route. Zijn er al wel achter gekomen dat de hotels in Florida een stuk duurder zijn als in bijvoorbeeld het Zuid-Westen. Hieronder het schema wat we tot nu toe hebben.
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 7 Overnachting Clearwater
dag 8 Overnachting Sarasota
dag 9 Overnachting Fort Myers
dag 10 Overnachting Fort Myers
dag 11 Overnachting Naples
dag 12 Overnachting Homestead
dag 13 Overnachting Key West
dag 14
dag 15 Overnachting Fort Lauderdale
dag 16 Overnachting Miami
dag 17 Overnachting Miami
In Homestead willen we opzich ook niets gaan doen, alleen overnachten. Ik denk dat het dan niet erg is om daar te overnachten. Vanaf Naples willen we als dat kan die dag naar Shark Valley en daarna (of de volgende dag) nog de weg naar het Flamingo Visitor center rijden en kijken wat er onderweg nog te doen is.
De dagen dat we de Key's gepland hebben valt precies in een weekend. We zullen daar dan ook maar 1 nacht overnachten, vele hotels zijn al vol en die nog wel vrij zijn, zijn heel duur.
Heeft er iemand nog tips voor een hotel in Miami toevallig?
Leuk reisverslag Bianca, ik was deze al een keer tegen gekomen tijdens het zoeken naar reisverslag.
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 7 Overnachting Clearwater
dag 8 Overnachting Sarasota
dag 9 Overnachting Fort Myers
dag 10 Overnachting Fort Myers
dag 11 Overnachting Naples
dag 12 Overnachting Homestead
dag 13 Overnachting Key West
dag 14
dag 15 Overnachting Fort Lauderdale
dag 16 Overnachting Miami
dag 17 Overnachting Miami
In Homestead willen we opzich ook niets gaan doen, alleen overnachten. Ik denk dat het dan niet erg is om daar te overnachten. Vanaf Naples willen we als dat kan die dag naar Shark Valley en daarna (of de volgende dag) nog de weg naar het Flamingo Visitor center rijden en kijken wat er onderweg nog te doen is.
De dagen dat we de Key's gepland hebben valt precies in een weekend. We zullen daar dan ook maar 1 nacht overnachten, vele hotels zijn al vol en die nog wel vrij zijn, zijn heel duur.
Heeft er iemand nog tips voor een hotel in Miami toevallig?
Leuk reisverslag Bianca, ik was deze al een keer tegen gekomen tijdens het zoeken naar reisverslag.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dag 12: Naples - Homestead: je zou eerst een airboatride kunnen maken in Everglades City. Daarna kun je de loop Road rijden.
Dan zou je kunnen fietsen bij Shark Valley of een tramtour maken. Je dag is dan al behoorlijk gevuld.
Dag 13:richting Flamingo. Zeker de Anhinga trail lopen, en evt. nog meer trails. Op de terugweg een lekkere shake halen bij Robert is here en daarna door naar Key West. Je kunt nog een stop maken bij het Morada Bay cafe in Islamorada.
War overnacht je nu nacht 14? Is dat niet op Key West? Dan is je tijd daar wel beperkt.
Dan zou je kunnen fietsen bij Shark Valley of een tramtour maken. Je dag is dan al behoorlijk gevuld.
Dag 13:richting Flamingo. Zeker de Anhinga trail lopen, en evt. nog meer trails. Op de terugweg een lekkere shake halen bij Robert is here en daarna door naar Key West. Je kunt nog een stop maken bij het Morada Bay cafe in Islamorada.
War overnacht je nu nacht 14? Is dat niet op Key West? Dan is je tijd daar wel beperkt.
Als je dag 14 niet op Key West slaapt, zou ik op dag 13 vanuit Homestead gelijk naar Key West rijden. Wil je per se naar het Flamingo Visitor center rijden of alleen die weg nemen voor de Anhinga trail e.d.? Als dat laatste het geval is, zou ik de Anhinga Trail achter dag 12 plakken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht