Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

12 Dagen Florida maart/april

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Roxyfloxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

12 Dagen Florida maart/april

Bericht door Roxyfloxie »

Hallo,

Over 5 weken vertrekken wij naar Florida. Een staat die mij eigenlijk nooit echt aantrok. We zijn uitgenodigd door familie om naar Fort Meyers te komen, zodoende dat we nu dus toch die kant op gaan.
We vertrekken op 25 maart en vliegen op 4 april weer terug ( ik had niet meer vakantiedagen over). Niet echt veel tijd dus.
Op 25-3 vliegen we aan op Miami, waar we helaas pas om 23:45 uur arriveren (met Tui). Tui maakt op Orlando een stop van 2 uur. Nu was ik benieuwd of wij daar al eventueel door de customs heen kunnen, zodat we in Miami meteen kunnen doorlopen.

We verblijven twee nachten in South Beach. Hebben mensen tips voor leuke dingen zien/doen? ( zoals ik al aangaf heb ik mij nog nooit in Florida verdiept).

Vervolgens rijden wij door naar de Keys, waar we twee nachten op Marathon verblijven. Het idee is om op de rijdag de Keys t/m Marathon te verkennen, en de volgende dag het gedeelte Marathin-Keys West (en terug).
Ik zie wel dat er een hoop dolfine centers zijn. Kan je daar ook zwemmen met dolfijnen?

Vervolgens rijden we van Marathon naar Homestead, waar we overnachten. Onderweg willen we de Everglades bezoeken. Mensen nog tips waar je bijv een boot kan nemen (met zo'n grote vin achterop?) Of andere leuke excursies?

Vervolgens rijden we verder naar Punta Gorda (nabij Fort Meyers) waar onze familie woont. We verblijven daar 4 nachten. Ik neem aan dat zij wel een heel plan hebben wat ze ons willen laten zien.

Na die vier nachten rijden we naar Fort lauderdale, voor de laatste nacht. Wat zijn de must sees in FL?
Op de laatste dag, vertrekken we rond 18 uur naar Amsterdam. We hebben dus de ochtend om nog in FL door te brengen en dan via de interstate terug naar Miami Airport.

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.

Groetjes,
Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost en Midwest
2016 Florida
2016 West Amerika
2017 Oost/zuidoost Amerika
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 12 Dagen Florida maart/april

Bericht door Marcopstal »

Je "kan" niet allen door de customs in Orlando, je MOET er daar doorheen. Overigens gaat het niet alleen om "customs" (= douane) maar ook om immigratie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Wij hebben dit twee weken geleden gedaan. Wij moesten er in Orlando uit maar alle mensen die naar Miami gingen moesten er ook in Orlando al uit om door de douane te gaan. Zij mochten als eerste het vliegtuig uit om op tijd klaar te zijn om weer in te stappen. Volgens mij wordt in Orlando dan ook het vliegtuig schoongemaakt.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hoe controleren ze dat eigenlijk? Je koopt toch niets voor niets een front seat row om dan alsnog aan te sluiten achter passagiers die doorvliegen naar Miami?

Verder tips: sunset celebration op Key West is natuurlijk een must. Misschien een fiets huren op Key West om rond te touren over het eiland?
Onderweg lunchen bij Morada Bay cafe in Islamorada.
Bij Homestead op weg of terug van de Everglades een shake halen bij Robert was here. In de Everglades diverse trails lopen maar zeker de Anhinga.
Op weg naar Punta Gorda kun je dan een airboatride doen in Everglades City.
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Ik weet niet hoe goed ze dat kunnen controleren. Toen wij bijna aan de beurt waren, en de meeste mensen naar Miami er dus al doorheen waren, liepen er wel steeds mensen langs de rij te vragen of er nog mensen tussen stonden die door moesten naar Miami.

Toen wij teruggingen hadden wij een tussenstop in Miami. Daar mochten wij wel blijven zitten (is wel logisch want we waren al in de VS). Toen we op het vliegtuig zaten te wachten kwamen ook de mensen die nog naar Miami gingen bij ons bij de boarding-ruimte staan (heet dat zo?). Sommige waren maar net op tijd dus blijkbaar heb je de tijd echt hard nodig.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

In Miami kun je je prima vermaken, voor een paar dagen. Lekker over Ocean Drive wandelen, lekker aan het strand op South Beach, naar Bayside Marketplace en ik zou zeker even na het Holocaust memorial gaan, erg indrukwekkend.

Zwemmen met dolfijnen kan in ieder geval bij Theater of the Sea op Key Largo. Hebben we in 2014 gedaan.

Een boottocht in de Everglades (of eigenlijk er langs, er in mag niet) kan m.i. het best vanaf Everglades City. Ook leuk is de Aningha Trail wandelen. Gegarandeerd een hoop alligators en andere wildlife.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mariëlle schreef: Zij mochten als eerste het vliegtuig uit om op tijd klaar te zijn om weer in te stappen.
Dat lukt nooit, zo gedisciplineerd zijn wij niet :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In Fort Lauderdale natuurlijk naar de Sawgrass mall, maar wel vroeg in de dag gaan want het is daar binnen no time een zooitje met toeristen. En daarna misschien even koffie drinken bij de Ikea? Beetje maf, maar ik vind het altijd leuk om naar de Ikea te gaan als ik in het buitenland ben.

Hugh Tayler Birch state park is een leuk parkje bij het strand. Perfect als je niet de hele dag op het strand wil hangen, je kan in het park parkeren, en dan door de tunnel naar het strand lopen. En dan in het park even afkoelen en picknicken.

En Flamingo Gardens is 1 van m'n lievelingsplekken in Florida. Niet groot, maar wel prachtig. Het is een oude citrus plantage met een klein dierentuintje. Maar alle dieren zijn opvang dieren, het park is een wildlife sanctuary. Sommige dieren zijn er tijdelijk en worden weer losgelaten als ze opgeknapt zijn, en alle andere dieren zijn daar omdat ze het in het wild niet meer zouden redden. Dieren die door idioten als huisdier zijn gekocht en dat soort dingen. Josh de beer heeft z'n eigen Facebook pagina, is leuk om eens naar te kijken.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Grappig om iets over Flamingo Garden te lezen. Wij hebben ons daar ook vermaakt. Kleinschalig, maar genoeg te zien.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij woonden zo'n 20 minuten van Flamingo Gardens, dus we hadden een lidmaatschap. Heerlijke plek om even te onstpannen en weer op te laden. Florida was echt mijn plek niet, ik moest echt m'n best doen om m'n batterij opgeladen te houden. Flamingo Gardens en Birch state park enzo hielpen daar heel goed bij. Niet zo groot en niet populair dus even rust van alle drukte.
Roxyfloxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roxyfloxie »

Bedankt voor de tips.

Ik heb nog wel een vraag. Want als wij er zijn, is het ook Pasen. Merk je daar wat van, oa gesloten winkels, attracties, etc?

Dus op Orlando moeten we het vliegtuig uit voor de douane? Beter :thumbup: , wat moet je anders twee uur doen op een vliegveld? Je kan nu op Miami meteen naar buiten lopen.

Zijn er ook natuurparken op de Keys? Want ik heb net 3Op reis gezien, met de Keys, maar ik zag voornamelijk wegen en bebouwing :cry: .

Wat zijn must sees op de weg van Homestead - Fort Meyers? Behalve the Everglades.

Gr. Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost en Midwest
2016 Florida
2016 West Amerika
2017 Oost/zuidoost Amerika
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Daar heb je volgens mij meer dan genoeg aan. Je kunt ook de Loop Road nog rijden.
En als je nog tijd overhoudt kun je nog naar de pier in Naples rijden.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Roxyfloxie schreef: Wat zijn must sees op de weg van Homestead - Fort Meyers? Behalve the Everglades. Gr. Roxy
Huur een paar fietsen bij Shark Valley en fiets de wildernis in. Erg leuk, kijk maar in ons verslag van 2014.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Plaats reactie