Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isa Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Isaatje
Amerika-ontdekker

Reis Isa Florida

Bericht door Isaatje »

We zijn ons aan het oriënteren op een vakantie naar Florida. Op zich is een rondreis maken erg mooi maar we hebben 3 kinderen ( 15,13,11 ) en ik vraag me af of het niet te druk is voor de jongens om 1 of 2 nachten ergens te verblijven en weer verder gaan.

Na het lezen van vele onderwerpen en reisverslagen heb nu dit rondje gemaakt:

1 aankomst Miami airport
2 Miami Airport -Everglades
3 Everglades
4 Everglades - Key largo
5 Key largo - Key west
6 Key west
7 Key west - Naples
8 Naples -Sanible Island
9 Sanible island - Clearwater Beach
10 Clearwater Beach
11 Clearwater Beach- Orlando
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando - Miami
15 Miami
16 miami
17 Miami
18 miami – huis

Wellicht nog een dagje Orlando extra bijvoegen vanwege de pretparken en dagje Miami laten vervallen.

Een andere mogelijkheid is om 2 vaste plaatsen te hebben. Dan hebben we een toch een soort stabiele basis waar we weer terug komen elke dag. ( Orlando en Miami ) en van daaruit dagjes erop uit te trekken. In hoeverre is Orlando daar centraal genoeg voor?
Miami - Key West is een aardig stukje rijden. Is dat wel te doen op 1 dag? Of is 1 dag Key West sowieso te weinig?

Vragen genoeg nog maar die komen vast nog wel een keer ;)
Tips zijn ook meer dan welkom :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Isa Florida

Bericht door analogkid »

Een heerlijk vooruitzicht! Een paar opmerkingen inzake de planning.

De Everglades is een mooi gebied, maar de meesten stoppen hier onderweg voor een airboat ride en een of twee hikes. Dat kan prima op de weg van Miami naar Key West. Ik zou dus de planning iets aanpassen en dag 2 via de Everglades naar Key West te rijden. Je zou ook op dag 2 bijvoorbeeld een paar hikes kunnen doen en dan op de weg van Key West naar Napels een airboatride. Dan knip je het op. Het scheelt je i.i.g. 2 dagen in je planning, die je mooi bijv. aan Orlando kunt toevoegen. In Orlando en omgeving is veel te doen. Behalve de pretparken (6x Disney. 3x Universal, Sea World en Discovery Cove) kun je er heerlijk shoppen en zijn er mooie State Parks in de omgeving.

Ik zou (zeker de eerste keer Florida) een rondreis adviseren. Wij hebben dat ook gedaan met 2 kinderen en hebben dat zeker niet als 'te druk' ervaren.

Succes met de planning!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Hoi!

Ik ben het met analogkid eens. Ik zou lekker dag 2 vanuit Miami naar Key West rijden, daar 2 of 3 nachten blijven (ik vond zelf 2 nachten wel genoeg, maar dat is persoonlijk). Dan op de terugweg vanuit Key West overnachten op Key largo en van daaruit door de Everglades naar Naples gaan. Dat is prima te doen op 1 dag en je houdt daarmee een aantal dagen over op je planning.

Mijn jongens zijn nog wat jonger en hebben helemaal geen moeite met het verkassen steeds. Het is voor de kofferinpakker het meeste werk iedere dag (Ik dus ;-)) Ik weet niet of je al plannen hebt in Maimi, maar met jongens in de leeftijd van die van jou zou ik 2 dagen Miami eraf halen en die bij Orlando voegen. We hebben vorig jaar precies hetzelfde rondje gemaakt; dat zag er zo uit:

1. aankomst Miami
2. Miami - Key West
3. Key West
4. Key West - Key largo
5 Key largo - Everglades - Naples
6. Naples - Sanibel - Fort Myers
7. Fort Myers - Clearwater
8. Clearwater - Orlando
9 t/m 19 orlando
20 Orlando - Miami
21 Miami - huis

We hebben de laatste 2 dagen op South Beach gezeten, en dat was leuk, maar we zijn verder niet echt stadsbezoekers. Vandaar de korte tijd in Miami.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou idd je bezoek aan de Everglades in tweeën knippen. Eerst op weg naar de Keys het deel bij Homestead en dan op weg naar Naples Shark Valley en een airboatride in Everglades City.
Of je dan nog zin hebt om helemaal naar Key West te rijden die dag weet ik niet. Je zou ook bv een overnachting in Islamorada of Marathon kunnen plannen.
Ik zou zelf meer tijd in Orlando dan in Miami verblijven. Imo is er in Orlando meer te doen. En als het je om strand gaat, kun je beter een paar stranddagen aan de Gulfcoast nemen.
Isaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Isaatje »

Dank jullie wel voor de tips! Gisteren mooie tickets naar Boston gezien. Omdat Boston ons erg trekt, We familie willen bezoeken en de kinderen graag NY willen laten zien hebben we daar voor gekozen. Toch bedankt dat jullie mee wilde denken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer