Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Margay: rondreis Florida - juni 2016
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis Margay: rondreis Florida - juni 2016
Onderschat idd de afstanden en vooral de tijd die het je kost om je te verplaatsen niet. Vooral dat het tijdens deze periode in het zuiden erg nat kan zijn, wat de reistijd nog verlengt. Dat maakt het in die periode ook moeilijk om veel te genieten van de Everglades, vooral in de namiddag veel kans op regen en zoniet zijn er alleszins de muggen!
Indien je het wat rustiger aan wil doen kan je volgens mij eventueel St Augustine overslaan. Voor ons, "europeanen" niet echt een must om daar zover voor om te rijden.
Met alamo zit je normaal wel goed. Meestal competitieve prijzen in florida en nooit problemen mee gehad (in tegenstelling tot andere maatschappijen die achteraf bijkomende kosten aanrekenen).
Indien je het wat rustiger aan wil doen kan je volgens mij eventueel St Augustine overslaan. Voor ons, "europeanen" niet echt een must om daar zover voor om te rijden.
Met alamo zit je normaal wel goed. Meestal competitieve prijzen in florida en nooit problemen mee gehad (in tegenstelling tot andere maatschappijen die achteraf bijkomende kosten aanrekenen).
Ik heb gelezen dat het niet zo fijn is om te logeren op Key Largo en dat je pas het 'eilandgevoel' hebt eenmaal je op Islamorada bent. Ik zou het ook wel fijn vinden om eens 2 nachten op dezelfde plek te blijven en niet iedere nacht te moeten veranderen van slaapplaats. Ik weet dat dat wel een stuk bij een roadtrip hoort, maar tochVito schreef:Waarom overnacht je niet in Key Largo ipv Islamorada? Dan moet je de ene dag verder doorrijden en de volgende dag weer terug. Niet echt logisch imo. Islamorada is nog wel een stukje rijden waardoor je tijd voor de Everglades wel heel beperkt wordt.

Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten van de Everglades. De een is er positief over, de andere vindt het maar niets. We willen sowieso een airboatride doen (het liefst langs de mangroves). Als er dan inderdaad zoveel muggen zitten, lijkt het me niet zo aangewezen om een lange wandeling te maken. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Het is moeilijk in te schatten als we 'wild' zullen zijn van de Everglades.TomL schreef:Onderschat idd de afstanden en vooral de tijd die het je kost om je te verplaatsen niet. Vooral dat het tijdens deze periode in het zuiden erg nat kan zijn, wat de reistijd nog verlengt. Dat maakt het in die periode ook moeilijk om veel te genieten van de Everglades, vooral in de namiddag veel kans op regen en zoniet zijn er alleszins de muggen!
St. Augustine ligt inderdaad niet zo ideaal voor onze reisroute, maar ik zou het toch graag bezoeken. De meesten mensen zijn er wel enthousiast over.
We hebben uiteindelijk een auto gehuurd bij budget.com. Ik ben eens benieuwd.
Onze reis begint dichter bij te komen. We kijken er enorm naar uit!
Ik zie dat er tolwegen zijn in Florida. Hoe pakken jullie dat aan: cash betalen aan tolhuisjes of via de huurautomaatschappij iets regelen? We huren een auto bij Budget en daar hebben ze een e-Toll device: "Preference only 2.95 dollar per rental day and 14.75 dollar per rental month, plus toll charges. Billed separately on charge card used for rental. No charges if e-Tolll not used during rental".
Zou dat interessant zijn om te nemen? Kan je dan gewoon doorrijden bij tolhuisjes en wordt de tol dan automatisch geregistreerd?
Ik zie dat er tolwegen zijn in Florida. Hoe pakken jullie dat aan: cash betalen aan tolhuisjes of via de huurautomaatschappij iets regelen? We huren een auto bij Budget en daar hebben ze een e-Toll device: "Preference only 2.95 dollar per rental day and 14.75 dollar per rental month, plus toll charges. Billed separately on charge card used for rental. No charges if e-Tolll not used during rental".
Zou dat interessant zijn om te nemen? Kan je dan gewoon doorrijden bij tolhuisjes en wordt de tol dan automatisch geregistreerd?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er zijn in ieder geval rond Miami niet veel tolhuisjes meer, wij waren vorige maand een kleine week in Miaimi en ik heb er niet 1 meer gezien, alles gaat electronisch.
Dus zeker deze optie nemen en je nergens zorgen over maken, achteraf wordt de tol via je CC verrekend.
Dus zeker deze optie nemen en je nergens zorgen over maken, achteraf wordt de tol via je CC verrekend.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij zitten in Florida op dit moment, inderdaad geen tolhuisje meer gezien. Geloof dat de Sanibel gateway er nog heeft maar verder nergens meer.
Ik doe hetzelfde met National, je hoeft daar niets te regelen bij het ophalen en je betaalt alleen voor die dagen dat je toll wegen gebruikt, tot een maximum van 19,75 exclusief de tol zelf uiteraard.
Achteraf kun je online zien wat er is doorberekend. Dat duurt soms 2-3 maanden.
Voor een handig overzicht met de kosten van alle verhuurders incl Budget zie https://www.sunpass.com/rentalcar
Ik doe hetzelfde met National, je hoeft daar niets te regelen bij het ophalen en je betaalt alleen voor die dagen dat je toll wegen gebruikt, tot een maximum van 19,75 exclusief de tol zelf uiteraard.
Achteraf kun je online zien wat er is doorberekend. Dat duurt soms 2-3 maanden.
Voor een handig overzicht met de kosten van alle verhuurders incl Budget zie https://www.sunpass.com/rentalcar
Bedankt voor de informatie! Dat toestelletje lijkt me dan inderdaad de gemakkelijkste manier om tol te betalen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Welk "toestelletje" bedoel je dan? Bij Budget wordt Toll-by-Plate automatisch geactiveerd als je door een tolpoortje rijdt. (zie link van Harryh)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad Ruud2004 
@Margay: Er staat "Automatically opted-in"

@Margay: Er staat "Automatically opted-in"
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben net 2 weken Florida achter de rug en hebben geen enkele tolweg genomen. De TomTom ingesteld op tolwegen vermijden en dat is prima te doen. Qua kilometers scheelt het vaak niet veel, alleen kost het wat langer qua tijd. Vonden wij niet erg, zie je veel van de omgeving
.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5261 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-