Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida in september
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Florida in september
Na het afgelopen jaar twee keer naar Florida geweest te zijn (okt 2015 en feb 2016), begint het alweer een beetje te kriebelen. In september heb ik twee weken vakantie en nu speel ik met het idee weer naar Florida te gaan. Nu zit je in september wel vol in" hurricane season". Dat was in oktober vorig jaar overigens ook zo maar in die maand loopt het seizoen op z'n einde. En het viel toen heel erg mee. Echter wijzen de voorspellingen wel op een toename van orkanen dit jaar.
Met de natuur is er natuurlijk geen peil op te trekken maar wat is jullie ervaring met Florida in de maand september?
Met de natuur is er natuurlijk geen peil op te trekken maar wat is jullie ervaring met Florida in de maand september?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Re: Florida in september
Twee maal in september geweest, 1x een orkaan gehad. We zaten toen in Miami en waren net op tijd weg.
Twee jaar geleden, helemaal niks, behalve een dag regen.
Twee jaar geleden, helemaal niks, behalve een dag regen.
Zoals je zelf al zegt, daar is echt geen peil op te trekken. Je kunt een orkaan hebben in Miami, terwijl het prachtig weer is in Orlando, of andersom.
Zorg gewoon voor een goede reisverzekering
Zorg gewoon voor een goede reisverzekering

-
- Amerika-ontdekker
Okay, dan gaan we wellicht maar de gok nemen. Het klinkt niet alsof het heel onverstandig is om in september naar Florida te gaan.
Wij gaan ook in september/ oktober. Ben benieuwd! 

- Suuslaban
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Twee jaar geleden in September geweest, eerste twee weken van September. Heerlijk weer.
Elke dag rond een uur of 1600uur een tropisch buitje, daarna trok het weer open.
1x vanaf 1600-laat in de avond regen gehad.
Een heerlijke vakantie geweest!
Elke dag rond een uur of 1600uur een tropisch buitje, daarna trok het weer open.
1x vanaf 1600-laat in de avond regen gehad.
Een heerlijke vakantie geweest!
Ik heb een jaar in Florida gezeten in 2013-2014 en een dag of vijf zeer zware regenval gehad, maar niets dat bij een orkaan in de buurt komt. Er is natuurlijk inderdaad geen peil op te trekken, zorg dat je een back-up plan hebt voor als het weer wel slecht is
Maar als je twee weken gaat zijn er allicht ook mooie dagen bij.
Je hebt meer risico dat er vaak aan het eind van de middag een zware bui valt dan op een echte orkaan.

Je hebt meer risico dat er vaak aan het eind van de middag een zware bui valt dan op een echte orkaan.
-
- Amerika-ontdekker
Afgelopen September geweest.
Net geland en toen kregen we de regen resten van de orkaan die uit elkaar was gevallen.
Voor de rest mooi weer met 2 dagen slecht weer.
Gr
Net geland en toen kregen we de regen resten van de orkaan die uit elkaar was gevallen.
Voor de rest mooi weer met 2 dagen slecht weer.
Gr
-
- Amerika-ontdekker
We hebben inmiddels geboekt en gaan in september lekker 2 weken naar Florida 

Wij gaan ook. Eind september 

even een oud topic omhoog halen.
Was het in september goed te doen kwa weer?
als ik verder kijk op internet zie ik dat er vrij veel kans is op regen enz. Temp lijkt mij minder van belang, of het nou 25-30 graden is of 30+. allebei goed...
Onze voorkeur gaat uit naar september maar zijn verder flexibel. Ervaringen met het weer in september? Is het echt slecht of toch nog veel zon en lekker strandweer?
Was het in september goed te doen kwa weer?
als ik verder kijk op internet zie ik dat er vrij veel kans is op regen enz. Temp lijkt mij minder van belang, of het nou 25-30 graden is of 30+. allebei goed...
Onze voorkeur gaat uit naar september maar zijn verder flexibel. Ervaringen met het weer in september? Is het echt slecht of toch nog veel zon en lekker strandweer?
- sunshine state
- Amerikakenner
Wij zijn de afgelopen jaren altijd sept / okt geweest !!
Nooit echte problemen gehad, ook afgelopen vakantie niet! Het weer in Sep en Okt is top qua temperatuur !!
Nooit echte problemen gehad, ook afgelopen vakantie niet! Het weer in Sep en Okt is top qua temperatuur !!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Voor de 1e keer laatste week september/1e week oktober geweest en prachtig weer gehad. Veel minder regen (helemaal niet) dan eerdere vakanties in juli en augustus. ( maar resultaten uit het verleden.....)
Waar moet ik dan aan denken? rond de 30 graden?sunshine state schreef:Wij zijn de afgelopen jaren altijd sept / okt geweest !!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn twee jaar geleden eind september geweest.
Temperaturen waren toen inderdaad rond de 30 graden (celsius) elke dag, maar ook elke dag een stevige tropische bui, waarna het weer lekker opentrok.
Van hurricanes niets gehoord of gezien.
Temperaturen waren toen inderdaad rond de 30 graden (celsius) elke dag, maar ook elke dag een stevige tropische bui, waarna het weer lekker opentrok.
Van hurricanes niets gehoord of gezien.

- sunshine state
- Amerikakenner
Het blijft natuurlijk het weer, koffie dik kijken... maar September en Oktober blijven fijne maanden om te gaan.Miquel schreef:Waar moet ik dan aan denken? rond de 30 graden?sunshine state schreef:Wij zijn de afgelopen jaren altijd sept / okt geweest !!
De luchtvochtigheid is lager en je kan echt wat ondernemen. Je kunt dingen doen welke in de zomermaanden gewoon niet te doen zijn door warmte gecombineerd met de luchtvochtigheid.
Bijvoorbeeld Fietsen :
1 ) http://www.oldersom.nl/blog/dag-29-fiet ... ate-trail/
2) http://www.oldersom.nl/blog/dag-8-fiets ... las-trail/
Je kunt een onvergetelijke wandeling maken en Scrub Jays op je hand krijgen bij Lyonia Preserve.
http://www.oldersom.nl/blog/dag-27-lyon ... rna-beach/
Een mooie wandeling maken bij de Circle B Bar.
http://www.oldersom.nl/blog/dag-17-circ ... -lakeland/
Voor dit soort uitstapjes zijn de zomermaanden te warm!!
In September en Oktober zijn de temperaturen eind 80 of onderin de 90 ºF alleen gevoelsmatig voelt 30 graden Florida echt heel anders aan als 30 graden in Nederland

Als je van outdoor houd en graag dingen onderneemt kun je ons blog eens doorspitten, tips genoeg!
Bij vragen schieten maar!
Groetjes
Rick
Top rick!
Thanx!
Thanx!
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
In 2004 in twee weken tijd twee orkanen gehad. Ja, was ook in september. Wij hadden het calamiteiten fonds erbij gedaan via het reisbureau. Dat koste nog geen 3 euro volgens mij. Na de vakantie een schade rapport opgemaakt en €800 terug gekregen.
Calamiteiten fonds kan geloof ik alleen afgesloten worden via een reisbureau. Dus als je het allemaal zelf regelt, zorg dan voor goede verzekering.
Calamiteiten fonds kan geloof ik alleen afgesloten worden via een reisbureau. Dus als je het allemaal zelf regelt, zorg dan voor goede verzekering.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Het wordt uiteindelijk november!
Ook goed te doen? Ervaringen met temperaturen? Willen namelijk ook wat dagen op de strand vertoeven

Ook goed te doen? Ervaringen met temperaturen? Willen namelijk ook wat dagen op de strand vertoeven
-
- Amerika-newbie
Wij gaan ook in september weer naar Florida nadat we daar voor het eerst al in Januari zijn geweest. nu gaan we nog meer verkennen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 54 Reacties
- 30353 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties