Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michaelvg: programma + route 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Michaelvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Michaelvg:progamma + route2016

Bericht door Michaelvg »

Ja je hebt waarschijnlijk ook groot gelijk met het rustig aan doen, maar ik weet dat ik er voorlopig niet meer zal komen dus wil ook weer niet te veel missen wat ik graag (even) zou willen zien :mrgreen:

Of er een lancering gepland is gaan we zeker in de gaten houden. Dat lijkt me dan wel weer erg tof :D

Voor wat betreft Star Island gaan we het wel beleven, merk snel genoeg of het kan of niet. Mijn vriendin is nogal van de celebs dus ze wilt het graag :D

Een ander vraagje; kan je in oktober nog steeds zwemmen met Manatees en zo ja, waar is dat het leukst/fijnst/mooiste? Ik heb iets gelezen over Crystal River, maar dat ligt ongeveer 1,5 uur van zowel Orlando als Clearwater. Is er ergens een plek wat praktischer is voor onze route?
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Re: Reis Michaelvg:progamma + route2016

Bericht door Michaelvg »

A.s. zaterdag gaan wij alles boeken voor onze reis naar Florida. Is het beter/goedkoper/duurder om een huurauto vanuit hier al te regelen of daar ter plekke?

Kun je in oktober nog steeds zwemmen met Manatees en zo ja, waar is dat het leukst/fijnst/mooiste? Ik heb iets gelezen over Crystal River, maar dat ligt ongeveer 1,5 uur van zowel Orlando als Clearwater. Is er ergens een plek wat praktischer is voor onze route?
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Re: Reis Michaelvg: programma + route 2016

Bericht door Michaelvg »

Inmiddels hebben we alles geboekt en is het nu 100% zeker dat wij in oktober 2016 onze allereerste reis naar Amerika gaan maken! :mrgreen: :mrgreen:

Indien er nog tips of antwoorden zijn op mijn vragen uit de twee vorige posts dan hoor ik dit nog steeds heel erg graag :thumbup: :D
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Waar ik totaal niet aangedacht heb maar wel erg graag zou willen doen is naar een shooting range. Ik heb gezien dat ze ook in Florida aanwezig zijn. Is er iemand die dit weleens gedaan heeft? Wat zijn de kosten hiervan?
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Inmiddels is het nog maar 2 maanden voordat wij voor het eerst richting Florida gaan voor onze vakantie! Nu heb ik nog een paar (kleine) puntjes waar ik wellicht wat informatie goed kan gebruiken.

Wij gaan naar Discovery Cove en Seaworld en hebben deze kaartjes al gekocht. Nu willen wij bijvoorbeeld ook zwemmen met de manatee in Crystal River, Is het handig om hier ook kaartjes van de te voren bestellen of kan het ook ter plekke (of is de kans dan groot dat alles vol is?). Deze vraag geldt overigens ook voor Dolphin Tour in Clearwater en de Airboat tour bij Captain's Jack.

Een bezoekje aan de Everglades staat uiteraard ook op ons programma, maar ik heb gelezen dat je 1x entree betaald en dan een aantal dagen in en uit mag gaan, klopt dit? Zo niet, hoe werkt het dan? We willen ook de Anhinga trail gaan lopen (als deze hopelijk weer open is in Oktober).

De laatste vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben bij een Shooting Range in Florida? Ik zou daar graag een bezoekje willen brengen.

Ik hoop nog wat interessante informatie te kunnen ontvangen :)

Groeten,
Michael
fa341009
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door fa341009 »

Beste Michael,

Ik zou het niet riskeren om zomaar naar een manatee tour bedrijfje te stappen. Op voorhand online reserveren wordt heel sterk aanbevolen. Wij hebben enkel nog maar de tours gedaan om kwart na 6 in de ochtend, en die zaten altijd al goed vol (o.a. bij BirdsUnderwater).

Naar Captain Jack's Airboat tours zijn we vorige keer wel zomaar naartoe gegaan zonder reservatie. Toen moesten we 2 uur 'wachten' (op een weekdag, rond de middag). Vaak is het goedkoper om online te reserveren, en je bent zeker dat je een plaatsje hebt. Ik probeer voor al onze activiteiten zoveel mogelijk op voorhand vast te leggen.

Voor de Dolphin Tour heb ik geen ervaringen.

Inkom voor de Everglades: wij hebben nooit meerdere dagen na elkaar hetzelfde park bezocht, maar bij de meeste State Parks, betaal je gewoon bij de inkom / parking. Je geeft je geld en je mag binnen. Dus als je de dag nadien zou terugkomen, denk ik dat je opnieuw zal moeten betalen. Echter geld dit niet voor de Everglades: Private vehicle: $20.00 - Good for 7 consecutive days at all park entrances. Je mag dus voor 20 dollar een week binnen en buiten met dezelfde wagen.

In Florida zijn massa's shooting ranges, allemaal met uiteenlopende prijzen, wapens, ... De vraag is dan: in welke buurt wil je gaan schieten?
Basically komt het erop neer dat je binnengaat, je aanmeld, je krijgt dan een snelcursus in veiligheid. Vervolgens kies je een wapen en koop je kogels. Meestal blijft er (zeker voor beginners) een shooting range werknemer bij je staan.
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

De Everglades zijn geen SP maar een NP.
Ik weet niet of je toevallig verleden jaar ook naar de USA geweest bent, maar als je een American the Beatiful annual pass hebt kun je gratis naar binnen.

Wij hadden onze airboattour ook van tevoren gereserveerd en dat was ook nodig. Captain Jack vonden wij een commerciële bedoening, wij zijn zelf met het op Tripadvisor hoger gewaardeerde Everglades City Airboattours geweest. Je hebt hier ook volop de mogelijkheid tot het stellen van vragen, alle passagiers krijgen een koptelefoon mét microfoon.
Michaelvg
Amerika-ontdekker

Bericht door Michaelvg »

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties! We zijn nog nooit in Amerika geweest dus een American the Beautiful annual pass is bij ons niet bekend. Maar als ik het goed begrijp betaal ik bij wijzen van 1x 20 dollar bij binnenkomst, bijvoorbeeld voor Airboat tour, en als ik dag er na naar de Anhinga Trail (of eventueel andere trail) wil gaan dan hoef ik niet nogmaals entree te betalen?

Dat Captain Jack een commerciële bedoening is hebben we al vaker gehoord/gelezen. Dus denk dat wij eens gaan kijken bij de Everglades City Airboattours en volgens mij zit dat vlak bij elkaar toch?

Voor wat betreft het reserveren van de activiteiten gaan we dit ook maar regelen van uit hier. Ik ben alleen niet bekend met de tickets. Krijg je deze opgestuurd of krijg je e-tickets die je moet printen en meenemen?

In welke buurt wij naar een shooting range willen gaan maakt op zich niet zo veel uit. Hebben jullie goede ervaringen? Met welk wapen ik wil schieten weet ik ook nog niet, maar als we er dan toch zijn willen we dit wel even mee pakken. Met welke prijzen (in verhouding met type wapen) moeten we rekening houden?

Groeten,
Michael
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer