Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Klauwn: rondje Florida / Oktober 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Klauwn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Klauwn: rondje Florida / Oktober 2016

Bericht door Klauwn »

Hoi allen,

In Oktober is het dan eindelijk weer zover, ditmaal ruim 2 weken naar Florida! Deze keer ga ik alleen met mijn vriendin, vliegtickets, auto en hotels liggen al vast. Waar wij naar op zoek zijn is wat advies over onze dagindelingen. We hebben al wat dingen op de planning maar eigenlijk ligt alles nog open.. Hopelijk komen er wat mooie adviezen in dit topic naar boven!

Onze planning tot nu toe:

10-10: Vlucht van Schiphol > Detroit > Orlando. Aankomst rond 15:00, auto ophalen bij Alamo. 3 nachten hotel Orlando
11-10: Dag pretpark (Universal Studios?)
12-10: Kelly Park, tuben en hiken
13-10: Rijden richting: 2 nachten hotel Siesta Key, Sarasota. (Onderweg langs Crystal River? of naar Longboat Key?).
14-10: Dag pretpark (Bush Gardens)
15-10: 3 nachten hotel Fort Myers, Fort Myers strand
16-10: Sanibel/captiva strand
17-10: Halve dag outlet, halve dag strand
18-10: Vroeg rijden richting: 2 nachten hotel Key West, via Everglades (airboat tour doen), via Loop Road
19-10: Key West ervaren, wellicht een tour (snorkelen)
20-10: Rijden richting: 3 nachten hotel Miami. Via Key Largo / Marathon Key (schildpad ziekenhuis)
21-10: Miami
22-10: Miami
23-10: Rijden naar: 1 nacht hotel Cocoa beach
24-10: Auto inleveren en rond 14:00 de vlucht van Orlando > Detroit > Schiphol
25-10: Aankomst 's ochtends vroeg

Hebben jullie specifieke tips/must do's voor 1 of meerdere van onze bestemmingen? Zijn er dingen niet haalbaar of af te raden? Verder lijkt het me slim om tickets voor pretparken op voorhand te kopen?

Verder nog een praktische vraag; hoe kunnen wij de GPS/TomTom het beste regelen? Aangezien erbij huren nogal duur is..

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Groetjes,
Aantal keer bezocht: 5x
Laatste keer: Zomer 2014; 4 weken West Amerika met 5 vrienden + camper
Eerstvolgende keer: Oktober 2016; 2,5 week Florida met vriendin
SemJes
Amerika-expert

Re: Rondje Florida / Oktober 2016

Bericht door SemJes »

Dat gaat vast een geweldige vakantie worden!

Als je van Orlando naar Sarasota rijdt dan is het een beetje een omweg om via Crystal river te rijden (bijna 2 uur extra). Prima te doen natuurlijk, maar je moet het er wel voor over hebben. Longboat key is niet veel te beleven dus ben benieuwd waarom je daar specifiek naar vraagt eigenlijk :D Mocht je daar iets specifieks willen doen dan kun je dat makkelijk vanuit Sarasota doen, is vlakbij. Anna Maria Island (boven LBK) is veel leuker en gezelliger om te bekijken en zou ik dan wel weer op je lijstje zetten. De volgende dag rijd je dan weer naar het noorden naar Tampa om Bush Gardens te bezoeken dus? Is het misschien een idee om dat de 13de te doen zodat je niet onnodig veel in de auto zit? Je komt er bijna langs als je van Orlando rijdt namelijk.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Prima planning, lijkt me! Wat zeker de moeite waard is voor een tussenstop tussen Key West en Miami, is Morada Bay Beach Cafe op Islamorada. Echt prachtig daar. Lekker met de voeten in het zand een drankje en/of een hapje. V.w.b. GPS kun je die waarschijnlijk beter gewoon kopen bij Walmart ipv huren. Alleen je eerste ritje moet je dan natuurlijk zonder GPS doen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Klauwn
Amerika-ontdekker

Bericht door Klauwn »

Alvast bedankt voor de eerste snelle reacties!

Ik denk dat we Crystal River maar overslaan en vanuit Orlando direct naar Bush Gardens gaan, vroeg rijden en lekker op tijd bij het park aankomen.

Verder heb ik niet een specifieke reden om naar Longboat key te gaan :mrgreen: We zagen wat foto's en vonden het wel een bezoekje waard, maar op SemJes' advies ga ik Anna Maria Island toevoegen aan ons lijstje :thumbup:

Over Morada Bay Beach Cafe heb ik eerder gelezen! Prima plek om te lunchen wanneer we vanaf Key West naar Miami rijden, thanks!

Over de GPS; ik zie op de Walmart site dat deze vanaf ongeveer 100 dollar te koop zijn, is dit goed genoeg of raden jullie een duurder model aan? Wellicht dat ik nog vaker naar de states ga de komende jaren dus op zich niet heel verkeerd om alvast een GPS te hebben dan.

Hebben jullie verder tips over wat we echt niet mogen missen in Miami / Cocoa beach? We gaan niet naar het Kennedy Space Centre aangezien we hier beide al eens geweest zijn en we dit wellicht later nog eens willen doen.

Aangepaste planning:

10-10: Vlucht van Schiphol > Detroit > Orlando. Aankomst rond 15:00, auto ophalen bij Alamo. 3 nachten hotel Orlando
11-10: Dag pretpark (Universal Studios?)
13-10: Rijden richting: 2 nachten hotel Siesta Key, Sarasota. (Onderweg naar Bush Gardens!).
14-10: Anna Maria Island
18-10: Vroeg rijden richting: 2 nachten hotel Key West, via Everglades (airboat tour doen), via Loop Road
19-10: Key West ervaren, wellicht een tour (snorkelen)
20-10: Rijden richting: 3 nachten hotel Miami. Via Key Largo / Marathon Key (schildpad ziekenhuis) / Islamorada (Morada Bay Beach)

Thanks!

Klauwn
SemJes
Amerika-expert

Re: Reis Klauwn: rondje Florida / Oktober 2016

Bericht door SemJes »

Top! :thumbup:

En voor het geval dat je het nog niet tegen gekomen bent op het forum, hier nog een keertje een link met dingen die er te doen zijn in en rondom Sarasota http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=64176.
Klauwn
Amerika-ontdekker

Bericht door Klauwn »

Goeie tip voor de GPS, ik ben meteen wezen kijken. Voor 50-60 euro inderdaad TomToms met Lifetime updates, top! :thumbup:

Net nog even gelezen over de Crystal River: de Three Sisters Springs zijn dicht wegens onderhoud: http://www.threesistersspringsvisitor.org/
Ik denk dat dit de keuze van hier niet naar toe gaan makkelijker maakt. Ook al lijkt het me nog steeds heel vet om met manatees te zwemmen.. twijfel.. Ik zie dat er nog wel gewoon tours worden aangeboden, is dit de moeite waard zonder dat deze springs open zijn??

Verder dus nog op zoek naar specifieke tips voor Miami en Cocoa Beach!

Bedankt allen!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Op Sanibel kun je het beste een fiets huren. Daar kun je je auto ook gratis parkeren en dan met de fiets het eiland over inclusief JF Ding Darling wildrefuge. Prachtig! En met een beetje geluk kun je bij de vuurtoren nog dolfijnen spotten vlakbij het strand.
3 x niks is dus echt weer persoonlijk, wij vinden Sanibel prachtig !

Ik vind overigens zelf je tijd voor de Everglades zeer beperkt. Je komt er eigenlijk niet in jouw schema. De airboattours zijn buiten het NP net als de loop Road.
Ik mis Shark Valley of de Anhinga trail.
Klauwn
Amerika-ontdekker

Bericht door Klauwn »

Bedankt voor de reacties weer! :thumbup:

@Tresperros67, nou je hebt ons om.. We gaan toch ons schema wijzigen naar de originele planning! Dus Manatees spotten onderweg naar Sarasota! Busch Gardens schuift weer een dag op. Het omrijden maakt ons niet zoveel uit, des te meer zien we van Florida :clap:

@Vitos, Fietsen op Sanibel staat ook op de planning.. fijn dat je er gratis kunt parkeren. Heb je tips waar je dit het beste kan regelen?

Planning is nu:

11-10: Dag pretpark (Universal Studios en Adventure Island gecombineerd)
13-10: Rijden richting: 2 nachten hotel Siesta Key, Sarasota. (Onderweg langs Crystal River! Manatees spotten / hierna door naar Anna Maria Island).
14-10: Dag pretpark (Bush Gardens)
19-10: Key West ervaren (Snorkeltour!)
20-10: Rijden richting: 3 nachten hotel Miami. Via Key Largo / Marathon Key (schildpad ziekenhuis) / Islamorada (Morada Bay Beach en Robbies, tarpons)

Wat we qua excursies 100% gaan doen:

- Universal Studies gecombineerd met Adventure Island
- Kelly Park
- Crystal River/Manatees snorkelen
- Bush Gardens
- Airboat tour, Everglades
- Snorkeltour op Key West

Zijn dit dingen die vooraf geboekt moeten worden? Zoja, tips waar we dit het best nu al kunnen boeken? Of uberhaupt tips welke tours het beste zijn?

Zijn er plekken waar we tegen een goed tarief de pretpark tickets van te voren kunnen boeken?

Alvast bedankt weer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer