Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weer op dit moment
Re: Weer op dit moment
Dan hebben de kinderen geen vrij hè. Dus nee, daarop moeten we nog een aantal jaren wachten willen we buiten schoolvakanties kunnen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Het blijft zo (on)betrouwbaar als het weer 
Wij zijn afgelopen drie jaar zeven keer in Florida geweest, 3x in de NL meivakantie (laatste week april en eerste week mei) en 4x in de zomer (eind juli-augustus) en er is geen pijl op te trekken.
Wij vonden het super in de zomer, ja de bekende plens bui met onweer aan het einde van de dag, wat warm en vochtig, maar prima vol te houden. Wij zijn wandelaars, natuur- maar ook strandliefhebbers trouwens, allemaal prima te doen. Als je aan de oostkust zit, wij zaten bij Boca en Ft Lauderdale, zorg dan dat je in de loop vd middag aan het strand bent - de onweersbuien bereiken daar het strand bijna nooit is onze ervaring terwijl het 5 mijl inlands knalt.
In april begin mei kun je geluk hebben of niet. Vorig jaar was het 2 weken prima weer, met één hele dag zware storm, maar verder geen regen, weinig wind, jaar ervoor ook. Maar afgelopen meivakantie hebben we 2 weken lang overal (Sarasota, Key Largo en Deerfield Beach dus westen, zuiden en oosten) voor het eerst een continue harde wind gehad, zo erg dat bv Pennekamp de snorkeltochten moest annuleren omdat het niet veilig was en we niets zouden kunnen zien. En aan de oostkust waren er een week lang rip currents en rode vlaggen, je mocht de zee zelfs niet eens in.
Dus snorkel tours bij Key Largo plannen wij voor de zomer, we hebben dat al 3x met veel plezier kunnen doen.
Wat zomers wel iets om rekening mee te houden is: De onweersbuien 's middags als je in een pretpark bent, alles gaat dan tijdelijk dicht.
Half mei tot eind juni staan bekend als regen seizoen.
Najaar/winter hebben wij geen ervaring mee.

Wij zijn afgelopen drie jaar zeven keer in Florida geweest, 3x in de NL meivakantie (laatste week april en eerste week mei) en 4x in de zomer (eind juli-augustus) en er is geen pijl op te trekken.
Wij vonden het super in de zomer, ja de bekende plens bui met onweer aan het einde van de dag, wat warm en vochtig, maar prima vol te houden. Wij zijn wandelaars, natuur- maar ook strandliefhebbers trouwens, allemaal prima te doen. Als je aan de oostkust zit, wij zaten bij Boca en Ft Lauderdale, zorg dan dat je in de loop vd middag aan het strand bent - de onweersbuien bereiken daar het strand bijna nooit is onze ervaring terwijl het 5 mijl inlands knalt.
In april begin mei kun je geluk hebben of niet. Vorig jaar was het 2 weken prima weer, met één hele dag zware storm, maar verder geen regen, weinig wind, jaar ervoor ook. Maar afgelopen meivakantie hebben we 2 weken lang overal (Sarasota, Key Largo en Deerfield Beach dus westen, zuiden en oosten) voor het eerst een continue harde wind gehad, zo erg dat bv Pennekamp de snorkeltochten moest annuleren omdat het niet veilig was en we niets zouden kunnen zien. En aan de oostkust waren er een week lang rip currents en rode vlaggen, je mocht de zee zelfs niet eens in.
Dus snorkel tours bij Key Largo plannen wij voor de zomer, we hebben dat al 3x met veel plezier kunnen doen.
Wat zomers wel iets om rekening mee te houden is: De onweersbuien 's middags als je in een pretpark bent, alles gaat dan tijdelijk dicht.
Half mei tot eind juni staan bekend als regen seizoen.
Najaar/winter hebben wij geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door harryh op 10 jun 2017, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
O dat was niet fijn Harry dan in de afgelopen meivakantie. Wij hebben die periode overwogen maar man kreeg dus geen vrij, slechts een week. Daarom gaan we dus in de zomer. Misschien bij nader inzien dus beter...??
En die buien aan het eind vd middag heb ik gelezen in diverse reisverslagen. Ook iets om rekening mee te houden bij de waterpretparken.
En die buien aan het eind vd middag heb ik gelezen in diverse reisverslagen. Ook iets om rekening mee te houden bij de waterpretparken.
Wij zijn afgelopen meivakantie ook geweest maar hebben eigenlijk geen last van slecht weer gehad, alleen de eerste dag. We zijn aangekomen op zaterdag op FLL zondag heeft het de gehele dag geregend, maar dat was toch een shopping dag en rijdag naar homestead. Smaandags gewoon snorkeltour in pennencamp gedaan. Daarna alleen maar mooi weer de zondag daarop. Toen zouden we naar silversprings state park gaan maar die dag werd regen aangegeven . We zijn toen 1 dag eerder naar miami gegaan waar we tot de vrijdag weer schitterend weer gehad.
Dan hebben we waarschijnlijk geluk gehad met ons rondje.
Dan hebben we waarschijnlijk geluk gehad met ons rondje.
Ik begrijp dat er overstromingen zijn in het gebied rond Miami en Fort Lauderdale.
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn half november 4 dagen in Miami zo een 20 à 25 graden zou ik zalig vinden
Zal het niet kunnen bestellen zeker

Zal het niet kunnen bestellen zeker

Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ja het weer is niet echt om over naar huis te schrijven. Ben 5 keer in Florida geweest, altijd in januari/februari en dan is het zalig.
Af en toe ook een regenachtige dag, maar dat is niet erg.
Nu voor het eerst in de zomer, en heb rekening gehouden met de regentijd. Af en toe een tropische regenbui, maar dat is niet erg.
Maar ben maandag j.l. gearriveerd, en heb t/m donderdag alleen maar regen, regen en nog eens regen gehad. Baalde echt, maar je verandert er niets aan dus heb er maar het beste van gemaakt. Veel geshopt
en lekker veel auto gereden. En op de weinige droge momenten erg genoten van o.a. Marineland bij St Augustine.
Woensdag was het echt erg, een uur lang in een wolkbreuk gereden. Kon bijna geen hand voor ogen zien.
Maar.... gisteren en vandaag heerlijk weer! Wat was ik blij dat gistermorgen de zon eindelijk scheen! Hele dag zon gehad, en vandaag halve dag.
Middag bewolkt.
Morgen ook wat minder geloof ik, en maandag vlieg ik weer naar huis.
Conclusie: je verandert er niets aan, dus je moet er maar het beste van maken. Maar ga dus niet meer in deze periode, maar voortaan weer in de winter
Af en toe ook een regenachtige dag, maar dat is niet erg.
Nu voor het eerst in de zomer, en heb rekening gehouden met de regentijd. Af en toe een tropische regenbui, maar dat is niet erg.
Maar ben maandag j.l. gearriveerd, en heb t/m donderdag alleen maar regen, regen en nog eens regen gehad. Baalde echt, maar je verandert er niets aan dus heb er maar het beste van gemaakt. Veel geshopt

Woensdag was het echt erg, een uur lang in een wolkbreuk gereden. Kon bijna geen hand voor ogen zien.
Maar.... gisteren en vandaag heerlijk weer! Wat was ik blij dat gistermorgen de zon eindelijk scheen! Hele dag zon gehad, en vandaag halve dag.
Middag bewolkt.
Morgen ook wat minder geloof ik, en maandag vlieg ik weer naar huis.
Conclusie: je verandert er niets aan, dus je moet er maar het beste van maken. Maar ga dus niet meer in deze periode, maar voortaan weer in de winter

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Wij waren en dan gelijktijdig, denk dat je uit onze toch verschillende ervaring al merkt dat het naar mijn mening vooral afhangt van je type activiteiten.ONYX666 schreef:Dan hebben we waarschijnlijk geluk gehad met ons rondje.
Locals bevestigden dat april-mei het windseizoen is. En zoals gezegd kan het dan nog steeds mee of tegenvallen, vorig jaar en het jaar ervoor was er minder harde wind dan dit jaar. Met prima weer (30gr nauwelijks regen) hebben we het naar de zin gehad, maar met z'n beperkingen. We konden niet snorkelen, je ziet niets als het waait en er golven zijn en tours gecanceld worden. Aan het strand was prima maar het water in kon bijna niet. Wandelen was prima. Kanoën bij Venice was een uitdaging met wind tegen. Anhinga trail was top maar bij Flamingo (Everglades NP) werd je compleet weggeblazen.
In Myakka River SP waren er zo'n 120 gators 's morgens vlakbij het vertrekpunt van de boot tour, wat zeer uitzonderlijk was, zomers zie je die daar niet in zulke hoeveelheden - alleen bij de Deep Hole

Miami/stadsbezoek was inderdaad prima te doen. Denk dat pretparken ook prima te doen zijn in de meivakantie met een lekker windje.
Ik hoop ook dat de regen van blijkbaar de afgelopen weken/dagen een beetje oplost
Wij gaan maandag 19 juni voor het eerst naar Amerika en zitten dan 16 dagen in Ft Lauderdale. De voorspellingen zijn nu nog niet heel denderend maar ik houd me maar vast aan de gedachte dat het nog een week duurt en in een week kan er veel veranderen.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij waren dit jaar in Florida de eerste 16 dagen van april. Ideaal weertje zo'n 25 à 30 graden, meestal volle zon of zon/wolken. Of er veel wind was kan ik me toch niet meer herinneren, dus zal zeker niet overdreven zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij vertrekken op 13 juni naar olando voor 14 dagen en het is met een dubbel gevoel ,
de geplande uitstappen kunnen dan ook niet gedaan worden als het zo regent
we zullen het best maar van maken zeker
de geplande uitstappen kunnen dan ook niet gedaan worden als het zo regent

we zullen het best maar van maken zeker

-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Eigenlijk is het ongelooflijk dat het al 3 weken zo een verschrikkelijk slecht weer is, dat is om depressief van vakantie terug te komen...

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Vanaf new orleans tot key west iets te vaak regen gehad
De volgende keer (Hoe mooi florida ook was , als het niet regende ) zal het toch weer meer West-Amerika worden.
Robèrt
De volgende keer (Hoe mooi florida ook was , als het niet regende ) zal het toch weer meer West-Amerika worden.
Robèrt
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
Nou, ik kwam niet depressief terug, daarvoor is Florida te mooi. Maar ben wel blij dat nu in NL het zonnetje schijnt. En dat ik de laatste 3 dagen nog mooi weer heb gehad.
Maar mijn planning ging geheel op de schop.
Ben gisteren thuis gekomen en hoorde in de shuttlebus naar parkeerplaats mensen zeggen dat ze naar de Bahama's waren en welgeteld 1 dag zon hebben gehad
Maar mijn planning ging geheel op de schop.
Ben gisteren thuis gekomen en hoorde in de shuttlebus naar parkeerplaats mensen zeggen dat ze naar de Bahama's waren en welgeteld 1 dag zon hebben gehad

Er zijn nu geen hurricanes, dus dat heeft er weinig mee te maken.SuzieQ schreef:Je weet het nooit met het weer.
Het blijft hurricane seizoen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn op dit moment in Florida. Vorige week begonnen in Orlando, daarna Miami en Florida Keys en nu in Fort Myers Beach.
Vooraf zagen we slechte weersverwachtingen met elke dag storm en onweer. Dat was geen fijn vooruitzicht.
Maar nu we hier zijn, valt het allemaal mee. Vanmiddag hebben we de eerste regenbui overdag gehad. Verder heeft het twee keer 's nachts geregend. Het is wel bewolkt, maar de zon breekt geregeld lekker door. En de temperatuur is steeds boven de 30 graden. Wij genieten ervan!
Vooraf zagen we slechte weersverwachtingen met elke dag storm en onweer. Dat was geen fijn vooruitzicht.
Maar nu we hier zijn, valt het allemaal mee. Vanmiddag hebben we de eerste regenbui overdag gehad. Verder heeft het twee keer 's nachts geregend. Het is wel bewolkt, maar de zon breekt geregeld lekker door. En de temperatuur is steeds boven de 30 graden. Wij genieten ervan!
Dat klinkt alweer behoorlijk positief ! Laten we hopen dat dit positievere weerbeeld zich voortzet de komende maanden !
Geniet nog van je vakantie !
Geniet nog van je vakantie !
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
De weersverwachtingen moet je inderdaad met een korrel zout nemen, heb 1 dag volle zon gehad, geen wolkje aan de lucht, maar toen stonden
er ook onweersbuien en regen in de weersverwachting.
er ook onweersbuien en regen in de weersverwachting.
Nou, goed nieuws, het weer aan de westkust lijkt omgeslagen van regenachtig naar weer volop Floridiaanse zomer 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht